- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- Het grote opmerkingen / feedback topic #2
Het grote opmerkingen / feedback topic #2
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Wow, die nieuwe update. Wat een leuke verrassing.
Echt waar, dank jullie allemaal voor deze prachtige update! 
Wordt wel even SERIEUS wennen! Maar ziet er echt nice uit.
trebremmit
-
- 3014 berichten
- 1465 stemmen
Ik vind het ook mooi geworden, hele vooruitgang. Wat me wel bevalt zijn de stills bij de films en dat je nu ook een link hebt naar acteurs en actrices met foto's erbij. Verder vind ik de layout erg mooi en alle informatie erg fijn.
Enige punt van kritiek is dat het op de telefoon nog wat moeilijk navigeert en wat onoverzichtelijk is, op mijn laptop vind ik het veel fijner om te gebruiken.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Ik heb een enorme hekel aan veranderingen, maar ik moet zeggen dat de nieuwe lay-out er goed uitziet. Kwestie van wennen, maar meestal lukt dat vrij snel.
Wel ben ik het eens met een aantal users dat je bij de films te ver naar beneden moet scrollen voor de meningen. De rits plaatjes van de betreffende film kunnen imo weggelaten worden, dat scheelt al weer...
En drukker is niet beter.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Er is wel een foefje, klik op de filmpagina op de 'x reacties' link en je springt direct naar de berichten / recensies.
The Oceanic Six
-
- 60517 berichten
- 4107 stemmen
Wow. Even schrikken, maar dat heb ik altijd met sites die vernieuwd worden.
Het ziet er wel strak uit, netjes hoor. En het IMDb achtige doorlinken van bv acteurs met al hun achtergronden en verwijzingen naar Moviemeter films vind ik ook tof.
Maar als ik ook kritisch mag zijn, het is te druk en er zit teveel info bij.
Netflix Bekijk via Netflix
Pathé thuis Niet beschikbaar op Pathé Thuis
Videoland Niet beschikbaar op Videoland
Amazon Prime Niet beschikbaar op Amazon Prime
Disney+ Niet beschikbaar op Disney+
Google Play Niet beschikbaar op Google Play
Waarom niet gewoon alleen die bovenste regel? Het is te zien via Netflix. Het boeit toch niet waar je het niet kan zien?
Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
IMDb (6,8 / 44360)
Trailer (YouTube, ondertiteld)
Boek (BoekMeter)
Kijk op Netflix
Social Media
Dit is ook wel enorm uitgerekt. Kan dit niet bondiger zodat je je geen ongeluk scrolt? Sowieso zie ik het nut van de social media kanalen van de films niet zo in.
En ik vind de forumavatars veel te klein. Dat is juist een van die dingen die een user kenmerkt. Kan dit niet groter?
En waarom zie je bij ieder geplaatst bericht van iemand het aantal stemmen en aantal siteberichten? Zeker dat laatste vind ik vervelend, dat hou ik liever privé of alleen in mijn profiel. Krijgen users nog kans om hun profiel te bewerken naar eigen smaak?
EN EEN DRINGENDE VRAAG:
En hoe zit het nu met TVmeter en Moviemeter die met elkaar gelinkt zijn? Waar is de optie nu om 1 van de 2 gebruikersnamen aan te nemen? Want ik wil mijn huidige naam dus inruilen voor mijn TVmeter account.
Buiten dat, goed bezig hoor!
Esteban
-
- 3606 berichten
- 1826 stemmen
De homepage van MovieMeter maakt mij voorlopig eerder onrustig. Ook wanneer je naar een filmpagina gaat, is er bovenaan wel érg veel gaande alvorens je bij de discussie (waarvoor de meesten hier zijn) komt. Ietwat onoverzichtelijk, een overload aan informatie die visueel nog flink wat vereenvoudigd zou kunnen worden. Oogt erg druk en 't is aardig wat scrollen alvorens je bij het onderdeel bent waarvoor iedereen eigenlijk komt.
