• 155.443 films
  • 9.298 series
  • 27.662 seizoenen
  • 604.333 acteurs
  • 346.572 gebruikers
  • 8.762.585 stemmen

TvMeter.nl

zoeken in:

Dick2008

• 9980 berichten
  • 805 stemmen

Van de industriekant vind ik het anders nog steeds een minderwaardig genre. Als het in de film niet meer lukt kun je nog wel rollen krijgen in series.

Van de consumentkant hebben series het vaak wel goed gedaan, daarom zijn er veel met meerdere seizoenen. Met films zie je dit nu ook steeds vaker met al die sequels.

Verder is het giswerk. Misschien zijn ook veel mensen die in het (verre) verleden al, na iedere aflevering een waardering hebben toegekend. (Ik heb het nooit gedaan, wel sinds je dvd's hebt).

Jordy

• 22563 berichten
  • 2952 stemmen

Waarom ik toch met TvMeter begonnen ben:

M'n voornaamste bezwaar was altijd dat ik het Meter-concept niet zo bij tv-series vond passen. Voor oudere series is dat nog steeds wel zo (moeilijk om nu nog een serie van 20 jaar geleden per seizoen te beoordelen). Maar vooral voor lopende series, begon er in mijn hoofd langzaam toch wel een idee te vormen hoe er met wat kleine aanpassingen toch wel een (hoop ik) goede basis is om ze te kunnen beoordelen en er over te discussiëren.

Daarnaast is tijd altijd de beperkende factor. De Meter sites zijn voor mij een bijbaan, waarvoor ik +/- 10 uur per week te besteden heb. De afgelopen jaren vond ik bv. het nieuwe design (2013/2014) en een grote hoeveelheid verbeteringen onder de motorkap (2015) belangrijker. Ik had nu weer wat tijd over, en ondanks dat er nog genoeg dingen te bedenken zijn die ik totaal anders zou willen op MovieMeter, was het maken van TvMeter de "leukste" klus die ik kon bedenken die voor mij haalbaar was qua tijd en geld.

Als laatste natuurlijk de steeds verder toenemende populariteit van series (ook bij mij), en het feit dat de bezoekersaantallen op MovieMeter de laatste jaren wat afnemen, waardoor dat een logische stap was.

Apollinisch

• 21263 berichten
  • 0 stemmen

(verwijderd) schreef:

het enige wat ontbreekt is een goed aantal (en actieve) gebruikers waardoor de serie in een volgende versnelling komt.

Voordeel daarvan wel is dat je met wat geluk de site helemaal voor jezelf hebt.

http://i.imgur.com/NJykh41.png

Ik ben echt op de onmogelijkste tijdstippen online, maar dat is me op de andere Metersites nog nooit gelukt.

alexspyforever

• 20764 berichten
  • 2328 stemmen

Ik meen me ook te herinneren dat er ook serieliefhebbers waren die niet meteen zaten te wachten op een nieuwe meter en zich tevreden stelden met discussiëren over series in de (toenmalige) TV-sectie. Maar ik denk dat als er eens een goed aantal series erop staan en zeker lopende series dat die ook wel de meerwaarde van die site zullen zien. Ik houd persoonlijk nog steeds meer van films maar vooral voor series uit mijn jeugd heb ik nog steeds een zwak en ik vind het ook heel fijn om toe te voegen en bij te dragen aan de site al is het soms behoorlijk wat werk.

Animosh

• 4664 berichten
  • 505 stemmen

Ja, voor het welzijn van de toevoegers (en crew) is het toevoegen van plotomschrijvingen van afleveringen (op zich niet noodzakelijk voor een discussiesite) niet ideaal. Daar gaat echt ontzettend veel tijd in zitten.

Maar ja, als het een beetje meezit heb je dan over een jaar wel een erg mooie database.

rokkenjager

• 2854 berichten
  • 1603 stemmen

Misschien is die vraag al eerder gesteld (heb niet alles gelezen hier) maar waarom is er voor gekozen om per serie alleen cijfer toe te kunnen kennen aan seizoenen? Bij zo'n serie als South Park of Family Guy waar je door de jaren heen al meer dan 50 afleveringen hebt gezien maar niet elk seizoen hebt bijgehouden lijkt het mij ietwat vervelend.

En waarom is de toplijst gebaseerd op persoonlijke top 10 en niet stemgemiddelde?

Dick2008

• 9980 berichten
  • 805 stemmen

Misschien kan je die vraag rokkenjagerbeter daar stellen. Tenzij je daar geen account hebt.

(verwijderd)

• 1480 berichten
  • 0 stemmen

Eerstgenoemde is inderdaad al een discussiepunt op TvMeter zelf.

Betreft de toplijsten denk ik dat er ook nog wel een komt gebaseerd op het gemiddelde cijfer zoals op MovieMeter.

Jordy

• 22563 berichten
  • 2952 stemmen

TvMeter is wat mij betreft primair gemaakt als een site voor het bijhouden en bespreken van lopende series. Dan is een stem per seizoen denk ik (na lang wikken en wegen) de beste optie. Voor het beoordelen van oudere series is het Meter-concept minder goed geschikt, vind ik. Dat was ook een belangrijke reden waarom ik er zo lang niet aan wilde beginnen.

