- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
Het is dan nu toch klaar als je weet wat er mee bedoeld word? Zagende wijven! 
Observator
-
- 18281 berichten
- 3579 stemmen
Toch zonde hoe zo'n symbool verkracht kan worden door een mislukte kunstschilder.
En heb Coca Cola altijd al smakeloos gevonden.
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Ik leg eigenlijk vooral met hakenkruizen in avatars raare verbanden.
Arkadi.
-
- 797 berichten
- 870 stemmen
Lol @ Linn die de tegenstanders niet helemaal begrijpt.
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
Er waren eens 20 miljoen Russen die daar nu niet meer anders over kunnen denken.....
En er zijn ook 'goede' communisten (think Jesus
), met goede bedoelingen. Ken jij toevallig 'goede' fascisten?
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Ik neem wel aanstoot aan het hakenkruis, want mijn grootvader is overleden in een concentratiekamp....
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Ja, dat is heel spijtig, en dat is een vreselijke geschiedenis.
Ik neem ook aanstoot tegen het hakenkruis.
Arkadi.
-
- 797 berichten
- 870 stemmen
Linn zal nu wel vertellen dat je een zagend wijf bent en niet moet zeuren...
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
Ik denk dat de volgende grote wereld dictator een smiley als symbool gaat gebruiken. 
Linn
-
- 3289 berichten
- 3798 stemmen
@ Arkadi :Hahaha jij bent zeker de leukste thuis? Hilarisch echt!
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En er zijn ook 'goede' communisten (think Jesus
), met goede bedoelingen. Ken jij toevallig 'goede' fascisten?
Er zullen ook best facisten zijn met goede bedoelingen. Het nadeel is dat beide stromingen niet kunnen zonder onderdrukking van zij die niet mee willen doen....
Maar ik geloof dat we hier geen politieke discussies mogen voeren, dus uit angst voor de mods wou ik het daar maar bij laten. 
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Ik neem wel aanstoot aan het hakenkruis, want mijn grootvader is overleden in een concentratiekamp....
Hij viel van zijn wachttoren. 
Wàt een gezeik, zeg! Tayama, mijn zegen heb je hoor. Bovendien staat het symbool in jouw avatar nog op zijn kant ook!
Het is zeker komkommertijd of zo?
Animosh
-
- 4665 berichten
- 538 stemmen
Is het een idee om gezamelijk te wachten op uitsluitsel van de mods in plaats van een discussie te voeren die hoogstwaarschijnlijk toch weer zal worden verwijderd? 
Querelle
-
- 6548 berichten
- 4894 stemmen
@ Baggerman
Ik vind jouw avatar ook niet echt kunnen
Ik weet wel dat het een lijster is, maar het lijkt te veel op een Kraai.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
@ Baggerman
Ik vind jouw avatar ook niet echt kunnen
Ik weet wel dat het een lijster is, maar het lijkt te veel op een Kraai.
Eigenlijk is het een plaatje van Lenin, gereïncarneerd als kauw! Op het moment van het maken van de foto zong hij het Horst Wessellied.
Maar eh....ssst! Niet zeggen, hoor! Anders krijg ik er hier problemen mee!
danuz
-
- 12935 berichten
- 0 stemmen
Eigenlijk is het een plaatje van Lenin, gereïncarneerd als kauw! Op het moment van het maken van de foto zong hij het Horst Wessellied.
Maar eh....ssst! Niet zeggen, hoor! Anders krijg ik er hier problemen mee!
Ik dacht dat het Dolf was 

kos
-
- 46687 berichten
- 8844 stemmen
In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:
Hehe, ik dacht al: er is nog geen discussie geweest over die ene avatar.
.
Baggerman
-
- 10839 berichten
- 8277 stemmen
Ik dacht dat het Dolf was
Ja, die komt uit hetzelfde nest, dus de vergissing is logisch...
Wouter
-
- 18718 berichten
- 3085 stemmen
Nu niet flauw doen he. Je eerste associatie met een swastika is toch WO2 en het nazisme niet?
Met een Aziaat ernaast?!
Don Dijk
-
- 7079 berichten
- 0 stemmen
Ik heb geen problemen met die avatars, ook niet als het een hakenkruis zou zijn eigenlijk. Het blijven toch individuen, laten ze het lekker zelf weten.
Vraag me alleen een beetje af waarom iemand zo'n avatar neemt. Het komt een beetje hooghartig over, net als dat iemand een avatar van Lenin neemt.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Inderdaad.
Moviemeter is toe aan een nieuwe banner.
Een (oude) campagne van mijn maat Marc uit Duitsland.