De eigenheid / herkenbaarheid is in het algemeen ook wat verloren gegaan, naar mijn gevoel. Dat vond ik net een pluspunt van de Meter-sites. Maar goed, tot daar toe. Het is allesbehalve lelijk natuurlijk. Dit oog ook prima, alleen iets meer doordeweeks.
Wanneer je naar de /film of /series pagina's gaat, is het al een pak overzichtelijker. Daar geef ik een duimpje voor. Vind ik wel een gemis: een rijtje "updates" of "laatste discussies" met de bijhorende posters. Dat zou eerst en vooral erg handig zijn, maar bovenal ook de community beter toonbaar maken. Die lijkt nu nogal verstopt te zitten, terwijl het de grootste troef is van de sites.
Minpuntje op het forum: De minuscule avatars. Die gaan een beetje verloren in de nieuwe versie. Bij de meeste avatars kan ik, zonder enige overdrijving, helemaal niet meer zien wat ze nu eigenlijk voorstellen.
De icoontjes onderaan een post (like, edit, etc), zouden gevoelsmatig beter onder grijze userbalk staan, dat oogt rustiger en maakt duidelijker op welke post ze slaan. (imo)
En verder gewoon een kwestie van wennen. Er zal vermoedelijk ook wel wat aan geschaafd worden. Als ik postieve punten tegenkom, zal ik die zeker ook melden. Het feit dat er nu veel meer castmembers staan en die ook aanklikbaar zijn bijvoorbeeld, dat is top!
PS: Geen smilies meer mogelijk?
Gaat dit ook op MusicMeter doorgevoerd worden?
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Als je op series en dan alle series klikt, gebeurt er wel iets raar, dan krijg je een scherm waarop je moet inloggen en een wachtwoord geven. Als je op het kruisje klikt, loopt alles wel weer normaal, maar dat lijkt me al een bug die ik ontdekt heb.
Warp
-
- 963 berichten
- 3046 stemmen
Ziet er mooi en strak uit, het oogt wel druk maar dat zal wel even wennen zijn.
TornadoEF5
-
- 5616 berichten
- 1726 stemmen
Hoe wordt de trendyness van personen of films berekend. Daar staan toch wat vreemde dingen op.
Bij acteurs zijn heel veel muzikanten trendy (The Notorious B.I.G., tyler, the creator), maar ook een heleboel namen waar ik nog nooit van gehoord heb. Sivakarthikeyan op 57 is wel de meest vreemde naam. Hij is acteur uit 1 film uit een film van 2019 met 0 stemmen op Moviemeter. (op IMDb staan wel meer entries), en het is ook een Indiër.
Bij regisseurs ook paar onlogische dingen. Clay Moffatt die maar één film heeft geregisseerd met 0 stemmen op MM is "trendy" nu en staat in de top 20.
Ik wou gewoon even weten waar dat allemaal vandaan komt.
Nicolage Rico
-
- 20219 berichten
- 2364 stemmen
Nog een nadeel: voorheen zag je de beoordeling van een user bij een film in beeld als (bijv.) 3,5*. Nu zie je het aantal sterren (vaak in lichtgrijs, als ze het bericht niet als mening hebben aangeklikt).
Cijfers neem je beter en sneller op dan die lichtgrijze sterretjes - die minder duidelijk zijn.
Gehenna
-
- 657 berichten
- 6730 stemmen
Ik vind het heel erg mooi geworden, het is nog een Beta zoals Kappeuter zegt dus er zal nog het één en het ander worden bijgeschaafd de komende tijd. Ook een heel fijne bijkomstigheid is de samenvoeging van de tv-meter site, dat was iets wat ik al langere tijd wilde omdat ik niet op nog eens een meter site lid wilde worden naast music en games. Hulde!
gauke
-
- 9852 berichten
- 13069 stemmen
Ik krijg iedere keer als ik op de site kom een melding dat ik me moet inloggen terwijl ik ingelogd ben. Verder wil ik de site eerst rustig bekijken voor ik reageer.
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
kappeuter haha, heb ik bij instellingen klassieke modus aangevinkt ziet alles er weer helemaal ouderwets uit. Maar ik zie geen vinkje om de nieuwe versie weer te zien. lol. (Cache & Cookies legen heeft geholpen)
Forum in nieuwe stijl is wel mooier. Ronde avatars ook mooier dan vierkante.
