- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Ik neem aan dat ze er nog niet aan toe zijn gekomen. Ook dit zal ik doorspelen, maar misschien kunnen julllie het volledige lijstje openstaande punten als TV-crew doorspelen naar de ontwikkelaars. De komende weken gaan de beheerders hiermee aan de slag dus ik verwacht wel dat het punt voor punt wordt afgewerkt.
Stephan
-
- 7890 berichten
- 1387 stemmen
De link van de film Redbad (2018) verwijst naar de serie.
Dopke
-
- 695 berichten
- 8973 stemmen
Bij De Site > Algemeen > Over de nieuwe MovieMeter:
Leuk, went snel en de richting waar dit naar toe gaat bevalt me wel. Op de homepage zou kopje populairste acteurs van mij weg mogen, ik zie de toegevoegde waarde niet zo en lijkt me ook niet echt iets wat veel veranderd. En ook laatst toegevoegde films vind ik niet zo interessant omdat dit enorm random is met vaak de meest obscure toevoegingen, maar goed, stoort verder niet. Bij een film zelf vind ik het kopje On Demand echter wel storend als er geen enkele streamingdienst is die de film heeft. Beter om het dan gewoon weg te laten. En ik vraag me ook af waarom een ‘Het laatste nieuws’ widget nodig is bij een filmpagina (aangezien het helemaal geen relatie heeft met die film). Het ‘pre- en sequels’ kopje daarentegen is een erg leuk toevoeging!
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Hopelijk al door meer mensen gevraagd, maar kan de paginanummerbalk ook weer aan de bovenkant van filmpagina's/forumtopics geplaatst worden? Opvallend genoeg is dat het eerste dat me stoort in het nieuwe ontwerp, scroll me nu een ongeluk.
Deze dus:
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
Als ik naar mijn profiel wil gaan door op mijn naam te drukken in de tekstvak dan kom ik op de pagina van 'MissVegas' uit. Vast een aardige dame (daar ga ik van uit) maar ik wil toch wel liever op mijn eigen profiel komen.
Graaf Machine
-
- 9791 berichten
- 1412 stemmen
Hopelijk al door meer mensen gevraagd, maar kan de paginanummerbalk ook weer aan de bovenkant van filmpagina's/forumtopics geplaatst worden? Opvallend genoeg is dat het eerste dat me stoort in het nieuwe ontwerp, scroll me nu een ongeluk.
Deze dus:
(afbeelding)
Dit is voor mij ook de grootste ergernis momenteel.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Deze dus:
(afbeelding)
Theunissen
-
- 12268 berichten
- 5513 stemmen
Als ik naar mijn profiel wil gaan door op mijn naam te drukken in de tekstvak dan kom ik op de pagina van 'MissVegas' uit. Vast een aardige dame (daar ga ik van uit) maar ik wil toch wel liever op mijn eigen profiel komen.
MissVegas is creepy (zie laatste bezoek).
Laatste bezoek: morgen om 00:14 uur
Aantal stemmen: 0
Aantal berichten: 0
Kondoro
-
- 11519 berichten
- 2861 stemmen
MissVegas is creepy (zie laatste bezoek).
Laatste bezoek: morgen om 00:14 uur
Aantal stemmen: 0
Aantal berichten: 0
Haha inderdaad, die leeft in de toekomst. Spooky..
Heino (moderator series)
-
- 1517 berichten
- 2355 stemmen
Ik neem aan dat ze er nog niet aan toe zijn gekomen. Ook dit zal ik doorspelen, maar misschien kunnen julllie het volledige lijstje openstaande punten als TV-crew doorspelen naar de ontwikkelaars. De komende weken gaan de beheerders hiermee aan de slag dus ik verwacht wel dat het punt voor punt wordt afgewerkt.
