- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
De huidige site is zoals eerder gezegd een BETA site. Er worden nog veranderingen doorgevoerd.
De site is vrijwel geheel opnieuw gebouwd wat een jaar heeft gekost.
Daarom is het niet gek dat er onderdelen missen. De afgelopen maanden zijn al op verzoek van de crew verscheidene zaken die in eerste instantie misten toegevoegd.
De komende weken zal naar de feedback in dit topic gekeken worden.
Een nieuwe site bouwen kost gewoon heel veel tijd.
Wat betreft de zoekfunctie:
BlueJudaskiss (moderator films)
-
- 11900 berichten
- 5309 stemmen
Ook eerder genoemd: ik mis toch eigenlijk ook wel de grote poster bovenaan een film. En zien wat iemand gestemd heeft in sterren - *** - kost voor het oog meer moeite dan 3*.
badfans69
-
- 3963 berichten
- 6126 stemmen
Ook wel raar:
Je toevoeging van Queen of the South - Seizoen 5 (2021) is geaccepteerd door ..
met een link naar Dong Dong de Jiàqi (Film, 1984)l
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Ook wel raar:
Gratis kijktips!
Basto
-
- 11931 berichten
- 7402 stemmen
Ik vind het niks die nieuwe lay out. Veel te veel informatie die ik ook wel op imdb kan vinden. De comments staan steeds ergens in het midden. Zoek en scroll me het leplazerus.
zoutzak
-
- 1046 berichten
- 6973 stemmen
Misschien kunnen zaken als 'on demand' en 'social media' onder een drop down menu? Zou flink wat ruimte schelen.
GrafGantz
-
- 196 berichten
- 2735 stemmen
Nog steeds via de uitgebreide zoekfunctie
Die blijken veel gebruikers niet makkelijk te kunnen vinden (je ziet de link zodra je een tekst typt in het zoekfunctie).
Dank hiervoor, dacht echt dat deze functie niet meer bestond. Verdient niet echt de schoonheidsprijs dat dit zo verstopt is.
JanArends
-
- 36 berichten
- 67 stemmen
Wat ik me wel afvraag is of dit de juiste koers is, om een soort Nederlandse IMDb worden na te streven. Volgens mij kijken de mensen hier voor info over films en acteurs wel op die site en was MM juist fijn door de soberheid. Gewoon berichten en reviews lezen over films en zelf een bijdrage doen. Vraag me af of de massa op alle extra's zit te wachten. Ik ga het wel een kans geven, maar ben er niet zo heel lyrisch over. Visueel mooi, maar dit zal inderdaad wel een commerciële reclamevloedgolf worden waar nauwelijks door te scrollen valt. De overzichtelijkheid lijkt verdwenen. Kan best dat ik er helemaal naast zit, ik ga het zeker een eerlijke kans geven, maar dit is mijn gevoel wel na een paar dagen. Denk overigens wel dat de samenvoeging met tvmeter voor die laatste de redding zal zijn. Die site was gewoon veel te rustig in activiteit.
Denk er precies zo over
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Ook wel raar:
Deze bug is als het goed is bekend, in de link naar je toevoeging mist een stukje ("/series/season" ipv "film") waardoor hij verwijst naar een film met hetzelfde volgnummer:
De film: Film
S5 van de serie: Serie
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Dank hiervoor, dacht echt dat deze functie niet meer bestond. Verdient niet echt de schoonheidsprijs dat dit zo verstopt is.
als je googelt op "zoeken moviemeter" dan is het gelijk eerste zoekresultaat, alleen bovenaan nog even op overige gegevens klikken.
+1 van mij kapp om de terugkeer daarvan te realiseren, om er iets makkelijker te kunnen komen. 
edit: site lag er net (15:50 uur) weer even uit, cloudflare pagina. Updates draaien?
Seam
-
- 991 berichten
- 2310 stemmen
Wat ik me wel afvraag is of dit de juiste koers is, om een soort Nederlandse IMDb worden na te streven. Volgens mij kijken de mensen hier voor info over films en acteurs wel op die site en was MM juist fijn door de soberheid. Gewoon berichten en reviews lezen over films en zelf een bijdrage doen. Vraag me af of de massa op alle extra's zit te wachten. Ik ga het wel een kans geven, maar ben er niet zo heel lyrisch over. Visueel mooi, maar dit zal inderdaad wel een commerciële reclamevloedgolf worden waar nauwelijks door te scrollen valt. De overzichtelijkheid lijkt verdwenen. Kan best dat ik er helemaal naast zit, ik ga het zeker een eerlijke kans geven, maar dit is mijn gevoel wel na een paar dagen. Denk overigens wel dat de samenvoeging met tvmeter voor die laatste de redding zal zijn. Die site was gewoon veel te rustig in activiteit.