Maar de oude filmpagina is toch wel fijner hoor!
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13045 stemmen
Wellicht dat dit al besproken is, maar er werd in het verleden genoemd dat usernamen die op TvMeter anders waren dan op Moviemeter, bij deze nieuwe versie van de site samengevoegd konden worden. Hoe gaat dat precies in zijn werk? Ik zou zeker graag mijn usernaam / alle stemmen, etc. van TvMeter mee naar mijn MovieMeter-profiel willen nemen.
Edit: gevonden. Mocht iemand anders het ook nodig hebben en net zoals ik niet verder gekeken hebben dan zijn neus lang is
: bij instellingen in je profiel --> koppeling TvMeter.
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
Van de ronde avatars ben ik niet zo een fan. Uiteindelijk zal ik wel aan de nieuwigheden wennen al lijkt alles ineens zoveel kleiner terwijl ik niets heb veranderd aan mijn beeld. Ik weet niet of anderen dat gevoel ook hebben dat het allemaal kleiner oogt dan de oude versie?
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Aantal berichten onder de gebruikersnaam vind ik niet zo heel toevoegen. Aantal stemmen wat relevanter mocht zoiets gewaardeerd worden door velen.
scorsese
-
- 13165 berichten
- 11076 stemmen
Ik mis de knop 'terug naar boven' wel. En ook als er meerdere pagina's zijn, kun je dit nu alleen maar onderaan in de pagina zien (was voorheen ook boven de berichten).
MarkAjx1
-
- 247 berichten
- 16362 stemmen
waar kun je je stem gemiddelde voortaan op zien ?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Edit: gevonden. Mocht iemand anders het ook nodig hebben en net zoals ik niet verder gekeken hebben dan zijn neus lang is
: bij instellingen in je profiel --> koppeling TvMeter.
Bij mij is het gekoppeld, maar hoe kies ik vervolgens de andere username? Dat zie ik niet zo snel staan.
Tim94 (developer)
-
- 1700 berichten
- 286 stemmen
kappeuter haha, heb ik bij instellingen klassieke modus aangevinkt ziet alles er weer helemaal ouderwets uit. Maar ik zie geen vinkje om de nieuwe versie weer te zien. lol. (Cache & Cookies legen heeft geholpen)
Forum in nieuwe stijl is wel mooier. Ronde avatars ook mooier dan vierkante.
Maar de oude filmpagina is toch wel fijner hoor!
Je kunt inmiddels wel weer schakelen tussen beide websites doormiddel van dezelfde knop. Aangevinkt geeft de klassieke website en standaard wordt de nieuwe layout getoond.
Splinters
-
- 2620 berichten
- 1391 stemmen
Bedankt voor de tip. Ik zit ook weer in de klassieke modus. Het mag een strakke lay-out zijn, ik vind het vooral druk en onoverzichtelijk.
Is de klassieke modus een blijvertje of is het beheer van plan op termijn afscheid te nemen van de klassieke modus?
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Zien anderen ook een bericht van IH88 om 12:14 en 12:17? Volgens mij is dan 12:17 niet van hem.
Ja, dat waren wel twee berichten van mijn kant. Geen fout dus.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13045 stemmen
Bij mij is het gekoppeld, maar hoe kies ik vervolgens de andere username? Dat zie ik niet zo snel staan.
Profiel --> instellingen --> TvMeterkoppeling aanpassen --> daar krijg je de optie je TvMeter-account te koppelen door in te loggen met je TvMeter gegevens en dan zijn beide profielen gekoppeld.
Hoe je dan kan kiezen welke van de twee je graag wilt blijven aanhouden weet ik eerlijk gezegd niet, bij mij werd de MovieMeter naam aangehouden. Als je jouw TvMeter naam wilt behouden, weet ik ook niet precies hoe dat zou gaan.
