• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.671 acteurs
  • 199.116 gebruikers
  • 9.378.448 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic

zoeken in:

Vascago

• 4798 berichten
  • 3594 stemmen

Dead @ Buried

Vascago

• 4798 berichten
  • 3594 stemmen

Och mine gute. Ik weet al wat ik fout doe :s

En daar kom ik na 2 dagen pas achter. Hoe slecht is dat. Damn

Ipv & typte ik steeds @ . Aaaargh

Halcyon

• 9952 berichten
  • 0 stemmen

Vascago schreef:

Och mine gute. Ik weet al wat ik fout doe :s

En daar kom ik na 2 dagen pas achter. Hoe slecht is dat. Damn

Ipv & typte ik steeds @ . Aaaargh

Schitterend .

Vascago

• 4798 berichten
  • 3594 stemmen

hehe

Apollinisch

• 21299 berichten
  • 0 stemmen

Zou het misschien mogelijk zijn om een bevestiging gevraagd te worden bij het verwijderen van een bericht? Het verwijderknopje zit verraderlijk dicht bij het bewerkknopje.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Apollinisch schreef:

Zou het misschien mogelijk zijn om een bevestiging gevraagd te worden bij het verwijderen van een bericht? Het verwijderknopje zit verraderlijk dicht bij het bewerkknopje.

Is bij mij ook al enkele malen gebeurd.

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

Drs. DAJA schreef:

Als ik op "Top 10 2008" klik kom ik bij m'n persoonlijke Film Top 10. Ook een heel mooi lijstje maar ik kan zo niet stemmen op de films van 2008

Er stond blijkbaar ergens wat code die er voor zorgde dat dat "top 2008" linkje zichtbaar werd zodra het december was. Ik zal half december zorgen dat die functionaliteit werkt en dat het linkje weer verschijn.

Zuzuu

• 557 berichten
  • 757 stemmen

Misschien dat dit eerder tig malen keer is gezegd of gevraagd.

Zou het niet beter zijn dat films met een minimum van 1000 stemmen op de top 250 lijst terecht komen? Inclusief films jonger dan 2 jaar. Zo komt de complete film database in aanraking. Anders komen er films op de top 250 terecht met maar liefst 300 of 400 stemmen. Dat vind ik oneerlijk ten opzichte van films die een gemiddelde delen met meer dan 4000 stemmen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 berichten
  • 16416 stemmen

Zuzuu schreef:

Misschien dat dit eerder tig malen keer is gezegd of gevraagd.

Maar we zijn er blijkbaar nooit klaar mee.

Zou het niet beter zijn dat films met een minimum van 1000 stemmen op de top 250 lijst terecht komen? Inclusief films jonger dan 2 jaar. Zo komt de complete film database in aanraking. Anders komen er films op de top 250 terecht met maar liefst 300 of 400 stemmen. Dat vind ik oneerlijk ten opzichte van films die een gemiddelde delen met meer dan 4000 stemmen.
Nee, zie onder andere de aangehaalde discussie.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Zoals het nu is, is het goed, ik volg Mochizuki Rokuro bij deze. Als je alleen films vanaf 1000 stemmen in de top 250 gaat zetten, dan krijg je nog meer van die commerciële rotzooi en dan gaan er sommige topfilms uitvallen.

Stel je voor Shichinin no Samurai, Hotaru no Haka en Mononoke-Hime vallen eruit.

Het moet niet gekker worden.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Een recencie is in mijn ogen iets waarin je je eigen mening over de film kwijt kan. Maar je moet dan wel de sterke en de zwakke punten van een film aanhalen.

Dat kan niet in een oneliner, je moet toch de moeite nemen om enkele zinnen te typen waar de lezers iets aan hebben.

En ja, je kan er zonder de filter ook niet naastkijken, maar dat maakt niet uit. Ik lees zowieso alles. De bron van ergernis is dat er bepaalde mensen zijn die een normaal bericht als recensie aanvinken. Mensen moeten weten wat een recensie is, en dat weten velen niet. Zoals Halcyon al zei, de filter is er om het kaf van het koren te scheiden.