Ik ben eerlijk gezegd ook niet aan het wachten op een nieuwe database site. Juist de simpliciteit en focus op gebruikers vond ik altijd fijn hier. Ik snap echter wel dat ze deze kant op willen gaan, want dit zal ongetwijfeld meer inkomsten geven. Ik ga eens proberen mn adblocker uit te zetten en kijken hoe die ervaring is, zodat ik daar ook een mening over kan geven.
Ze zijn al genoemd maar ik wil zelf ook nog even benadrukken dat ik stemgemiddelde mis, maar net zo zeer ook de standaarddeviatie. Dat laatste gebruikte ik altijd omdat ik meestal juist geinteresseerd ben in ' love it or hate it' films. Dus het was heel overzichtelijk om de sd daarvoor te gebruiken, zo had ik in een oogopslag door hoe verdeeld de meningen waren. Kleine moeite lijkt me om dat, net als het stemgemiddelde wel terug te brengen.
Overigens zou ik een top 10 acteurs ook wel kunnen waarderen, maar ik denk niet dat we teveel gebruikers top 10 moeten maken, want dan kun je je helemaal gaan verliezen in allerlei soorten lijstjes. Zoals anderen zeggen is een hoop info nu al een beetje overkill.
als je googelt op "zoeken moviemeter" dan is het gelijk eerste zoekresultaat, alleen bovenaan nog even op overige gegevens klikken.
+1 van mij kapp om de terugkeer daarvan te realiseren, om er iets makkelijker te kunnen komen. 
edit: site lag er net (15:50 uur) weer even uit, cloudflare pagina. Updates draaien?
Roel_
-
- 287 berichten
- 2061 stemmen
Complimenten voor de nieuwe opzet van de site... Veranderingen waren nodig. Ook de samenvoeging van films en series moest gebeuren, omdat tegenwoordig op streaming diensten alles in elkaar overloopt. Films en Series, Mini-series worden tegenwoordig gezien als één aanbod.
Ik ben een early adopter en ben al sinds 2002 (begonnen als sydney) lid van MovieMeter. Ik ben erg blij met de veranderingen, want het was allemaal een beetje aan het verwateren merkte ik. Misschien dat ik nu weer wat meer motivatie krijg om weer actiever deel te nemen aan reviews e.d.
milannn
-
- 119 berichten
- 1842 stemmen
Zou je eens naar instellingen willen gaan en de link 'TVMeter koppeling aanpassen' willen aanklikken en daar even in te loggen met je TvM account en password?
Als het goed is worden de accounts dan alsnog effectief gekoppeld in je profiel.
Gedaan, maar er staat nog steeds "Er zijn geen stemmen gevonden". Er is ook automatisch een MovieMeter account aangemaakt voor m'n TvMeter account (die had dezelfde naam dus die heet nu hier milannn_mm), maar ook daar worden geen stemmen op series gevonden onder het subkopje 'Stemmen' in je profiel.
Ik zag wel in het bericht van Heino1980 van donderdag dat het een bekend probleem is.
JustThijs176
-
- 1 berichten
- 4 stemmen
Krijgt er nog iemand op elke pagina een pop-up met 'Niet gevonden
De door jou opgevraagde pagina kan helaas niet worden gevonden.' die niet kan weggeklikt worden?
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Gedaan, maar er staat nog steeds "Er zijn geen stemmen gevonden". Er is ook automatisch een MovieMeter account aangemaakt voor m'n TvMeter account (die had dezelfde naam dus die heet nu hier milannn_mm), maar ook daar worden geen stemmen op series gevonden onder het subkopje 'Stemmen' in je profiel.
Ik zag wel in het bericht van Heino1980 van donderdag dat het een bekend probleem is.
bedoel jij dit?
https://i.imgur.com/HQ7uGR5.jpg
Als ik op series klik zie wel mijn stemmen trouwens, mijn tvmeter account was automatisch gekoppeld overigens, net nog een keer handmatig gedaan, maar bij films blijft hij leeg
andere bug die ik net tegenkwam en niet weet of hij al bekend is: de 'voorvertoning' bij met cursor boven titel zweven was zojuist in het serie overzicht 100% incorrect bij de titels die ik probeerde, of je zag een andere serie dan waar je muisaanwijzer boven hing, of géén. Nu ik het op een andere pagina in het overzicht probeerde, kreeg ik bij geen enkele nog een voorvertoning te zien.
https://i.imgur.com/dtHvR0Y.jpg
kappeuter en dion.ollie, is de bekende bugs + ideeënlijst al geactualiseerd voor de nieuwe site en reeds gemelde/bekend zijnde issues?
