menu

De Site / Algemeen / Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:
neo (crew)
geplaatst:
Maar een soort van adviesorgaan zie ik wel zitten. Dat kan wellicht gefaseerd uitbreiden, te beginnen met fouten corrigeren t/m het bespreken van de inhoud. Voel echter nog het meeste voor een idee om artikelen te plaatsen die afkomstig zijn vanuit de gemeenschap zelf.

geplaatst:
neo schreef:
Jij denkt dat de crew hier betaald krijgt, of vergoedingen wil? Ik spreek denk ik voor iedereen dat vrijwilligheid en het hart voor de site altijd de motivatie is geweest.

Dat weet ik. Ik denk dat dit altijd goed heeft gewerkt juist omdat het allemaal non-profit was.

De nieuwe eigenaar heeft echter een winstoogmerk. Daarom weet ik niet in hoeverre mensen bereid blijven om voor niets artikelen te schrijven of anderszins werk te verrichten aan de site.

Ik geloof best dat mensen/crewleden niet direct vertrekken of een vergoeding eisen. 20 jaar is lang, mm zal in het hart zitten. De vraag is of dat zo blijft nu geld verdienen wel een doel op zich is.

Ik denk dat voor niets blijven werken op termijn gaat wringen. Maar misschien heb ik het mis. De tijd zal het leren

geplaatst:
Ik ben ook een veteraan hier , maar ik merk eigenlijk weinig van de veranderingen . Ik zie nieuwe users komen en oude users gaan . Mensen komen en gaan , net als in het echte leven .

Niet elke verandering is vooruitgang , maar over het algemeen is de opzet van de site gelijk gebleven aan de site van 18 jaar geleden . Soms is het even wennen , zoals een andere ' homepage ' die ik eigenlijk niet zo geslaagd vind , maar ik pas me prima aan en accepteer de wijzigingen . Ik ben geen autist , lol !

Toen ik me voor het eerst aanmeldde op deze site , kwam ik vooral voor de informatie en niet zozeer voor de community ( om nieuwe vrienden te maken ) . Bovendien vond ik ook zeer fijn om informatie met anderen te delen . En dat blijft ook zo . Misschien ben ik steeds minder actief , maar waarom zou ik me uitschrijven ?

Ik ben niet zo vaak actief op deze site omdat mijn ( privé ) leven het niet meer toelaat en mijn leven niet meer alleen maar om de cinema draait . Mensen worden ouder , verliezen interesse in hun oude hobby's en gaan verder met hun leven . Bovendien heb ik andere verplichtingen erbij gekregen . Nu is het ook zo dat mijn interesse voor de recente cinema drastisch is afgenomen , desalniettemin kan ik nog steeds enorm genieten van en word ik nog steeds verrast door de klassieke cinema . Door de jaren heen ben ik juist meer van de klassieke cinema ( van de jaren 30 , 40 en 50 ) echt gaan houden .

as
geplaatst:
Ramon K schreef:
Wat heeft jou belet om, op een site die al 20 jaar op vrijwilligers draait, 5 users te vragen als vrijwilliger of assistent om jouw artikelen aan te vullen, te controleren en eventueel te verbeteren of te verrijken? Voordat je 'publiceert'? Er loopt hier nB 20 jaar aan film die-hards rond.

En dat is ook best mogelijk. Ik heb jaren geschreven voor verschillende websites met een poul van vrijwilligers die allemaal gemeen hadden dat ze een liefde voor cinema hadden, en graag daarover schreven. Dat zou de diversiteit van de berichten in ieder geval ten goede komen. Sorry dat ik het zeg maar de kwaliteit van invalshoeken laat veel te wensen over. Met meerdere mensen zou dat al verbeteren. Je zou hier best een vrijwilligers vacature voor kunnen uitschrijven. Stel een groepje samen en een hoofdredacteur kan het aansturen en correcties op taal e.d doorvoeren.

dion.ollie schreef:
Het vertrek van leden betreuren wij ten zeerste. Dat de koers afwijkt van hoe het was, is helaas onvermijdelijk en het is dan ook aan de leden zelf om te bepalen of zich hiermee kunnen identificeren.

