• 15.747 nieuwsartikelen
  • 177.926 films
  • 12.203 series
  • 33.971 seizoenen
  • 646.938 acteurs
  • 198.976 gebruikers
  • 9.370.422 stemmen

zoeken in:

Don Dijk

• 7079 berichten
  • 0 stemmen

Ik haak af.

Green Destiny

• 254 berichten
  • 1396 stemmen

Als Tayama het zelf niet hinderlijk vindt dat zijn avatar geassocieerd wordt met het hakenkruis, wie zijn wij dan om dat wel hinderlijk te vinden?

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Het is allemaal leuk en aardig maar 99% van alle mensen die deze site bezoekt denkt bij de swastika maar aan één ding. Als er ergens in een (voor ons) totaal onbekende cultuur het tonen van je geslachtsdeel uitstraalt dat je tevreden bent is het niet verstandig om dat op je avatar te zetten aangezien je weet dat het verkeerd begrepen gaat worden.

Verder interesseert het me niet echt of iemand graag als nazi bekend wil staat, dat mogen de mods hier bepalen. Het zal vast een leuke discussie zijn achter de schermen .

MR APOCALYPSE

• 610 berichten
  • 0 stemmen

Pfff wat een discussie hier weer,Tayama zal vast glunderend dit bekijken.

En weer zijn de mods er niet voor een reactie...

Ach,mij zal het worst wezen wat voor avatar die gebruikt maar het is gewoon een feit dat veel mensen de swastika zien als iets uit het Hitler-tijdperk.

Waarom moet er per se dan een swastika in je avatar staan,als er toch altijd mensen bij zullen komen die het raar zullen vinden dat iemand dat hier mag.

Het is toch een vorm van discussies uitdagen en aandacht vragen.

Als je iets heb met de swastika hebt gebruik hem dan als achtergrond op je computer,hang er een schilderij van op in je woonkamer of whatever,maar het is toch niet nodig het te gebruiken in een avatar.

Hij wist heus wel dat hier een discussie over zou komen,en nu is die er(geweest).

Nogmaals,mij zal het een zorg zijn,en als die blijft staan hoor je mij niet klagen hoor,maar het is gewoon niet nodig.

Redlop

• 8961 berichten
  • 3566 stemmen

BoordAppel schreef:

Het is allemaal leuk en aardig maar 99% van alle mensen die deze site bezoekt denkt bij de swastika maar aan één ding.

Inderdaad ja.

Zo denk ik bij Charles Manson niet direct aan de Aziatische symboliek.

(afbeelding)

MR APOCALYPSE

• 610 berichten
  • 0 stemmen

Redlop,dat is een mooie foto om te gebruiken als avatar...

Tayama

• 1102 berichten
  • 522 stemmen

In het geval van Charles Manson was dat hakenkruis eerst een X.

Dat hij er later vier weerhaken aan verbond zal vast te maken hebben dat hij niet alles meer op een rijtje had. Maar dat kan ik verkeerd hebben.

Het gebruik van een Swastika is niet direct provocerend bedoeld. Wellicht wel in een vorm van provoceren om na te denken. Wij zijn een welvarend volk en kunnen kiezen of we onze hersens gebruiken of gewoon maar aannemen wat een ander zegt. Nederlanders zijn lui en niet uit op behoudt van traditie en cultuur. Alles moet snel, nieuw en wat reeds geweest is moet vergeten worden.

Gelukkig zijn er ook veel mensen die niet zo kortzichtig zijn. Maar vooral geïnteresseerd. Dat is iets wat deze wereld langzaam verliest. Interesse creëren. Film kijken kunnen we allemaal.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Tayama schreef:

Het gebruik van een Swastika is niet direct provocerend bedoeld. Wellicht wel in een vorm van provoceren om na te denken. Wij zijn een welvarend volk en kunnen kiezen of we onze hersens gebruiken of gewoon maar aannemen wat een ander zegt. Nederlanders zijn lui en niet uit op behoudt van traditie en cultuur. Alles moet snel, nieuw en wat reeds geweest is moet vergeten worden.

Hallo, jij bent hier degene die mensen aanmoedigt de betekenis van de swastika in Europa te vergeten... Verder nogal naief van je gedacht. Misschien moet je zelf eens gaan nadenken over hoe 98% (Boordappel zit iets te hoog) van de users jouw avatar beleefd.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

Het gebruik van een Swastika is niet direct provocerend bedoeld

Maar zo komt het dus wel over bij 99% van de bezoekers hier. Dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen.

