- Home
- Filmforum
- De Site - Algemeen
- voor je iets meldt: bekende bugs + ideeënlijst
voor je iets meldt: bekende bugs + ideeënlijst

meter_fan
-
- 180 berichten
- 84 stemmen
-- Zoekfunctie --
De zoekfunctie en uitgebreide zoekfunctie werken momenteel nauwelijks.
Er komen meerdere meldingen binnen van users.
Ook als je enter gebruikt zou je normaal gesproken wel de uitgebreide versie krijgen van de zoekresultaten, dat werkt nu ook niet.
-- Koppelen --
De crew kan momenteel ook geen VOD-releases koppelen (behalve via IMDb-code).
-- 'Laatste bericht'-functionaliteit --
Werkt momenteel niet op het forum.

meter_fan
-
- 180 berichten
- 84 stemmen
meer on demand? bv cinetree / Fear Unlimited / kan kpn terug?
+ cinemember huur/koopfilms
+ apple
gelijktrekken van de diverse "nieuw op [vod dienst]" pagina namen (html title tag)
(mod) mogelijkheid voor tijdelijke bans
dark mode theme
gecombineerd kunnen zoeken in meerdere VOD diensten tegelijk
"opnieuw toegevoegd' melden bij netflix, wanneer een titel er al eerder op stond
url aanpassen als je een weergave van een lijst verandert, zodat je met "back" weer in diezelfde weergave belandt
eens nadenken over de knoppen die onder de poster staan, kan dit niet duidelijker / makkelijk
- "mijn updates" is feitelijk "volg deze discussie" en op musicmeter ook nog "krijg notificaties als er nieuwe albums zijn van deze artiest"
- Vinkjes zijn niet hetzelfde uitgelijnd bij de 2 knoppen
- "mijn films" is voor 9 van de 10 mensen een van de volgende acties: heb ik / wil ik hebben / wil ik nog zien/lezen/luisteren of (tvmeter) "deze serie volg ik"
- misschien moet het mappenverhaal achter een "advanced" optie voor mensen die niet met een simpele standaard uit de voeten kunnen
kan toplijst van films met meeste stemmen terug komen?
de huidige top 10 sorteerfunctionaliteit werkt niet in IE en Firefox, kan er een alternatief voor komen?
(crew) na goedkeuren, logboek van toevoeging (in ieder geval de notities van de toevoeger) toevoegen aan logboek van (nieuw toegevoegde) film
wiki afbeeldingen die geroteerd zijn dmv exif data komen niet goed door, bv https://commons.wikimedia.org/wiki/File:School_is_cool-1502474796.jpg
voor als je bv. tijdens het doen van een toevoeging per ongeluk op sluiten/refresh drukt, een "weet je zeker dat je hier weg wil" melding
push notifications (dus meldingen al ontvangen zonder dat je hoeft te refreshen)
bij lange filmlijsten (in publieke profielpagina's) weer mogelijk maken om pagina's per beginletter op te vragen
Een overzicht van forumactiviteit van een specifieke gebruiker. Dus alle topics waarin gereageerd is, aflopend op laatste bericht eerst. Zoals op andere fora. Hier dan ook films en regisseurs tussen?
in een (elke) lijstweergave films/albums kunnen selecteren, en vervolgens een actie om alleen die toe te voegen aan mijn films / mijn updates
er staat nu meestal een vrij algemene omschrijving bij de links tussen de meter-sites. Bv. bij een boek dat 3x verfilmd is, staat dan 3x een linkje met als omschrijving "film (MovieMeter)". Het zou wellicht beter zijn om "Naam van de Film (1967) - MovieMeter.nl" te tonen, oid.