Dat vind ik een beetje zwakke redenering en daarmee neem je de users hier niet serieus. Met alle respect, als je een winstoogmerk voor een site hebt, kun je alsnog je best doen om gebruik te maken van de kennis van een community die hier al jaren rondloopt. Sterker nog, betrek ze bij de ontwikkelingen van de site en maak gebruik van deze mensen. Creëer betrokkenheid. Mensen willen wel, als ik al die berichten hier lees. Dan ben je dom om er geen gebruik van te maken. Nu is het een eenzijdig verhaal en dat is funest voor een site als Moviemeter.

kappeuter (crew)
geplaatst:
Wat in het verlengde hiervan ligt:
Ik heb gisteren aan dion.ollie een voorstel gedaan om de crew te betrekken bij het schrijven / aanvullen van filmartikelen op MM. Om zo gebruik te maken van de expertise op MM en om de eigenheid en het karakter van MM te koesteren. Dat kunnen uiteraard ook evengoed users zijn die hun steentje willen bijdragen.
Het is gewoon jammer dat regelmatig een bijna identiek artikel tegelijk op wel 5 film(gerelateerde) sites tegelijk staat, zoals Nu.nl, ad.nl, Filmtotaal, Veronica Superguide, Vertigo.
Je kunt het misschien voor het grote nieuws niet altijd voorkomen, maar iets meer streven naar en behoud van eigen karakter en met de steun van de community, krijg je wellicht niet meer zo het idee dat de nieuws / filmartikelen vrijwel volledig los staan van de site en de community.

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
kappeuter schreef:
Wat in het verlengde hiervan ligt:
Ik heb gisteren aan dion.ollie een voorstel gedaan om de crew te betrekken bij het schrijven / aanvullen van filmartikelen op MM. Om zo gebruik te maken van de expertise op MM en om de eigenheid en het karakter van MM te koesteren. Dat kunnen uiteraard ook evengoed users zijn die hun steentje willen bijdragen.
Het is gewoon jammer dat regelmatig een bijna identiek artikel tegelijk op wel 5 film(gerelateerde) sites tegelijk staat, zoals Nu.nl, ad.nl, Filmtotaal, Veronica Superguide, Vertigo.
Je kunt het misschien voor het grote nieuws niet altijd voorkomen, maar iets meer streven naar en behoud van eigen karakter en met de steun van de community, krijg je wellicht niet meer zo het idee dat de nieuws / filmartikelen vrijwel volledig los staan van de site en de community.

Zou een verbetering zijn. Ik had me wat opengesteld voor het nieuwsgedeelte. Dat elke verandering tegenwind krijgt is onvermijdelijk. Eerst zien en dan oordelen.

Maar ik ben snel afgehaakt met het filmnieuws. Dat is nieuws voor de doorsnee filmgebruiker en niet voor de filmliefhebber. Al Pacino die 80 jaar wordt krijgt terecht een artikel, maar met de 5 zelfde clichéfilms is het een nietszeggend artikel geworden. Het gedeelte van de series interesseert me als filmliefhebber langs geen kanten. En we hebben al aandacht voor films die op tv komen, waarom dan nog een extra artikel om hetzelfde te schrijven?

Oudgedienden weten dat hier toch mensen zijn met een soms specifieke smaak. Die met hun liefde en wat opgebouwde ervaring als kijker, mooi bijdragen aan bvb horrorfilms, western, arthouse, classic Hollywood, Azië, ... dat zie ik nergens in de nieuwsberichten. Wel een gerucht dat The Rock weer in een blockbuster zal spelen. Verrassing!! ....

Moviemeter moet het verschil nog kunnen maken met andere filmsites. Je moet aan de onderhouden topics en nieuwsberichten kunnen zien dat hier filmliefhebbers zitten, maar dat je ook als gemiddelde filmkijker hier welkom bent. Nu ligt de focus vooral bij de nieuwe filmkijker die bij een bioscoopbezoek langer bezig is aan het kiezen van de juiste chips dan de film. Daar heb ik niets aan. Geef aub aandacht aan die 'chips-berichten' zoals ze nu vooral verschijnen, maar geef ook ruimte aan echte filmliefhebbers zodat dit geen dertien in een dozijn filmsite wordt.

Mug
geplaatst:
Film Pegasus schreef:
Dat elke verandering tegenwind krijgt is onvermijdelijk.

Yup. Ik heb nog good ol' memories over de invoering van de avatars!!! Overweeg opnieuw een glitterroze mug...maar ik voel me niet meer zo revolutionair.

geplaatst:
Film Pegasus schreef:
(quote)

Zou een verbetering zijn. Ik had me wat opengesteld voor het nieuwsgedeelte. Dat elke verandering tegenwind krijgt is onvermijdelijk. Eerst zien en dan oordelen.