Tayama

• 1102 berichten
  • 522 stemmen

Ha ha, wat een onzin. En wederom wat een kortzichtigheid. Word een beetje saai zo. Mensen willen niet nadenken, ik vind dat echt zonde.

Het hakenkruis is onderdeel van de geschiedenis van de swastika. En niemand mag die ooit vergeten.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Waarom zou iedereen moeten nadenken? Bovendien hebben sommige mensen helemaal geen zin om na te denken over de oorsprong van de Swastika. Dat ding is gewoon het symbool van de Nazies geweest. Genoeg reden om het voor altijd in de ban te doen voor velen. En van mij mogen ze....

Tayama

• 1102 berichten
  • 522 stemmen

BoordAppel schreef:

(quote)

Maar zo komt het dus wel over bij 99% van de bezoekers hier. Dat had je zelf ook wel kunnen verzinnen.

Oké, maar ook daar vind ik niets mis mee.

Als mensen mijn arm met Saya Gata patroon zien word er ook altijd een vraag gesteld. Ik vind het goed om mensen daarover te vertellen.

Gelukkig zijn de meeste mensen geïnteresseerd. Internet is niet zo'n fijn doorgeefluik, mensen hier geven meer om Google dan menselijke interesse.

(afbeelding)

Tayama

• 1102 berichten
  • 522 stemmen

Reinbo schreef:

Genoeg reden om het voor altijd in de ban te doen voor velen. En van mij mogen ze....

Ja kortzichtigheid van een welvarend Nederlander. Rijk of niet, welvarend zijn wij allemaal.

Voor veel mensen is dit symbool belangrijk onderdeel van hun cultuur, geloof en tradities. Ik ben daar in geïnteresseerd, en probeer dat op te zoeken.

Dat jij dat wilt negeren is enkel een gemis van jou. Goed, als de interesse er voor jouw niet is, dan heb jij dat ook zeker niet nodig.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Zie niet wat er kortzichtig aan is... Bovendien negeer ik het niet en ben redelijk bekend met ander gebruiken van de Swastika. Kan me enkel goed indenken dat anderen er moeite mee zullen hebben een geen interesse hebben in jouw opdringerige geschiedenisles.

Op die manier kan je ook Adolf Hitler als usernaam gebruiken onder het mom dat het gewoon een naam is die ook in de 18e eeuw al gebruikt werd....

Tayama

• 1102 berichten
  • 522 stemmen

Yeah. Right

Blijf maar in die waan waar je enkel jezelf voor de gek houd.

Erwinner

• 33715 berichten
  • 3079 stemmen

Vind het zelf behoorlijke nuttige informatie van Tayama. Zo leer je hier nog eens wat.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Tayama schreef:

Leg uit.....

Tayama

• 1102 berichten
  • 522 stemmen

Reinbo schreef:

Op die manier kan je ook Adolf Hitler als usernaam gebruiken onder het mom dat het gewoon een naam is die ook in de 18e eeuw al gebruikt werd....

Tayama schreef:

Yeah. Right

Moet ik dat uitleggen? Dat andere had je er pas later bijgevoegd.

Adolf Hitler was een dictator uit het Derde Rijk. Nazi-Duitsland. Als er iemand enige reden - behalve dat het een prachtige naam zou zijn - zou kunnen verzinnen om zich als user voor te doen als zijnde "Adolf Hitler", dan ben ik erg benieuwd.

Daar haal je echter wel een interessant punt naar voren. Waarom mogen wij in films of komedie sketches wel lachen om Hitler- of Nazi-types, en is het gebruik van een Swastika zo verontrustend?

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

1) Het gaat om het punt dat het door anderen als aanstootgevend gezien kan worden, ook al bedoel je het goed. (Verder houdt de vergelijking inderdaad op.)

2) Goed punt. Misschien iets om de volgende 5 pagina's off topic mee vol te kalken.

kos

• 46687 berichten
  • 8844 stemmen

BoordAppel schreef:

Als er ergens in een (voor ons) totaal onbekende cultuur het tonen van je geslachtsdeel uitstraalt dat je tevreden bent .

Dat is Salou.

Tayama

• 1102 berichten
  • 522 stemmen

Nee, ik zal één ding zeggen.

Wij kunnen onze hersens gebruiken (moge we God eeuw dankbaar zijn). En daarbij weten wij dus dat we in films kunnen lachen om Hitler omdat wij tegelijkertijd de geschiedenis geleerd hebben.