Om te voorkomen dat users 100 keer hetzelfde melden is het misschien makkelijk dat we snel kunnen zien wat reeds onder de aandacht is. Crew die dat hier in een bericht meldt is fijn natuurlijk, maar met de huidige berichteninstroom en niet kunnen zoeken is dat snel bedolven onder nieuwe berichten 
Basto
-
- 11931 berichten
- 7402 stemmen
Ik word echt helemaal gek van het gescroll. Waarom staat het veld om opmerkingen te plaatsen ergens halverwege. Al die ruis van nieuws, andere tips jan me echt gestolen worden. Als dit zo blijf haak ik af. Lijkt wel alsof het nu op het Blokker & Netflix publiek is gericht in plaats van op filmliefhebbers. Het enige dat mij boeit op mm zijn de commentaren van andere users. Voor trailers ga ik wel naar youtube en voor al die andere info heb he de imdb. Totaal zinloos om daar een heel slap aftreksel van te willen worden. LESS=MORE
Navigatie ben ik ook niet blij mee. Om hier te komen moet ik eerst op forum klikken, dan de keuze maken tussen film en series (geen idee waarom, dit valt onder geen van beide) en als ik dan film klik kom ik in het forum overzicht terecht. Dat wilde ik ook, maar waarom niet direct na forum doorlinken?
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Beetje flauw. Trailers staan al 10 jaar op MM. Veel filmliefhebbers vinden dat prettig.
Als we die trailers niet linken komen er continu linkjes naar Filmtotaal en YouTube bij de berichtenstroom. Dan zou je klagen dat er zoveel berichten met trailerlinks bij de filmdiscussies staan.
Dat jij het liever zelf op YouTube nakijkt is prima, maar andere users vinden het handig om meteen bij een film te zien.
Er is wel feedback gekomen dat het trailervenster naar de smaak van sommige users wat te groot is.
Voor de meningen van users is er een shortcut knop. Klik bij een film op de link 'x reacties' en je gaat meteen naar de meningen.
Veel filmliefhebbers zijn niet of minder geïnteresseerd in series. Daarom zijn de 2 compartimenten gescheiden.
Dat houdt ook in dat de fora gescheiden zijn. Dat je daar 1 klik verder moet gaan zij dan zo.
Als we het zouden samenvoegen zouden we de klacht krijgen dat het zo groot en onoverzichtelijk is en 'wat doen al die serieberichten in het forum'. Een tip van mij: bookmark het MM-filmforum. Ik heb zelf in Firefox een bookmarks toolbar met het Filmforum en de nieuwste Filmtoevoegingen.
Ik snap dat het wennen is, dat is het voor mij ook.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
kappeuter en dion.ollie, is de bekende bugs + ideeënlijst al geactualiseerd voor de nieuwe site en reeds gemelde/bekend zijnde issues?
Dat zal er uiteindelijk wel komen denk ik en het is de bedoeling dat die lijst weer up-to-date is, maar we gebruiken dit topic om de eerste indruk te peilen. Dus het is voor ons nu handig om te zien welke zaken veel users als onpraktisch worden ervaren en die dus ook meerdere keren gemeld worden. Als een graadmeter.
Hopelijk zijn die grootste knelpunten (technisch / user interface) over niet al te lange tijd gefixed. Dat zal de komende weken gebeuren.
j0enne
-
- 9606 berichten
- 3775 stemmen
Meer mensen last van dat wanneer je een trailer afspeelt, vervolgens op kruisje klikt, 't geluid blijft doorlopen?
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
OK, duidelijk 
die shortcut voor reacties is een goede tip, en ik vind verder om de paar uur weer dingen uit, zoals dat je sterren geel worden wanneer bericht als mening aangevinkt is, en hoe je ook nu nog naderhand je bericht als mening aan kunt vinken door op je aantal sterren naast de film te klikken.
Metalfist
-
- 12407 berichten
- 3964 stemmen
Kan er trouwens ook gezorgd worden dat die knop van "account verwijderen" niet zo vlakbij "uitloggen" staat? Ik met mijn onhandige vingers op mijn GSM heb al een paar keer een hartaanval gehad dat ik dacht daar op geklikt te hebben.. Ik ga ervan uit dat er dan nog wel een waarschuwing of bevestiging komt maar het zou toch fijner zijn als die meer boven in het lijstje staat. Het is toch een functie die vaker gebruikt zal worden dan "Account verwijderen" of "Wachtwoord wijzigen"
ZZ TOP
-
- 507 berichten
- 2187 stemmen
Ik denk dat er nu sommige mensen zijn die nu graag op het knopje "account verwijderen" klikken 
Maar als je de oude versie van de site gebruikt heb je daar geen last van 
milannn
-
- 119 berichten
- 1842 stemmen
Nee, bij 'Best beoordeeld' zie ik gek genoeg wel zowel films en series staan. Wat ik bedoel zie je in de link hieronder. Op jouw profiel zie ik dat zowel bij films als series trouwens.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
ah ok.
