menu

De Site / Gebruikers / Hoe vaak ben je dit jaar naar de bios geweest?

zoeken in:
geplaatst:
Volgens mij heb je bijna elke maand wel een hele goede film in de bioscoop.

geplaatst:
Ajax&Litmanen1 schreef:
Volgens mij heb je bijna elke maand wel een hele goede film in de bioscoop.
Volgens mij, en jij hebt ooit gezegd dat mijn lat erg laag ligt, heb je elk jaar twee of drie hele goede films in de bioscoop.
Goede bioscoopervaringen heb ik natuurlijk veel vaker, dat is de magie van de bioscoop.

geplaatst:
Ja, van de honderden keren dat ik naar de bios ben geweest, heb ik hooguit 5 keer gehad dat ik het niet leuk vond.

Het aantal films dat ik dubbel heb gezien in de bios is ook op 1 hand te tellen, maar bij Magnolia was ik zo onder de indruk dat ik gelijk nog een keer ben gegaan.

geplaatst:
Mei en Juni:

(Mei viel wat tegen)

28 Maandag 1 juni: My Spy 4
29 Dinsdag 2 juni: _1917 5
30 Woensdag 3 juni: I See You 2
31 Maandag 8 juni: Rundfunk: Jachterwachter 2
32 Dinsdag 9 juni: Color out of Space 5
33 Maandag 15 juni: The Lighthouse 4
34 Dinsdag 16 juni: Color out of Space 5
35 Woensdag 17 juni: Line of Duty 2
36 Donderdag 25 juni: La Bonne Épouse 4
37 Zondag 28 juni: Stamping Ground 1

geplaatst:
Sneller terug dan ik had verwacht. In juni ben ik rustig opgestart met 2 films:

20. Call Me By Your Name 5*
21. Honey *4

geplaatst:
In ieder geval nog nooit zo vaak naar oudere films gegaan als deze periode, wel leuk dat het programma zo een beetje wordt opgevuld. Vandaag The Empire Strikes Back mogen zien, helemaal alleen in de zaal, heerlijk. En er was geen ondertiteling. Vreemd, maar wel prettig.

geplaatst:
Ik kan me er helaas niet voor motiveren om naar de bioscoop te gaan. Sinds Rundfunk (2x) vorige maand eigenlijk niet meer heen geweest. Er draait gewoon niets boeiends genoeg waarvoor ik uberhaupt een tripje naar de bios zou maken. En die classics zijn in principe leuk, maar vaak op irritante (avond)tijden en ik ga echt het liefst lekker vroeg naar de bios. Ik verspil mijn avond niet aan films die ik thuis ook gewoon op blu-ray kan kijken. Voor mijn ochtenden ben ik wat minder streng voor mezelf.
Toch jammer, de bios is mijn standaard zen momentje elke week.

geplaatst:
rep_robert schreef:
Ik kan me er helaas niet voor motiveren om naar de bioscoop te gaan. Sinds Rundfunk (2x) vorige maand eigenlijk niet meer heen geweest. Er draait gewoon niets boeiends genoeg waarvoor ik uberhaupt een tripje naar de bios zou maken. En die classics zijn in principe leuk, maar vaak op irritante (avond)tijden en ik ga echt het liefst lekker vroeg naar de bios. Ik verspil mijn avond niet aan films die ik thuis ook gewoon op blu-ray kan kijken. Voor mijn ochtenden ben ik wat minder streng voor mezelf.
Toch jammer, de bios is mijn standaard zen momentje elke week.

Ik begrijp je punt, maar met bv I see you, The Outpost, Unhinged (hele week voorpremière in Pathé, draait volgende week geloof ik vast), Follow Me en ongetwijfeld mis ik nog iets was er nog best redelijk aanbod. Het zijn niet de grote zomer-blockbusters nee, dat is echt jammer. Al vind ik zelf classics bekijken wel leuk, paar keer nu al gedaan. Beetje ter compensatie. Mijn paskosten lopen door, dan ga ik er toch maar heen haha.

Waar ik vorig jaar minstens 1x per week naar de bios ging, is dat nu gezakt naar 1x per maand. Nu het aanbod echt tegenvalt heb ik de neiging niet meer zo om naar de bios te gaan. Desondanks dus toch 1x geweest afgelopen maand.

22. Bacurau 4*

Maar eens kijken hoe het zich ontwikkeld in de maand augustus, ik denk wel dat ik Tenet meepak, als die daadwerkelijk gaat draaien.

Mescaline (moderator)
Ik ben sinds het corona gebeuren helemaal niet meer geweest, abonnement ook stop gezet en voor nu vind ik dat wel even prima. Heb nog vouchers voor 5x dus, mocht er opeens iets interessants komen kan ik altijd gaan.

Het houdt niet over zeg. Er draait gewoon echt 0,0 en het enige dat ik wil zien draait om 21.00 uur of later. Heb zo'n zin om in de airco van de bios te zitten. Echt een grote deceptie. 2 maanden geleden voor het laatst heen geweest. Fuck corona en bv Disney

rep_robert schreef:
Het houdt niet over zeg. Er draait gewoon echt 0,0 en het enige dat ik wil zien draait om 21.00 uur of later. Heb zo'n zin om in de airco van de bios te zitten. Echt een grote deceptie. 2 maanden geleden voor het laatst heen geweest. Fuck corona en bv Disney

Ik vind echt dat je zwaar overdrijft. Begin juni was veel erger, toen je vooral nog de films van januari/februari had lopen.

Je kan nu oa naar Unhinged, AVA, The Outpost, Follow Me, Burden, de Tarantino doc, Train to Busain 2 en classics als Gladiator.

Eind van de maand Tenet (heb al 2 reserveringen).

