• 159.521 films
  • 9.826 series
  • 29.138 seizoenen
  • 609.054 acteurs
  • 355.433 gebruikers
  • 8.903.139 stemmen

Het smiley / emoticons topic

zoeken in:

Amity

• 1786 berichten
  • 147 stemmen

Er mogen van mij ook wel wat smileys af hoor Maar ik wil ook best een link toevoegen.

Film Pegasus (moderator films)

• 30287 berichten
  • 5154 stemmen

Amity schreef:

(quote)

De smiley is een onmisbaar item in de internet taal! Menig misverstand is ontstaan door het gemis van de benodigde lichaamstaal en intonatie tijdens een online gesprek/discussie. Door het gebruik van smileys is dit te vermijden. In het geval van de " ik steek mn tong naar je uit" smiley werkt het als volgt:

User A: random stomme opmerking

User B: Ik vind je een oelewapper!

User A: Gdvr*%^%###!!!

Duidelijk een situatie die vermeden had kunnen worden door het gebruik van een vriendelijke doch gerichte " ik steek mn tong naar je uit" smiley.

Een situatie die vermeden had kunnen worden als User A zich niet bezig hield met stomme opmerkingen.

Smileys zijn leuk als ondersteuning van een tekst, maar hoeven geen taal op zich te worden. Moviemeter is geen MSN.

kos

• 45937 berichten
  • 8384 stemmen

Amity schreef:

Ik wil graag meer smileys! Ik kan me niet voldoende uitdrukken met deze selectie. Ik mis voornamelijk een "ik steek mn tong uit naar je" emoticon

(afbeelding) .

Horrorfreak12

• 375 berichten
  • 0 stemmen

ik wens de verlegen emoticon

Laurengini

• 5 berichten
  • 0 stemmen

(afbeelding)

xMilennx

• 64 berichten
  • 60 stemmen

Ik ben eigenlijk ook wel voor het idee van een verlegen/beschaamde emoticon Zoals bij msn de :$

Apollinisch

• 21269 berichten
  • 0 stemmen

Was er niet ooit een blozend gezichtje? En eentje met een brilletje (en geen zonnebrilletje) mis ik eigenlijk ook.

FillumGek

• 8987 berichten
  • 3081 stemmen

Ik mis deze

(afbeelding)

mikey

• 28114 berichten
  • 4844 stemmen

En een emoticon dat een meisje is.

edit: ow ja die is eral

kos

• 45937 berichten
  • 8384 stemmen

xMilennx schreef:

Ik ben eigenlijk ook wel voor het idee van een verlegen/beschaamde emoticon Zoals bij msn de :$

Deze ja

(afbeelding).

sinterklaas

• 11597 berichten
  • 3200 stemmen

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:

Is een smilie die een vork en mes in zijn handen heeft en op tafel dermee slaat niks voor MM? Bv voor al er een erg leuke film op komst is.

jarno1975 (moderator series)

• 10768 berichten
  • 2715 stemmen

sinterklaas schreef:

Is een smilie die een vork en mes in zijn handen heeft en op tafel dermee slaat niks voor MM? Bv voor al er een erg leuke film op komst is.

kos

• 45937 berichten
  • 8384 stemmen

(afbeelding) .

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

In De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic:

Ajax&Litmanen1 schreef:

Verzoekje;

Zou deze smilie ->

uit het assortiment gehaald kunnen worden? Bepaalde users gebruiken hem echt de godganze tijd terwijl hij in mijn ogen en ook bij veel andere leden erg denigrerend en disrespectvol overkomt. Het komt steeds over of een andere mening belachelijk is. Ik vind hem eigenlijk totaal niks toevoegen, maar weet niet hoe jullie erover denken....

Kan hier nu eens eindelijk iets aan die smiley gedaan worden?