Er zal wellicht later nog wel een optie komen om een serie in z'n geheel te bespreken / beoordelen. Al vind ik dat wel "gevaarlijk" omdat je dan versplinterde discussies krijgt, misschien moet dat alleen mogelijk zijn bij oude series.

Er komen straks waarschijnlijk ook nog wel toplijsten op basis van stemgemiddelden, maar voor "de toplijst" leek mij een top 10 notering een betere maatstaf dan een gemiddelde beoordeling. Veel van m'n favoriete series zijn/waren de laatste jaren een stuk minder goed.

The Oceanic Six

• 57692 berichten
  • 3779 stemmen

Jordy schreef:

TvMeter is wat mij betreft primair gemaakt als een site voor het bijhouden en bespreken van lopende series. Dan is een stem per seizoen denk ik (na lang wikken en wegen) de beste optie. Voor het beoordelen van oudere series is het Meter-concept minder goed geschikt, vind ik. Dat was ook een belangrijke reden waarom ik er zo lang niet aan wilde beginnen.

Er zal wellicht later nog wel een optie komen om een serie in z'n geheel te bespreken / beoordelen. Al vind ik dat wel "gevaarlijk" omdat je dan versplinterde discussies krijgt, misschien moet dat alleen mogelijk zijn bij oude series.

Ik mis die optie wel degelijk nog op TV Meter, vooral inderdaad bij de oude series. Hoeft niet eens een nieuw topic voor discussie te zijn, maar wel een complete serie-stem, zodat je heel snel ook de gekeken afleveringen af kunt vinken (ipv 10 seizoenen aan te vinken op handmatige basis) of gewoon een bepaald gevoel en stem bij een serie hebt. Het is bijna onmogelijk om iets wat je 10 jaar terug hebt gezien per seizoen te beoordelen. En je herkijkt een serie ook heel wat minder snel dan een film.

Dick2008

• 9980 berichten
  • 805 stemmen

Even een vraag voor de duidelijkheid. Kunnen mensen hier nog gewoon een topic aanmaken met een serie of "moet" dat nu daar. (Alles wat hier tot nu toe staat kan, wat mij betreft, gewoon blijven staan).

kappeuter (crew films)

• 69463 berichten
  • 5540 stemmen

Dick2008

Ja hoor. Het televisie-forum op MM blijft hetzelfde functioneren als voorheen.

Macady

• 305 berichten
  • 727 stemmen

Ik mis eigenlijk ook wel de 'gehele serie stem' ook omdat discussies en reacties moeilijk loskomen als het per seizoen is. Verder geweldig dat er nu ook een tvmeter is!

Dick2008

• 9980 berichten
  • 805 stemmen

Hoe kan dat nu. Sommige series lopen nog dan kan je moeilijk een stem uitbrengen over de gehele serie.

Het zou eigenlijk per aflevering moeten. Net als films. Vandaag/gisteren/vorige week...(20 jaar geleden ) heb ik deze aflevering gezien, dit vind ik ervan en dit mijn stem.

MaartenTuinstra

• 251 berichten
  • 0 stemmen

Dick2008 schreef:

Het zou eigenlijk per aflevering moeten. Net als films. Vandaag/gisteren/vorige week...(20 jaar geleden ) heb ik deze aflevering gezien, dit vind ik ervan en dit mijn stem.

Helemaal mee eens, kan op Imdb ook

kappeuter (crew films)

• 69463 berichten
  • 5540 stemmen

Ik denk dat je dat overigens beter op TvMeter kunt melden.

Onslaught

• 591 berichten
  • 1160 stemmen

Eindelijk een meter voor TV.

Ik zie nog wel ruimte voor verbeteringen, zo had ik graag de mogelijkheid gehad om per aflevering te stemmen. En dat er dan een gemiddelde uit berekend kan worden.

Dick2008

• 9980 berichten
  • 805 stemmen

Dat kan je inderdaad beter daar melden, zoals je hebt gedaan.

Hoe kan het dat jullie dit niet weten?

Dick2008

• 9980 berichten
  • 805 stemmen

Ik vind wel dat het al erg een database gaat worden. Niet dat het mijn probleem verder is.

Zover ik de Moviemeter geschiedenis ken, ging het zo. Bekende films zetten we op de site en daar gaan we dan een mening over geven en met elkaar over praten, of discussiëren. (Ik vind dat laatste woord altijd wat "geladen"). Later werden er steeds meer films toegevoegd, dus toen werd het inderdaad ook steeds meer een database.

Om te stemmen is natuurlijk handig. Ik lees, er zijn weinig recensies. Lijkt me ook lastig. Hoe langer geleden, hoe moeilijker er iets over te schrijven. Ook lijkt het me tijdrovend om na iedere aflevering/ een paar afleveringen steeds wat te schrijven. (Een film is af, dat is gemakkelijker).

Beter was om alleen lopende of vrij bekende/recente series er eerst op te zetten.

Harmonica Man

• 281 berichten
  • 0 stemmen

Voor de serieliefhebber is het een enorme aanwinst. Er zijn veel miniseries die uit meer dan zeven delen bestaan. Die kunnen daar mooi opgezet worden. Als enthousiast serievolger zou ik me er enorm thuis voelen.

Flavio

• 4184 berichten
  • 4419 stemmen

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.