Maar ik ben snel afgehaakt met het filmnieuws. Dat is nieuws voor de doorsnee filmgebruiker en niet voor de filmliefhebber. Al Pacino die 80 jaar wordt krijgt terecht een artikel, maar met de 5 zelfde clichéfilms is het een nietszeggend artikel geworden. Het gedeelte van de series interesseert me als filmliefhebber langs geen kanten. En we hebben al aandacht voor films die op tv komen, waarom dan nog een extra artikel om hetzelfde te schrijven?

Oudgedienden weten dat hier toch mensen zijn met een soms specifieke smaak. Die met hun liefde en wat opgebouwde ervaring als kijker, mooi bijdragen aan bvb horrorfilms, western, arthouse, classic Hollywood, Azië, ... dat zie ik nergens in de nieuwsberichten. Wel een gerucht dat The Rock weer in een blockbuster zal spelen. Verrassing!! ....

Moviemeter moet het verschil nog kunnen maken met andere filmsites. Je moet aan de onderhouden topics en nieuwsberichten kunnen zien dat hier filmliefhebbers zitten, maar dat je ook als gemiddelde filmkijker hier welkom bent. Nu ligt de focus vooral bij de nieuwe filmkijker die bij een bioscoopbezoek langer bezig is aan het kiezen van de juiste chips dan de film. Daar heb ik niets aan. Geef aub aandacht aan die 'chips-berichten' zoals ze nu vooral verschijnen, maar geef ook ruimte aan echte filmliefhebbers zodat dit geen dertien in een dozijn filmsite wordt.

Amen.

geplaatst:
Bestaat filmsnobs.nl niet meer?

Film Pegasus (moderator)
geplaatst:
Apollinisch schreef:
Bestaat filmsnobs.nl niet meer?

Dat is voor de doorsnee snob. Daar doen we niet aan mee.

dion.ollie (hoofdredacteur)
geplaatst:
Film Pegasus schreef:

Bedankt voor de feedback. Ik begrijp aan de ene kant het geluid wat hier klinkt, maar er is ook een andere kant. Over de balans daartussen (die volgens velen hier wellicht ontbreekt) heb ik morgen telefonisch overleg met kappeuter. Op basis daarvan zal ik daar wat meer over vertellen.

Op het gebied van bugfixing is het volgende nu afgehandeld:

✅ MUBI werkt weer en wordt weer aangevuld met nieuwe films.
✅ Linkjes in de checklist-meldingen bij notificaties zijn verholpen naar zowel de checklist, als naar de filmpagina. (TV-meter)
✅ Pop-up venster als je op je profielavatar klikt, wordt weer volledig weergegeven op de homepage.
✅ Voor 'laatste bericht' is nu een effectieve workaround bedacht zodat als je daarop klikt niet meer de melding: 'Dit topic bevat geen berichten' krijgt.
✅ Grafieken met historische vote-data is weer werkend en zichtbaar bij iedere film.
✅ Het updaten van de televisielijsten lijkt ook weer te werken. Heeft er inderdaad een aantal dagen uitgelegen lijkt het, maar heeft vannacht weer als vanouds gerund.
✅ Als je bij de cookiemelding op 'meer info' klikt en de voorwaarden accepteert kom je weer op de juiste pagina.

Ik hoor graag als er zich nog bijzonderheden voordoen met betrekking tot bovenstaande punten.

geplaatst:
dion.ollie schreef:
Bedankt voor de feedback.

Ik geef je ook gewoon vrijelijk even wat ideeën, zoals ik laatst ook al iets riep over nieuws en de link naar deze site.

Als je dan toch deze site hebt en wil gebruiken, dan kan je berichten plaatsen als:
- Film met de meeste stemmen die week
- Top 5 meeste stemmen van die maand
- Top films van acteur X of regisseur Y of land Z met hoogste gemiddelde
- Film op tv die dag/week met hoogste gemiddelde/meeste stemmen

Het meeste van dat spul moet denk ik door de IT-mensen wel op te roepen zijn. Oprecht heb ik geen idee of dat evenveel publiek voor jullie trekt, maar goed, ook daar kan je achter komen. Althans, ik vermoed dat al die data wel worden bijgehouden.