Ik zie daar ook niets, maar hebben ze het niet zo bedacht dat we eerst op 0,5 of 3 of 4,5 oid moeten klikken? dan krijg ik wel mijn stemmen te zien namelijk.
GAFA_1984
-
- 35 berichten
- 0 stemmen
Er zit toch een groot verschil tussen IMDb en Wikipedia. Het ene is inderdaad een community gebeuren, IMDb is een website waar één van de rijkste bedrijven achterzit en die het complete community gebeuren zomaar kan schrappen als het niet meer in hun kraampje past.
Als je veel tijd steekt in een site verwacht je er toch ook wel iets van terug. En aangezien je als gebruiker toch geharvest wordt voor advertisement, zijn die diensten ook niet "gratis" en mag je best wel wat eisen.
MovieMeter is nu in het stadium van monetarisatie aanbeland. Rechts bovenaan de site staan de bekende Big Tech logo's die op veel internetsites te vinden zijn (gelukkig -nog- niet Wikipedia!). Google Analytics word gebruikt voor data analyse (zie algemene voorwaarden).
Het meest kwalijk vind ik nog wel deze regel:
Je kunt je berichten niet verwijderen als je besluit je account te verwijderen. Dit staat m.i. op gespannen voet met het zogenaamde recht om vergeten te worden. Ook zie ik soms gebruikers die al vele jaren niet meer actief zijn op deze site -b.v. 'pippo il buffone', al >6 jaar niet meer actief- alsnog met gebruikersnaam genoemd worden i.p.v. zoals ook wel gebeurd het account als (verwijderd) aan te merken. Het zou deze site sieren om b.v. na 1 jaar of 3 jaar deze in onbruik geraakte accounts meer te anonimiseren door ze automatisch als (verwijderd) aan te merken. Beter nog zou zijn om gebruikers alle controle over hun data te geven maar dat zal er wel niet inzitten.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Je kunt je berichten niet verwijderen als je besluit je account te verwijderen.
Goede zaak wat mij betreft.
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Ik vind privacy ook steeds belangrijker worden, dus snap zijn zorg wel. Anderzijds zou ik het verloren gaan van Pippo's berichtjes erg zonde vinden, je komt ze vaak tegen bij films waar nog weinig over geschreven is, en het is altijd de moeite van het lezen waard, vind ik.
Overigens maakt iets in de voorwaarden opnemen, datgene niet gelijk rechtsgeldig, bijvoorbeeld wanneer het tegen andere wetten of rechten ingaat, zoals die je onder de AVG/GDPR geniet. Maar dan begeven we ons buiten mijn gebied van expertise.
Onderhond
-
- 87594 berichten
- 12841 stemmen
Google Analytics word gebruikt voor data analyse (zie algemene voorwaarden).
Ja, de tool die zowat iedereen gebruikt. Erg nuttig ook trouwens.
Dit kan ik dan wel weer begrijpen. Je zal je als site maar moeten bezighouden met verzoeken van mensen die plots vanalles van zichzelf verwijderd willen zien. Je neemt deel aan een publieke community, wat verwacht je anders?
John Milton
-
- 24221 berichten
- 13386 stemmen
Ik weet niet in hoeverre mensen concrete verwachtingen formuleren in hun hoofd op dat vlak, tbh. Maar mij stak meer de formulering 'eigendom van de site', en wat dat impliceert aan wat ermee gedaan kan worden dat hier niet vermeld is.
Overigens lijkt me niet dat er heel veel verzoeken op dat vlak binnen zouden komen? Volgens mij is de afgelopen jaren maar één user weggegaan die nu [verwijderd] heet?
Eigenlijk verwacht ik niet direct dat ik zelf ooit al mijn berichten weg zou willen hebben (ik vind het ook jammer dat Malick zich uitgeschreven heeft, in plaats van gewoon de deur dicht te trekken door uit te loggen en wegblijven), maar die formulering staat me gewoon erg tegen. No biggie verder.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 berichten
- 5071 stemmen
In principe staat daar mets meer dan wat altijd al de praktijk was. We verwijderen niet op verzoek berichten, dat hebben we nooit gedaan en dat is zelfs ooit eens juridisch uitgezocht. Het zou hele discussies compleet onleesbaar maken. In de praktijk zijn ze na het plaatsen dus niet meer van jou. In uitzonderlijke situaties kunnen op verzoek wel anonimiseringen plaatsvinden. Af en toe vind je op de site (verwijderd) als gebruikersnaam. Dat zijn anonimiseringen. Dat is een paar keer gebeurd.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.