Zelf vink ik nooit iets aan als recensie, zie ik het nut niet echt van in. Iemand die iets te weten wil komen over een film leest toch de meeste berichten en niet enkel de recencies.

Bitking

• 140 berichten
  • 0 stemmen

In De Site > Algemeen > Ik mis een gerne optie.:

Hi, ik weet wel dat moviemeter al wat jaren bestaat, maar volgens mij ben ik enige die er last van heeft dat er een gerne optie mist. Anders zou die gerne optie er al zeker tussen hebben gestaan. Namelijk 'rampenfilm'. Waarschijnlijk zullen de meningen alweer verschillen van de leden op moviemeter, maar ik zie in ieder geval wel een verschil tussen drama films en rampenfilms.

Ben er bijna zeker van dat de beheerders deze optie er toch niet zullen toevoegen om 1 of andere reden. Anders zouden ze dit al lang hebben gedaan. Maar ik wou het echt wel hier even kwijt. Het is namelijk ook irritant dat ik niet op 'rampenfilms' kan zoeken.

Bv als ik titanic opgezocht zou hebben met de zoekmachine van moviemeter, zou ik echter NOOIT geweten hebben dat de boot zou zinken door aan de cover te zien. Maar dan zou ik denken dat er een drama wordt ontstaan tussen jack en rose (of hoe ze ook heten). Als er in film gerne 'rampenfilm' zou staan, zou ik wel heel zeker zeggen van 'OHJA, de boot zal misschien zinken' of iets in die aard. Daardoor dat ik die gerne optie 'rampenfilms' mis. Drama is tenslotte minder erg dan een ramp.

Ik hoop dat je mij kan begrijpen wat ik bedoel. Ik ben wel een belg, ik weet niet hoe nederlanders dat inzien.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

Bitking schreef:

Ik hoop dat je mij kan begrijpen wat ik bedoel. Ik ben wel een belg, ik weet niet hoe nederlanders dat inzien.

volgens mij juist hetzelfde

en ben het wel met je eens.

PS: Titanic is nu niet bepaald een rampenfilm. het is een romantisch drama!

Reservoir Dogs

• 1393 berichten
  • 819 stemmen

Ik ben ook een Belg, maar dat maakt helemaal niets uit, een 'rampenfilm' zoals jij het verwoord is eigenlijk geen genre.

Er zijn ook genre's die op IMDb staan en die hier op MM niet staan zoals: Biografie en Sport.

Ik lees in je tekst ook een verwijzing naar Titanic :

Bv als ik titanic opgezocht zou hebben met de zoekmachine van moviemeter, zou ik echter NOOIT geweten hebben dat de boot zou zinken door aan de cover te zien, dat is toch goed? Anders weet je al wat er in de film gebeurd en is er helemaal niets aan.

Kevin13

• 14947 berichten
  • 0 stemmen

maar volgens mij weet iedereen dat de boot zinkt hoor. Laten ze trouwens al zien in het begin

Reservoir Dogs

• 1393 berichten
  • 819 stemmen

Kevin13 schreef:

maar volgens mij weet iedereen dat de boot zinkt hoor. Laten ze trouwens al zien in het begin

Dat is maar om een voorbeeld te geven.

speedy23

• 18945 berichten
  • 14043 stemmen

Ik mis er enkele, maar het voornaamste is 'tragikomedie'. Het is toch nog altijd een groot verschil met het huidige drama/komedie.

Kevin13 schreef:

[PS: Titanic is nu niet bepaald een rampenfilm. het is een romantisch drama!

Je denkt toch niet dat deze mierzoete klungelfilm de enige Titanic-prent is? Er zijn er andere en betere hoor.

Edit: maar ze gaan wel allemaal naar de bodem hoor.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Ik vind het helemaal geen slecht idee. Het zou dan wel om films waarin de bewuste ramp centraal staat en waar geen romantisch verhaal omheen is gebouwd moeten gaan. Titanic (1997) valt dan buiten de boot voor dit genre. Een film als 9/11 (2002) behoort juist wel tot dit genre.