Op diezelfde manier kunnen wij de Swastika dus ook op een goede manier gebruiken, zonder de (Nazi) geschiedenis te vergeten.

wibro

• 11590 berichten
  • 4098 stemmen

Of je het er mee eens bent of niet; Tayama heeft met het tonen van een swastika in zijn avatar wel een taboe doorbroken. En dat kan ik alleen maar als zeer positief zien. Het constant terugwijzen naar de nazi's wordt op den duur onhoudbaar. Alles is betrekkelijk. Er zal een keer een tijd komen dat de 2e Wereldoorlog voor Nederland net zoveel betekenis krijgt als de 80-jarige Oorlog en de Napoleontische Oorlogen.

Ik voorspel dat misschien over 100 jaar, misschien binnen nog veel kortere tijd de swastika een soort modesymbool wordt. Jongens en meisjes lopen trots met overhemden en rokjes met swastika's erop.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Grappen en grollen over Dutroux kunnen ook aanstootgevend gezien worden, Reinbo. Dikke zever. Vervalst gemoraalridder opeens. Tot op het belachelijke af.

De swastika is een oud symbool, dat helaas ook gebruikt werd door Hitler. En zoals je reeds hebt kunnen zien, kan de swastika verschillende vormen aannemen. Zelfs Madonna hoefde haar swastika's niet van het podium te pleuren tijdens een van haar laatste tours. Als zelfs vermeende associaties met het Derde Rijk worden afgekeurd en een uitleg wordt gegeven over het wel en wee van het symbool, moet iedereen kunnen (zelfs dienen te) begrijpen dat er geen kwaad bloed wordt gekookt. Behalve dan bij de kortzichtigen onder ons.

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Mug schreef:

Grappen en grollen over Dutroux kunnen ook aanstootgevend gezien worden, Reinbo. Dikke zever. Vervalst gemoraalridder opeens. Tot op het belachelijke af.

.

Ik zeg toch ook nergens dat Tayama zijn avatar moet aanpassen. Ik stoor mij er ook niet aan. Probeer enkel aan te geven waarom die als aanstootgevend gezien zal worden door velen. Heeft niets met morraalridderen te maken... Integendeel.

Mug

• 13981 berichten
  • 5969 stemmen

Vandaar dat je door en door blijft discuszeuren? Yeah right.

Als iemand iets als aanstootgevend beschouwt, is het normaal even verhaal en uitleg te halen bij de 'aanstootgever'. Dat is gebeurd en de antwoorden zijn daar. Klaar. De rest is oeverloos geneuzel met kortzichtige standpunten waar iedereen nu wel klaar mee is.

(waar blijft de opruimploeg?)

Reinbo

• 70660 berichten
  • 0 stemmen

Heb wel gelezen wat ik schrijf? Ik ageer voornamelijk tegen de wens dat iedereen zich maar in de Swastika betekenissen zou moeten verdiepen.... Verder zeur ik niet zo veel hoor.

Wacht verder ook op de opruim ploeg.

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Mensen die zo kortzichtig zijn die niet willen inzien dat een swastika al eeuwenoud is en veel meer is dan het nazi symbool, hebben geen recht op klagen.

BoordAppel

• 14274 berichten
  • 3279 stemmen

kos schreef:

(quote)

Dat is Salou.

Nee, het is een oeroude Britse traditie naar het schijnt. Maar het wordt door de Kretenzers in ieder geval niet begrepen. En zie wat ervan komt.

In het artikel bedoelen ze met sambucco trouwens vast sambuca en met sambuca bedoelen ze vast ouzo.

Jawaddedadde

• 5348 berichten
  • 2196 stemmen

BoordAppel schreef:

Nee, het is een oeroude Britse traditie naar het schijnt.

Geweldig artikel! Wie zijn gat verbrandt...

Madecineman (moderator films)

• 7484 berichten
  • 1715 stemmen

De swastika in de avatar van Tayama is geen fascistisch of nazi-symbool, niet eens een politiek symbool en dus is er geen enkele reden om het te verbieden hier.

Dat bij vele niet bekend is wat de oorsprong en betekenis van dit symbool is en het dan vervolgens associëren met het nazisme is vooral te wijten aan onwetendheid. Symbolen en hun betekenis zijn onderhevig aan veranderingen, denk aan afbeeldingen van Che Guevara of de vlag van de Zuidelijk Confederatie die al lang hun oorspronkelijke betekenis zijn kwijt geraakt.

Het is aan de individuele user, in dit geval Tayama, om zijn verantwoordelijkheid te nemen voor het symbool in zijn avatar en vragen die hij daar over kan krijgen.

Verder nog wat politieke en religieuze discussies verwijderd die horen hier namelijk echt niet thuis.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.