Het volledige lijstje heb ik eerder al op het TvM crewforum gezet en dat staat inmiddels ook in dit topic (bericht van gisteren om 16:53), dus hopelijk komt dit op deze manier bij de ontwikkelaars terecht.
neo
-
- 15435 berichten
- 10035 stemmen
Wat een puinhoop.
Dit is voor mij mij de perfecte samenvatting Ik wacht nog even met constructieve feedback om te wennen aan, wat ik denk vooral, de cosmetische aanpassingen zullen zijn. Vooral inhoudelijk ben ik overwegend zeer negatief tegenover het merendeel van de veranderingen. Later meer....
Noud
-
- 544 berichten
- 1156 stemmen
In De Site > Algemeen > Berichten verdwenen:
Zijn nou alle berichten verdwenen op Moviemeter? Berichten die leden onder de films hebben achtergelaten!! Ik hoop het van niet. Dat zal echt heel zonde zijn!
Tommy The Cat
-
- 102 berichten
- 161 stemmen
Het was even zoeken naar uitgebreid zoeken, maar gevonden.
Als ik dat goed zie kan ik nog niet zoeken binnen twee of meer on demand platforms. Dat zou wel van toevoegende waarde zijn.
Als dit inderdaad niet kan; volgt dit nog? Je zou het kunnen toevoegen als extra zoekfilter naast de huidige uitgebreide zoekfilters, zodat je daar ook mee kunt combineren.
jaxteller
-
- 111 berichten
- 43 stemmen
Weet niet of het als feedback is vermeld, maar het aantal sterren dat iemand heeft gegeven (bij reviews onderaan een film) is bij de oude layout veel gemakkelijker op de ogen. Bij de oude layout zie je de stem echt in cijfers weergegeven met een enkele ster er voor (bijvoorbeeld ✰3). Bij de nieuwe layout ontbreekt de cijfer (alleen een aantal sterren die zijn ingekleurd). Dit maakt het naar mijn mening onoverzichtelijk waardoor je ogen extra werk moeten doen.
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Ik zou het grafiekje bij acteurs/regisseurs graag kunnen filteren op:
- film vs. serie
- acteur vs. regisseur
Apollinisch
-
- 21297 berichten
- 0 stemmen
Ik zie in mijn bericht hierboven witregels (op de mobiele site in ieder geval). Dat was niet mijn bedoeling en in het invoertekstvak zijn die witregels er ook niet.
brajoapau (moderator series)
-
- 789 berichten
- 225 stemmen
Ik krijg steeds de melding dat ik een nieuw PM bericht ontvangen heb terwijl ik die desbetreffende PM al gelezen heb.
eRCee
-
- 13441 berichten
- 1978 stemmen
Ik zie in mijn bericht hierboven witregels (op de mobiele site in ieder geval). Dat was niet mijn bedoeling en in het invoertekstvak zijn die witregels er ook niet.
Dit vind ik ook hinderlijk.
Gehenna
-
- 657 berichten
- 6730 stemmen
Deze dus:
(afbeelding)
Klopt, had ik ook al om gevraagd maar geen reactie op gekregen.
Of ik let niet goed op maar waarom kan je bovenaan een pagina niet meer bladeren en moet je helemaal naar onder scrollen om een pagina aan te klikken?
vinejo
-
- 111 berichten
- 105 stemmen
Wat jammer...Vernieuwing is altijd een beetje moeilijk maar hier vrees ik dat het gewoon niet zal wennen.
Als de crew van Boekmeter en Musicmeter toevallig zouden meelezen:
NIET DOEN, AUB, NIET DOEN!
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Alle in dit topic genoemde punten worden door ons verwerkt.
We kunnen nu helaas niet op elk punt inhoudelijk ingaan.
Wat betreft basisfunctionaliteiten mag je wel verwachten dat deze nog aan bod zullen komen om nog wat te finetunen. Hoe meer users hinder ondervinden van een bepaalde aanpassing, hoe meer prioriteit er aan gegeven zal worden.
De komende weken zullen de ontwikkelaars hier mee aan de slag gaan, dus heb even geduld.