Bitking

• 140 berichten
  • 0 stemmen

speranza schreef:

Ik vind het helemaal geen slecht idee. Het zou dan wel om films waarin de bewuste ramp centraal staat en waar geen romantisch verhaal omheen is gebouwd moeten gaan. Titanic (1997) valt dan buiten de boot voor dit genre. Een film als 9/11 (2002) behoort juist wel tot dit genre.

Dus jij vind 'een boot zinken' een drama? Maar goed... over wat gaat de film titanic eigenlijk? Gaat het over die boot of gaat het over die 2 pubers? Als het over die 2 pubers gaat, dan zou ik het inderdaad drama noemen, maar als het over die boot gaat, dan zou ik het 100% zeker rampenfilm hebben gegeven. Als het over het eerste gaat, zouden ze het beter de film 'jack and rose' hebben genoemt of misschien iets tragischer: Sunk Love

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Bitking schreef:

Gaat het over die boot of gaat het over die 2 pubers?

Ik durf Jack en Rose niet zo te noemen, omdat ik niet graag alle aanbidders van deze film over me heen wil krijgen. Als het vrouwen zijn kan ik hier mee leven. De fanatiekste aanhangers van dit drama zijn tot mijn grote verbazing juist uit België afkomstige mannen.

speranza

• 24668 berichten
  • 0 stemmen

Het verbaast mij overigens dat juist een Belg het uit de Franse taal afkomstige genre verkeerd spelt.

Bitking

• 140 berichten
  • 0 stemmen

speranza schreef:

Het verbaast mij overigens dat juist een Belg het uit de Franse taal afkomstige genre verkeerd spelt.

Eeh zeg, ik kom wel van de Vlaamse kant hoor! En ik vind het sowieso al een raar woord om het juist te spellen, maar nu weet ik dat ook weer even.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Vraagje, kan een moderator de zoekterm voor de film [red] aanpassen? Als je zoekt op rec of REC vind je niks, alleen met een [ ervoor vind je hem. Maar niet iedereen weet dat die tekens daarvoor horen...ik was het ook vergeten, was een paar minuten aan het zoeken via de zoekfunctie zelfs.

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Wel jammer dat ik nog altijd geen antwoord heb gekregen op mijn post van 8 december.

serpico

• 2900 berichten
  • 491 stemmen

Tsja, soms zit het mee; soms zit het tegen.

Jeauhan

• 879 berichten
  • 0 stemmen

Ajax&Litmanen1 schreef:

Vraagje, kan een moderator de zoekterm voor de film [red] aanpassen? Als je zoekt op rec of REC vind je niks, alleen met een [ ervoor vind je hem. Maar niet iedereen weet dat die tekens daarvoor horen...ik was het ook vergeten, was een paar minuten aan het zoeken via de zoekfunctie zelfs.

Ik denk niet dat per film zoektermen zijn ingevoerd. De haken horen bij de titel. Zoeken op rec of REC is technisch gezien hetzelfde als zoeken op 'ulp fictio' of 'orrest gum'...

Dat je geen antwoord krijgt is heel makelijk te verklaren. In het topic 'voor je iets meldt: bekende bugs' schrijft Jordy het volgende:

Jordy schreef:

De "snelzoek functionaliteit" heeft in verband met de belasting op de servers niet dezelfde soepelheid wat betreft leestekens en spelfouten als de "normale" zoekresultaten. Dus: snelzoeken alleen gebruiken als je de precieze titel weet, bij twijfel op enter drukken na je zoekopdracht

Jordy

• 22567 berichten
  • 2952 stemmen

dat kan inderdaad niet zomaar even aangepast worden, als ik nog eens in het zoekgebeuren duik zal ik dit meenemen als potentieel verbeterpunt

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Als ik op rec (harde enter) zoek krijg ik gewoon

Rocky (1976)

[Rec] (2007)

te zien...

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.