Uiteraard weet ik niet hoelaat jouw bios ze draait, maar de keuze is er wel weer. De echt grote blockbusters op Tenet na ontbreken nog wel ja, die zie je denk ik pas rond oktober/november weer een beetje.

Ik haal de 3/4 keer per maand nog wel.

Jij bent gewoon wat stug, net als met voetballen zonder publiek. Je moet er het beste van maken.

Programma morgen van wat ik wel zou kunnen zien:
Unhinged
1715 1930 2140

Peninsula (zelfs op premiere dag donderdag niet eerder dan 1715)
2100

Follow me
2130

The rental
1945

Dreamkatcher
2200

The outpost
2045

My spy
1630

Zoals je ziet kamp ik gewoon met het probleem van late voorstellingen. Daar houd ik in de basis al niet van. De ochtend/vroege voorstellingen zijn al anderhalf maand gereserveerd voor kinderfilms. Check deze tijden zelf maar bij Pathé Groningen. Ava en classics boeien me niet zo.

rep_robert schreef:
Programma morgen van wat ik wel zou kunnen zien:
Unhinged
1715 1930 2140

Peninsula (zelfs op premiere dag donderdag niet eerder dan 1715)
2100

Follow me
2130

The rental
1945

Dreamkatcher
2200

The outpost
2045

My spy
1630

Zoals je ziet kamp ik gewoon met het probleem van late voorstellingen. Daar houd ik in de basis al niet van. De ochtend/vroege voorstellingen zijn al anderhalf maand gereserveerd voor kinderfilms. Check deze tijden zelf maar bij Pathé Groningen. Ava en classics boeien me niet zo.

Dat zijn belabberde tijden ja. Hier draait het nodige ook overdag of begin avond.

Dan is jouw probleem eigenlijk je lokale Pathé en niet het aanbod.

Ja, ik erger me er kapot aan. Elke week met frisse moed de app openen om vervolgens te zien dat alle films voor volwassenen in de namiddag of late avond draaien. Normaal was dit geen enkel probleem. Ze moeten een keus maken omdat ze niet teveel voorstellingen kunnen doen en dan is het enigszins begrijpelijk dat je geen kinderfilms savonds om 10 uur doet. Maar alles wat er nu draait zijn vooral de films waarbij ik altijd lekker vroeg heen ga zodat ik niet mijn hele middag of avond eraan verspil.

Vraag me alleen af of ze met 9 zalen niet iets gevarieerder met de programmering om kunnen gaan. Groningen is echt geen kleine pathé

rep_robert schreef:
Ja, ik erger me er kapot aan. Elke week met frisse moed de app openen om vervolgens te zien dat alle films voor volwassenen in de namiddag of late avond draaien. Normaal was dit geen enkel probleem. Ze moeten een keus maken omdat ze niet teveel voorstellingen kunnen doen en dan is het enigszins begrijpelijk dat je geen kinderfilms savonds om 10 uur doet. Maar alles wat er nu draait zijn vooral de films waarbij ik altijd lekker vroeg heen ga zodat ik niet mijn hele middag of avond eraan verspil.

Hoeveel zalen hebben ze dan?

Het is zomervakantie, mensen blijven thuis door corona. Ik snap ergens wel dat ze overdag veel voor kinderen en familie programmeren. Vervelend is het wel.

Dan is je pas vrij weinig waard ja. Ik ga ook graag op de tijden dat het rustig is. Al ga ik ook wel op een zaterdagavond ofzo.

rep_robert schreef:
Vraag me alleen af of ze met 9 zalen niet iets gevarieerder met de programmering om kunnen gaan. Groningen is echt geen kleine pathé

Ah, dit vul je net pas aan.

Belachelijk met 9 zalen. Dan kan je de helft toch gewoon gebruiken voor normale films?

Wel eens een klacht ingediend bij de klantenservice?

Met deze hitte ga ik niet graag naar de bios. Of zijn er bioscopen met airconditioning in Amsterdam?

Kriterion heeft overigens zijn programmering al aangepast met alleen voorstellingen na 16:00.

Zijn er bioscopen zonder airconditioning in Amsterdam?

eRCee schreef:
Zijn er bioscopen zonder airconditioning in Amsterdam?

Ik heb het maar even opgezocht. Volgens het internet hebben alleen deze bioscopen airconditioning:

Cinecenter
Het Ketelhuis
Pathé Arena
Pathé City
Pathé de Munt
Pathé Tuschinski

Juli en Augustus:

38 Donderdag 2 juli: Les Plus Belles Années d'une Vie 5
39 Maandag 6 juli: Un Homme et une Femme 5
40 Dinsdag 7 juli: The Outpost 3
41 Woensdag 8 juli: Unhinged 4
42 Donderdag 9 juli: The Souvenir 1
43 Zondag 12 juli: Les Plus Belles Années d'une Vie 5
44 Dinsdag 28 juli: Follow Me 2
45 Dinsdag 28 juli: Scoob! OV 1
46 Woensdag 29 juli: Pinocchio 4
47 Woensdag 29 juli: The Last Full Measure 5
48 Donderdag 30 juli: Ava 2
49 Vrijdag 31 juli: Dark River 2
50 Woensdag 12 augustus: Lassie 3
51 Donderdag 13 augustus: The Cure - 40th Anniversary 3
52 Zondag 16 augustus: Hope Gap 4
53 Woensdag 19 augustus: De Beentjes van Sint Hildegard 3
54 Woensdag 26 augustus: Tenet 2
55 Donderdag 27 augustus: Tenet 2
56 Vrijdag 28 augustus: Misbehaviour 3
57 Zaterdag 29 augustus: Öndög 4
58 Maandag 31 augustus: Alles is zoals het zou moeten zijn 3

Gast
geplaatst: vandaag om 09:41 uur

geplaatst: vandaag om 09:41 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.