JanArends
-
- 36 berichten
- 67 stemmen
Ik zie eigenlijk alleen maar reclame.
Op het eerste gezicht volstrekt onduidelijke lay-out.
Lijkt er op of het geld zwaarder woog dan een goede site, maar misschien moet ik nog even wennen.
Mijne inziens wil je
Naam van de film (betere zoekbalk zou geweldig zijn. Een met auto correctie)
Grote filmposter
Daaronder het gemiddelde cijfer
Acteurs en regisseurs foto/koppeling kan op zich (vond tekst ook wel prima).
Daaronder linkje naar de trailer
Daaronder de recensies
Feitelijk bijna het zelfde als hoe het was, maar dan met een betere zoekfunctie.
Dat series nu in de zelfde zoekfunctie zitten is wel echt een verademing. Steeds naar tv-meter te moeten was enorm omslachtig.
Reclames graag verwijderen naar minder storende plekken. (Onder aan de pagina) Dit ziet er echt goedkoop uit.
Nu is het bovenste reclame blok groter dan de filmposter 

Lucaij
-
- 472 berichten
- 1861 stemmen
Ik vond het altijd handig om te zien in een oogopzicht op welke films van een bepaalde regisseur ik al gestemd had. Of als ik een film wilde uitkiezen dan keek ik naar het aantal sterren die ik had gegeven aan een regisseur. Dit zie ik nu niet meer via de telefoon.
Ook lijkt de top 10 regisseurs verdwenen. Maar dat gebruikte ik niet echt veel.
mister blonde
-
- 12694 berichten
- 5825 stemmen
Ik heb lang goede hoop gehouden, maar dit is voor mij de definitieve doodsteek van de site. Ik vind er geen klap meer aan.
tbouwh
-
- 5809 berichten
- 5400 stemmen
Waarom is het stemgemiddelde verdwenen, kleine moeite toch om dat te houden (gezien het er al was)?
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Even een vraag. Als ik het MovieMeter top 1000 project van Film Pegasus wil opzoeken (2017, 2019, 2021) dan kan ik dat niet via de zoekbalk. Dan moet ik eerst naar het forum en dan zolang zoeken totdat ik het heb gevonden. 2021 in ieder geval, want 2019/2017 heb ik nog steeds niet gevonden. Dat moet toch makkelijker kunnen via de zoekbalk. In de oude versie kon dat wel.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wat ik me wel afvraag is of dit de juiste koers is, om een soort Nederlandse IMDb worden na te streven. Volgens mij kijken de mensen hier voor info over films en acteurs wel op die site en was MM juist fijn door de soberheid. Gewoon berichten en reviews lezen over films en zelf een bijdrage doen. Vraag me af of de massa op alle extra's zit te wachten. Ik ga het wel een kans geven, maar ben er niet zo heel lyrisch over. Visueel mooi, maar dit zal inderdaad wel een commerciële reclamevloedgolf worden waar nauwelijks door te scrollen valt. De overzichtelijkheid lijkt verdwenen. Kan best dat ik er helemaal naast zit, ik ga het zeker een eerlijke kans geven, maar dit is mijn gevoel wel na een paar dagen. Denk overigens wel dat de samenvoeging met tvmeter voor die laatste de redding zal zijn. Die site was gewoon veel te rustig in activiteit.
TMP
-
- 1890 berichten
- 1715 stemmen
Ik ben al heel snel weer overgeschakeld naar de klassieke versie, maar die zal naar verloop van tijd ongetwijfeld verdwijnen. Voor de informatie die op de nieuwe site centraal staat gebruik ik al jarenlang de app van IMDb. Ik kom juist op deze site om de berichten / meningen van de gebruikers te lezen, zelf mijn mening bij films te plaatsen en te discussiëren over films. Dat lijkt op de nieuwe site nou niet bepaald de hoogste prioriteit te hebben. Mag wat prominenter.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.