- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het smiley / emoticons topic
Het smiley / emoticons topic

maxroelofs
-
- 2825 berichten
- 1590 stemmen
Ik irriteer me kapot aan mensen die een hele recensie quoten en dan een er bij zetten. Als ondersteuning is oké alleen als heel bericht!

Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Wat wel jammer is aan de huidige sets aan smileys, is dat ze zo pixelachtig / lage kwaliteit zijn. Dat gaat steeds meer opvallen met hoge resolutie schermen en op telefoons enzo.
Een alternatieve set aan smileys zal niet zo snel gevonden zijn omdat het zulke specifieke smileys zijn. De meeste smiley sets hebben geen teleurgestelde cheerleader in het pakket. Wellicht moeten we maar gewoon wachten tot elke browser emoji ondersteunen, volgens mij doen de meeste moderne browsers dat al, en dan de huidige smileys uitfaseren.
??

chevy93
-
- 12667 berichten
- 1222 stemmen
Toch geen heel whatsapp-arsenaal, hè?

Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
toch maar nieuwe smileys in het nieuwe ontwerp, zie De Site >> Algemeen >> nieuw design (najaar 2013) -- nu met preview!

Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Wellicht moeten we maar gewoon wachten tot elke browser emoji ondersteunen, volgens mij doen de meeste moderne browsers dat al, en dan de huidige smileys uitfaseren.
??
2 en half jaar later ondersteunen de meeste apparaten en browsers emoji. Alleen onder Windows, ook in Chrome en Firefox, is het volgens mij nog een beetje slecht gesteld. Klopt het dat "jullie" hier een soort lelijke zwart/witte icoontjes zien?
????????????????
Nu steeds meer mensen op een of ander mobiel apparaat de site bezoeken (nu de helft van het totale bezoek) zie je dat mensen ook steeds vaker emoji in hun berichten plaatsen. Hierdoor krijg je nu een rare mix van hier en daar nog onze oude smileys, onze huidige smileys, en daarnaast ook nog steeds vaker emoji
Ik speel nog steeds met het idee om helemaal over te stappen op emoji. De smileys die je in het popupje kunt kiezen, zullen dan de corresponderen emoji zijn. Voor browsers die niet (goed) emoji kunnen tonen, kan ik dan eventueel terugvallen op plaatjes van deze emoji.
Ik weet niet of iemand hier een mening over heeft
of ik bedoel ?

kappeuter (crew films)
-
- 71456 berichten
- 5679 stemmen
Ze zijn bij mij erg mini. Wel in kleur.
Gif 644 en Gif 910 werken niet bij mij.
(via desktop pc)

Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
De grootte kan ik dan wel iets aan doen

Mochizuki Rokuro
-
- 18912 berichten
- 14484 stemmen
Inderdaad klein, maar vind dat niet zo bezwaarlijk.
Op mijn iPad zijn ze alle zichtbaar, zelfs vanuit Oostenrijk ?

arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
Ik zie ze zwart/wit met windows 10, op mijn android zijn ze wel prima te zien.
EDIT: met mijn mobiel zie ik trouwens in die regel 12 icoontjes, ipv 16 met windows (2 blokjes inbegrepen).

Film Pegasus (moderator films)
-
- 30293 berichten
- 5156 stemmen
Nu voel ik me echt oud met mijn windows. Voor mij enkel lelijke zwart-wit icoontjes.

Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Nou ja 47% van de bezoekers gebruikt Windows, dus dan zou ik in dat geval de emoji vervangen door plaatjes, wat bv. Facebook en Twitter ook doen.
Maar voor Android of iOS/Mac gebruikers zou het denk ik wel leuk zijn om gewoon dezelfde smileys te kunnen gebruiken die je overal ziet en gebruikt.

606
-
- 23767 berichten
- 11767 stemmen
Ik zie op chrome inderdaad kleine lelijke emoticons. Via mobiel.

Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
Het lijkt er inderdaad op dat vanaf Android 4.4 "goede" emoji getoond worden

606
-
- 23767 berichten
- 11767 stemmen
Via laptop zie ik weer andere witte via chrome, heel klein en wit.

Dk2008
-
- 10125 berichten
- 814 stemmen
Ik vind het veel ???????????????? en de betekenis zou ook ergens moeten worden opgenomen.
(Smiley's, ik hou er zelf niet zo van omdat ze vaak verkeerd worden geïnterpreteerd/gebruikt. Uiteraard is het gebruik niet verplicht, weet ik wel. Ik spreek ook namens mezelf.).