En hoewel er nogal wat kritiek was op die nieuwssectie bij de gewone filmpagina's (vaak omdat er geen enkele link mee was), zou je met zo'n 10 berichten per dag die je nu plaatst na een jaar wel voldoende moeten kunnen hebben om steeds 4 zinvolle links te kunnen plaatsen en het alsnog kunnen proberen. Bij een film van pakweg Hitchcock zullen ongetwijfeld wel 4 passende links te vinden zijn, maar bij een onbekendere film zal op basis van regisseur/acteur/land/jaar of periode van uitkomen/genre/thema of een combi daarvan altijd wel een link te plaatsen moeten zijn. Of zit ik dan fout?

geplaatst:
dion.ollie schreef:

Op het gebied van bugfixing is het volgende nu afgehandeld:

✅ Linkjes in de checklist-meldingen bij notificaties zijn verholpen naar zowel de checklist, als naar de filmpagina. (TV-meter)

Ik hoor graag als er zich nog bijzonderheden voordoen met betrekking tot bovenstaande punten.

Bovenstaande punt werkt in ieder geval nog niet op TV-meter.

Ook vraag ik me af of het Ziggo on Demand overzicht nu wel werkt. Of moet de server dat vannacht eerst nog updaten? Daarnaast zou het ook heel fijn zijn als Apple+ toegevoegd wordt (en wellicht ook nog andere).

geplaatst:
Klopt het dat de disney+ catalogus helemaal niet gevuld is? Wanneer staat dat op de planning?
Ik zou zelf het tabje niet tonen zolang er niks in staat, maar dat terzijde......

geplaatst:
Blijf het toch vreemd vinden dat als je iets op TvMeter wilt opzoeken, waarvan je weet dat het erin staat, je automatisch wordt doorgeschakeld naar MovieMeter met de vermelding dat het item niet gevonden is. Ook al ben je uitgelogd bij MovieMeter.

geplaatst:
Ja, wat dat betreft: ik ben mijn wachtwoord kwijt. Om een nieuwe aan te vragen word je echter terugverwezen naar MM en dat werkt dus niet?

geplaatst:
Baggerman Het probleem van wachtwoordherstel op TvMeter is bekend en heb ik al meerdere keren gemeld bij dion.ollie en meter_fan.
Voor nu kun je dit oplossen door de volgende link te gebruiken: www.tvmeter.nl/account/forgot

kappeuter (crew)
geplaatst:

geplaatst:
mjk87 schreef:
(quote)

Ik geef je ook gewoon vrijelijk even wat ideeën, zoals ik laatst ook al iets riep over nieuws en de link naar deze site.

Als je dan toch deze site hebt en wil gebruiken, dan kan je berichten plaatsen als:
- Film met de meeste stemmen die week
- Top 5 meeste stemmen van die maand
- Top films van acteur X of regisseur Y of land Z met hoogste gemiddelde
- Film op tv die dag/week met hoogste gemiddelde/meeste stemmen

Het meeste van dat spul moet denk ik door de IT-mensen wel op te roepen zijn. Oprecht heb ik geen idee of dat evenveel publiek voor jullie trekt, maar goed, ook daar kan je achter komen. Althans, ik vermoed dat al die data wel worden bijgehouden.

En hoewel er nogal wat kritiek was op die nieuwssectie bij de gewone filmpagina's (vaak omdat er geen enkele link mee was), zou je met zo'n 10 berichten per dag die je nu plaatst na een jaar wel voldoende moeten kunnen hebben om steeds 4 zinvolle links te kunnen plaatsen en het alsnog kunnen proberen. Bij een film van pakweg Hitchcock zullen ongetwijfeld wel 4 passende links te vinden zijn, maar bij een onbekendere film zal op basis van regisseur/acteur/land/jaar of periode van uitkomen/genre/thema of een combi daarvan altijd wel een link te plaatsen moeten zijn. Of zit ik dan fout?

Vandaag met kappeuter gebeld en het één en ander besproken. Wederom een constructief gesprek die aan beide kanten (naar mijn idee) verschillende zaken wat duidelijker heeft gemaakt. Zo moet ik zelf toegeven dat ik meer zou moeten doen met feedback die ik krijg om te laten blijken dat ik de community wel degelijk serieus neem. Want dat is zeker zo. Bovengenoemde punten zijn dan ook best interessante manieren waarop het nieuws wat meer naar de website getrokken kan worden. Ik ga eens kijken of dit te bewerkstelligen is. Bedankt hiervoor! Daarnaast ga ik overleg plegen of er een mogelijkheid tot zekere 'content vanuit de community,' want volgens mij moet daar ruimte voor zijn. Wel heb ik uiteraard ook mijn richtlijnen en eisen vanuit de eigenaar en die kunnen soms wat wrikken met de interesses met de filmliefhebber van het eerste uur. De balans moet daarin echter niet uit het oog verloren worden.

geplaatst:
Via I Check Movies kwam ik bij het MovieMeter-overzicht (On Demand) van Cinemember, maar als ik dat overzicht regulier probeer terug te vinden via het menu ontbreekt het, en krijg ik alleen andere diensten te zien (er is een button voor 'meer diensten', maar daar valt alleen YouTube dan nog onder bij mij). Wat kan hier misgaan?

kappeuter (crew)
geplaatst:
Da's vreemd...
Welke browser gebruik je?
Heb je het ook in een andere browser / op een ander platform?

geplaatst:
dion.ollie
De ''laatste bericht op pagina'' bug is er nog steeds.