IH88
-
- 9727 berichten
- 3182 stemmen
Ik ben een beetje dingen aan het uitzoeken/uitvinden, en ik ben zeer te spreken over de nieuwe lay-out. Toch twee kleine kritiekpuntjes.
- Het is al gezegd, maar de avatars zijn iets te klein. Het stoort niet heel erg, maar de grootte van je avatar blijft wel een dingetje. Ik blijf een man hé
.
- Groter aandachtspunt is de filmpagina. Het ziet er schitterend uit, maar MM blijft toch wel een forum. En je moet helemaal naar beneden scrollen om bij de meningen/discussies te komen, en ik heb ook het gevoel dat het wel een hele kleine ruimte in beslag neemt.
Voor de rest prima.
skinny_tie
-
- 1227 berichten
- 3648 stemmen
Wel al een 'bugje' gevonden, als ik zoek op "Redbad" (don't ask) krijg ik als resultaat zowel de film als de tv-serie (die een bewerkte versie van de film is), maar allebei de resultaten linken naar de serie. Vooral gek omdat de film er eerder was en bij de film allemaal berichten stonden, die nu niet terug te lezen zijn.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 berichten
- 5981 stemmen
Gehenna
-
- 657 berichten
- 6730 stemmen
Of ik let niet goed op maar waarom kan je bovenaan een pagina niet meer bladeren en moet je helemaal naar onder scrollen om een pagina aan te klikken?
En ik heb een reactie geplaatst hier -> MovieMeter.nl en dan staat er onder mijn geplaatste bericht hetzelde bericht maar door een user die Catch22 heet, ga ik met m'n muis over de naam dan krijg ik gewoon mijn profiel te zien, confused! What went wrong?
[edit] en hier -> MovieMeter.nl exact dezelfde bug, wat is dat?
Tonypulp
-
- 21231 berichten
- 4608 stemmen
Profiel --> instellingen --> TvMeterkoppeling aanpassen --> daar krijg je de optie je TvMeter-account te koppelen door in te loggen met je TvMeter gegevens en dan zijn beide profielen gekoppeld.
Hoe je dan kan kiezen welke van de twee je graag wilt blijven aanhouden weet ik eerlijk gezegd niet, bij mij werd de MovieMeter naam aangehouden. Als je jouw TvMeter naam wilt behouden, weet ik ook niet precies hoe dat zou gaan.
kappeuter kan dit al wel? Of zoeken we naar iets dat er nog niet is?
mirjo 2
-
- 304 berichten
- 3961 stemmen
Vind het geen echte verbetering. De site is rommeliger met veel te veel informatie die niet direct nodig is en die ook gelinkt had kunnen worden. Het is hierboven al vaker gezegd. Ik realiseer mij dat nieuwe dingen altijd moeten wennen, maar deze gaat niet wennen.
Verder: ik heb, sorry had de gewoonte om te neuzen in de overzichten van films die de laatste 6 tot 12 maanden zijn uitgekomen. Koop of bioscoop. Om zo te zoeken naar leuke films met hoge ratings.
Dat kan niet meer. Of heb ik iets gemist?
Sterker: bij de koopfilms krijg ik alleen de films die bij jullie partner (bol.com) te koop zijn en dat zijn absoluut niet alle films die er momenteel te koop zijn. Veel films heeft bol gewoon niet. Opnieuw: heb ik iets gemist? Waarom deze link? Is bol de nieuwe eigenaar?
Vragen vragen vragen...
horizons
-
- 5688 berichten
- 2406 stemmen
Of ik let niet goed op maar waarom kan je bovenaan een pagina niet meer bladeren en moet je helemaal naar onder scrollen om een pagina aan te klikken?
En ik heb een reactie geplaatst hier -> MovieMeter.nl en dan staat er onder mijn geplaatste bericht hetzelde bericht maar door een user die Catch22 heet, ga ik met m'n muis over de naam dan krijg ik gewoon mijn profiel te zien, confused! What went wrong?
[edit] en hier -> MovieMeter.nl exact dezelfde bug, wat is dat?
Kan dat verifiëren. Als ik over Catch22 hover zie ik Gehenna in de pop-up.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.