卍
Drs. DAJA
-
- 4355 berichten
- 4515 stemmen
Inderdaad.
(afbeelding)
卍
Zoals ik de discussie lees heeft nog niemand gezegt dat een swastika een directe belediging of nazisymbool is en gaat het er vooral om dat je verkeerde associaties zou kunnen omroepen.
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
Inderdaad.
(afbeelding)
卍
En wat weet je van de oorsprong van de swastika? Het is geen Mongools/Chinees symbool. De swastika was een antiek en religieus symbool van de Arische (Indo-Iraanse) stammen in West-Azië.
Pas later namen de Centraal-Aziatische volkeren dit teken over.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Inderdaad.
(afbeelding)
卍
Lijkt anders verdomd veel hier op...

En google voor de grap eens op afbeeldingen van swastika....
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Onder dit teken (en in naam waar de swastika voor staat; apartheid en slavernij) werden 6 miljoen Joden vergast. En dan doe je er nog zo laconiek over.
En wat weet je van de oorsprong van de swastika? Het is geen Mongools/Chinees symbool. De swastika was een antiek en religieus symbool van de Arische (Indo-Iraanse) stammen in West-Azië.
Pas later namen de Centraal-Aziatische volkeren dit teken over.
Ha ha.
De Swastika heeft niets te maken met apartheid en slavernij. Het Nazi kruis, of Hitler's hakenkruis is een symbool dat hij in zijn oorlog gebruikte, ja. Iedereen weet dat hij ook zijn interesses had in geschiedenis en religiën. HIj gebruikt dit symbool niet omdat hij het zo'n mooie vorm vond. De Azteken en Maya volkeren gebruikte de Swastika al als symbool voor ons Sterrenstelsel.

Het is wel een Mongools, Binnen-Mongools en Chinees symbool. Net als dat het een symbool van over de hele wereld is. Er zijn enkele van de oudste swastika's gevonden in India, maar ook in Griekenland en Italië (ruim voor het jaar 0). Het heeft niet één centrale plek. Het is een natuurlijk symbool, zoals veel culturen symbolen gebruiken met vier uiteindes die staan voor seizoenen, expressies of dergelijke dingen.
Wel grappig dat Duitsers dit symbool in zijn originele context kunnen gebruiken, en Aziatische volkeren dit symbool altijd hebben blijven gebruikt. Alleen Nederlanders blijven liever filmpjes kijken
.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Frank Zappa hield eens een jam-sessie met een groep Tuvanen. Ook Tuvanan gebruiken het swastika nog. De fascist.
Frank Zappa - Salad Party 93 with Huun Huur Tu(part 2) on Vimeo
ghostman
-
- 5740 berichten
- 5 stemmen
De Azteken en Maya volkeren gebruikte de Swastika al als symbool voor ons Sterrenstelsel.
(afbeelding)
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Frank Zappa hield eens een jam-sessie met een groep Tuvanen. Ook Tuvanan gebruiken het swastika nog. De fascist.
Frank Zappa - Salad Party 93 with Huun Huur Tu(part 2) on Vimeo
Nou misschien moet ik dan ook maar een swastika in mijn avatar photoshoppen. Liever met de 'hate mail' om leren te gaan dat zijn muziek mijn huis uit doen. 
lordsnoopy
-
- 2949 berichten
- 2244 stemmen
Jongens, waar maken jullie je nu nog druk over...
Het is nu toch wel duidelijk dat de Swastika uit Tayama's avatar (in die context) een normaal symbool is. Als mensen dat met het Nazi hakenkruis associëren dan kennen ze de eerdere betekenis van het symbool niet.
Ontwetendheid is eerder het probleem dan zijn avatar.
Tayama
-
- 1102 berichten
- 522 stemmen
Een symbool is een simplistische weergave van een handeling of object, voorwerp, e.d. Zo iets hoef ik je toch niet te vertellen. Of doe je je dommer voor dan je bent?

Nu moeten we eigenlijk met z'n allen Nike sponsoren. Of wellicht moet Moviemeter voor ons een Nike jas kopen. Of een prijsvraag verzinnen. Dat zijn pas ideeën.

http://www.triads.co.uk/mens-32/casual-18/outerwear-30/conditions-kimono-jacket-38129.htm