Net bij Hoe vaak ben je dit jaar naar de bios geweest?

geplaatst:
Ja, hier ook.

geplaatst:
kappeuter schreef:
Da's vreemd...
Welke browser gebruik je?
Heb je het ook in een andere browser / op een ander platform?

Chrome. Ik heb even in Firefox gekeken, en daar speelt precies hetzelfde als ik net in Chrome had - waar 'meer diensten' nu wel weer correct opspringt met een langere lijst (en daarin o.a. Cinemember). Misschien maar even een slag om de arm houden, als ik de enige ben waarbij deze configuratie wispelturig is, heeft het geen prioriteit. Vooral fijn als ik bij het overzicht kan, maar dat lukt voorlopig met of zonder omweg wel

geplaatst:
In de artikelen van de homepage, die ik zoveel mogelijk te mijden maar soms staat er een interessant stukje tussen, heb ik vandaag al 2 fouten ontdekt. Het zijn niet de grootsten, maar het zorgt er wel voor dat de informatie onjuist is.

Zo staat er dat Das Boot op NPO2 is, terwijl het op NPO3 is. En in het artikel over Tenet staat eerst dat de releasedatum op 17 juni is, terwijl later wordt geroepen dat het 17 juli (correcte datum) is. Ik snap dat je niet de tijd hebt om altijd alles perfect te controleren, en dat hoeft van mij ook helemaal niet, maar zulke fouten mogen niet voorkomen m.i. Want dit zorgt er gewoon voor dat de informatie die gegeven wordt onjuist is.

geplaatst:
Volgens mij is de correcte datum 16 juli, films gaan in NL nooit op vrijdag in première.

geplaatst:
stephan-0115 schreef:
In de artikelen van de homepage, die ik zoveel mogelijk te mijden maar soms staat er een interessant stukje tussen, heb ik vandaag al 2 fouten ontdekt. Het zijn niet de grootsten, maar het zorgt er wel voor dat de informatie onjuist is.

Zo staat er dat Das Boot op NPO2 is, terwijl het op NPO3 is. En in het artikel over Tenet staat eerst dat de releasedatum op 17 juni is, terwijl later wordt geroepen dat het 17 juli (correcte datum) is. Ik snap dat je niet de tijd hebt om altijd alles perfect te controleren, en dat hoeft van mij ook helemaal niet, maar zulke fouten mogen niet voorkomen m.i. Want dit zorgt er gewoon voor dat de informatie die gegeven wordt onjuist is.

Klopt, zouden geen fouten in moeten staan. En al helemaal geen inhoudelijke. Ik zal daar voortaan beter op letten. Bedankt.

geplaatst:
dion.ollie schreef:

✅ Voor 'laatste bericht' is nu een effectieve workaround bedacht zodat als je daarop klikt niet meer de melding: 'Dit topic bevat geen berichten' krijgt.

Mischien de effectiviteit van die 'effectieve workaround' controleren, want het probleem blijft zich voordoen.

geplaatst:
Als langjarig gebruiker van Moviemeter moet ik zeggen dat het filmnieuws soms leuk is (maar te vaak slecht vanuit het Engels vertaald en een onevenredig grote focus op Netflix), maar de manier waarop Moviemeter clickbaitlinks op Facebook plaatst is buitengewoon onsympathiek. Het constant niet vermelden van namen van acteurs en films in Facebookberichten is wel heel opzichtig geworden. Met als dieptepunt een paar dagen geleden het bericht dat bioscopen weer opengaan, waarna in het artikel blijkt dat het om Chinese bioscopen gaat.

geplaatst:
Ik weet niet of het al gemeld is. Maar bij mij ligt de hele catalogus van 'Disney+' in het 'On Demand' kopje eruit en kan ik geen films ophalen.

Gast
geplaatst: vandaag om 09:44 uur

geplaatst: vandaag om 09:44 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.