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Gezeik om niks grapje

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

Jeroentjuhhhhh ergert zich in elk geval ook al aan die smiley.

jeroentjuhhhhh schreef:

Ben het er mee eens, die emoticon werkt soms echt op m'n zenuwen, komt zo triest over, alsof de ander alles veeeel beter weet.

Tonypulp

• 21231 berichten
  • 4608 stemmen

Al kan ik niet ontkennen dat ik 't soms wel handig vind om te gebruiken hoor Maar het kan vaak iets te serieus opgepikt worden, ook als het tegen me gebruikt wordt heb ik dat gevoel wel eens.

riesma

• 3706 berichten
  • 2998 stemmen

Of misschien iets doen aan de houding van de 'slachtoffers', dat die het niet zo persoonlijk opnemen en gebruikers die zo'n smiley denigrerend gebruiken gewoonweg negeren? Uiteindelijk ligt het aan je eigen interpretatie en persoonlijk gerichte opmerkingen kun je melden. Maar ga niet een onschuldige zaak dat "misbruikt" wordt proberen te verbieden, dat is zo'n betutteling.

Goldenskull

• 24398 berichten
  • 2958 stemmen

riesma schreef:

Of misschien iets doen aan de houding van de 'slachtoffers', dat die het niet zo persoonlijk opnemen en gebruikers die zo'n smiley denigrerend gebruiken gewoonweg negeren? Uiteindelijk ligt het aan je eigen interpretatie en persoonlijk gerichte opmerkingen kun je melden. Maar ga niet een onschuldige zaak dat "misbruikt" wordt proberen te verbieden, dat is zo'n betutteling.

Fortune

• 3960 berichten
  • 2482 stemmen

riesma schreef:

wimnoot

• 3962 berichten
  • 3761 stemmen

Ik ben het wel met Riesma eens, dan kun je deze ook wel verwijderen, want die wordt ook wel gebruikt om iemand voor gek te verklaren. Kijk zo.

Hey Fortune is

Nomak

• 11634 berichten
  • 0 stemmen

wimnoot schreef:

Ik ben het wel met Riesma eens

Verschil is dus dat deze smiley alleen maar op een denigrerende manier wordt gebruikt. Altijd maar weer om iemand zijn mening belachelijk proberen te maken. En wanneer men een discussie dreigt te verliezen, dan gaat men maar met deze smiley gooien. Triest gedoe.

Jammer dat Ajax&Litmanen1 dit al 2 jaar geleden vroeg en dat er toen geen antwoord kwam, en dat er nu alweer geen reactie komt.

Onderhond

• 87116 berichten
  • 11828 stemmen

Niet meer dan terecht. Ook verbaal zijn er genoeg manieren om onder een discussie uit te vluchten, zie niet in waarom deze in de vorm van een smiley dan ineens not done zou zijn?

riesma

• 3706 berichten
  • 2998 stemmen

Het zegt inderdaad meer over de gebruiker dan over het middel. Vraag je dan eerst af of je met zo iemand nog in discussie wilt gaan.

Fortune

• 3960 berichten
  • 2482 stemmen

Ik vind dit eigenlijk wel de leukste smiley die we hebben op MM.

Sommige opmerkingen verdien ook een .

Vind alleen niet dat je em op deze manier kan gebruiken.

Leuke recensie joh .

Dan word het allemaal te sarcastisch en ben je iets uit aan het lokken.

Ow ja en WimNoot is .

jarno1975 (moderator series)

• 10768 berichten
  • 2715 stemmen

Deze en deze kunnen ook denigrerend gebruikt worden.

wimnoot

• 3962 berichten
  • 3761 stemmen

Fortune schreef:

Ow ja en WimNoot is .

Wat wil je daar mee zeggen?

Dat ik een cheerleader ben?

Fortune

• 3960 berichten
  • 2482 stemmen

gionid

• 1 berichten
  • 0 stemmen

Want vind iemand van mijn zelfgemaakte emoties ?

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

wimnoot

• 3962 berichten
  • 3761 stemmen

Nee hoor!

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.