Apollinisch
-
- 21269 berichten
- 0 stemmen

Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
dat laatste vind ik heel raar, bij mij is dat wel goed, is dat soms een oude versie van OS X?
Het is in ieder geval wel duidelijk dat de emoji ondersteuning nog steeds niet goed genoeg is om helemaal over te kunnen op emoji, in ieder geval niet zonder terug te vallen op afbeeldingen voor Windows en oudere Android versies.

arno74
-
- 8700 berichten
- 3342 stemmen
2 en half jaar later ondersteunen de meeste apparaten en browsers emoji. Alleen onder Windows, ook in Chrome en Firefox, is het volgens mij nog een beetje slecht gesteld. Klopt het dat "jullie" hier een soort lelijke zwart/witte icoontjes zien?
????????????????
&#-46537667;�
Nu steeds meer mensen op een of ander mobiel apparaat de site bezoeken (nu de helft van het totale bezoek) zie je dat mensen ook steeds vaker emoji in hun berichten plaatsen. Hierdoor krijg je nu een rare mix van hier en daar nog onze oude smileys, onze huidige smileys, en daarnaast ook nog steeds vaker emoji
Ik speel nog steeds met het idee om helemaal over te stappen op emoji. De smileys die je in het popupje kunt kiezen, zullen dan de corresponderen emoji zijn. Voor browsers die niet (goed) emoji kunnen tonen, kan ik dan eventueel terugvallen op plaatjes van deze emoji.
Ik weet niet of iemand hier een mening over heeft
of ik bedoel ?
Als ik je met windows 10 (opera browser) quote dan krijg ik in de quote dit te zien (een hoop vraagtekensimbolen ipv icoontjes): ��������
EDIT: Pas na het plaatsen van de quote zie ik dat de smilies in de quote weer normaal zichtbaar zijn.

Apollinisch
-
- 21269 berichten
- 0 stemmen
dat laatste vind ik heel raar, bij mij is dat wel goed, is dat soms een oude versie van OS X?

Mochizuki Rokuro
-
- 18912 berichten
- 14484 stemmen
Op mijn Mac met OS X is het wel prima. (10.10.5)

Jordy
-
- 22567 berichten
- 2952 stemmen
samenvatting: Ik heb onze "eigen" smileys vervangen door Emoji, de smilies zoals je ze bv. ook op je smartphone gebruikt.
het hele verhaal:
Op systemen met goede Emoji ondersteuning (o.a. recente iOS, OS X en Android) worden smileys vanaf nu getoond door je systeem. Je ziet dus dan hier dezelfde smilies als je ook in andere applicaties ziet. Je kunt zelf kiezen om emoji te plaatsen (bv. met het emoji toetsenbord van je mobiel) maar je kunt ook nog steeds de oude vertrouwde codes als : ) en : ( gebruiken.
Op andere systemen (bv. oudere Android en Windows) worden emoji vervangen door plaatjes van Emoji. Deze "fallback" hoop ik de komende jaren uit te faseren, als de ondersteuning voor emoji steeds beter wordt.
Onderbouwing voor deze wijziging: Steeds meer mensen bezoeken de sites mobiel (ongeveer de helft inmiddels) en er worden dan ook steeds vaker emoji geplaatst, die voor sommigen te zien zijn als blokjes of saaie zwart/wit icoontjes. Daarnaast is het gebruik van een eigen set aan smileys naar mijn mening een beetje achterhaald geworden, omdat er inmiddels een breed ondersteund alternatief is.
Eerder geplaatste smileys worden zo goed mogelijk vertaald naar de bijbehorende emoji, maar per systeem zal het (een klein beetje) kunnen verschillen over welke afbeelding jouw browser precies gebruikt voor de "Neutral Face", "Winking Face" of "Slightly Smiling Face Emoji".

BBarbie
-
- 12528 berichten
- 7519 stemmen
Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:
Ik vind de aangepaste set emoji's erg matig, want de afbeeldingen zijn veel minder duidelijk dan voorheen. Of ligt dat aan mijn monitor?

narva77 (crew films)
-
- 12214 berichten
- 6325 stemmen
Just checking:
Oh, het hartje doet het al niet zie ik (Windows).

Dk2008
-
- 10125 berichten
- 814 stemmen
Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:
Ik vind de aangepaste set emoji's erg matig, want de afbeeldingen zijn veel minder duidelijk dan voorheen. Of ligt dat aan mijn monitor?
Nee hoor, ze zijn matig, vallen minder op. (Smiley duimen omhoog (Ik kan helemaal geen smileys meer plaatsen smiley verbaasd)

Malick
-
- 9014 berichten
- 0 stemmen
Vind de nieuwe smilies ook ronduit verschrikkelijk.

mjk87 (moderator films)
-
- 13052 berichten
- 3814 stemmen
Ik vind het wel degelijk een verbetering. Ook gewoon herkenning doordat ze alom aanwezig zijn.