implementeren kijkwijzer api
forum quote in een pm plaatsen, zou leuk zijn als je ziet wie het bericht geschreven heeft
mogelijkheid om met een klein stukje code je (eigen) stem of review te embedden op bv. je eigen site, je krijgt dan net zoals op twitter een mooie opgemaakt stukje html met avatar + datum + moviemeter linkje, etc in MovieMeter stijl
alternatieve top 250 op basis van actieve top 10 lijsten (zoals bij musicmeter met de toplijst)
zoeken verbeteren
- zoekopdrachten met (in hoofdletters) AND doen het niet
- zoeken op leeftijd kwalificatie
- als je een aanhalingsteken of streepje weglaat, moet een titel ook gevonden worden (bv. "whats up")
- zoeken herschrijven (alles via solr), het is nu bv. kwalijk dat je al snel tegen een "meer dan 1000 films" foutmelding aanloopt, ook zijn zoekopdrachten naar titels met speciale tekens soms nog lastig (bv "autre cote")
- een gedeeltelijke zoekopdracht met een min teken gaat niet goed (bv. nineteen eighty-f")
- zoeken naar film #realityhigh gaat niet goed door hekje
"add to homescreen" functionaliteit voor mobile chrome
alle forumcategorieën kunnen uitschakelen voor de updates, zoals nu al met filmgames kan
wijzigdatum bij berichten
meer gebruikersupdates, bv. schrijven/markeren review, aanpassen rotatielijst, ...
optie "alleen films waar ik WEL op heb gestemd" toevoegen aan de diverse uitgebreid zoeken schermpjes
meer dynamische homepage, bv. populaire / interessante lopende topics presenteren op de homepage
wikipedia en andere automatische linkjes moeten corrigeerbaar zijn, op z'n minst door de crew of wellicht door alle gebruikers zonder tussenkomst van de crew (goed gelogd)
knop "markeer alles als gelezen", of individuele discussies als gelezen markeren, optie om het automatisch gelezen zetten van alle discussies (wat nu gebeurt bij een nieuw bezoek) uit te schakelen
andermans stemmen doorzoekbaar maken, wellicht op dezelfde manier als je eigen stemmen doorzoekbaar zijn
meer doen met "favoriete" gebruikers, bv. zien wat zij van een bepaalde film vonden, wat aanraders zijn volgens volgens deze gebruikers, etc. idealiter zou je ook makkelijker/duidelijker/beter met je "echte" vrienden willen kunnen koppelen, wat vinden zij de beste films, ipv koppelen met interessante gebruikers die je verder niet kent
herintroduceren imdb stemmen import, dit moet dan waarschijnlijk dmv het importen van een csv? in dat geval, is een generieke(re) stemmenimport vanuit csv dan geen beter idee?
De toplijsten van alle landen, of van alle genres, hebben allemaal dezelfde instellingen wat betreft minimum aantal stemmen. Zou dit niet los ingesteld moeten worden, of beter nog automatisch de gewenste drempels/minima bepalen?
Nadenken over een slimmere manier om om te gaan met grote topics, huidige manier (sluiten van een groot topic, topic met in de titel #2 , #3 etc) heeft meerdere nadelen: nieuwe topic staat niet in updates van mensen die het oude topic in hun updates hadden, die toevoegingen aan topic titels staan een beetje stom, etc. Hier kan wel een goede technische oplossing voor bedacht worden.
(linkjes naar) reviews tonen bij top 10 bij gebruikerdetails
verbeteren persoonlijk filmlog:
- zelf het tijdstip van een entry kunnen aanpassen (tijdstip van stem, tijdstip van bericht, of zelf een datum opgeven)
- mogelijkheid om herziening zonder stemwijziging te kunnen toevoegen
- persoonlijke stukjes tekst kunnen toevoegen die niet direct een mening of recensie zijn, ...
- lange pagina's (veel films in een maand) pagineren
- betere / uitgebreidere datumselectie
mijn films verbeteren
- drag en drop van een film naar een map
- zoeken binnen een map
- meer sorteeropties (bv. een optie voor een "tabelweergave" met losse sorteerbare kolommen)
- publieke lijsten verbeteren, meer laten lijken op de beheerpagina. Dus in/uitklappen, mogelijkheid grafische weergave
"gebruikers met gelijke smaak" verbeteren en herintroduceren, of zelfs veel verder doorgetrokken met Last.fm achtige algoritmes voor het berekenen van gebruikers met gelijke smaak, tips, etc... of wellicht moet dit ipv algoritmes beter door mensen gewoon in te laten voeren "als je deze film leuk vond, dan raad ik deze aan" evt met korte toelichting
csv exports configureerbaar maken (eigen stem ja/nee meesturen, bv)
regisseurspagina's
- op regisseurspagina, eerste tabblad, duidelijker tonen dat er een discussie is, bv melden wie het laatste bericht heeft geplaatst als bij de updates
- regelmatig checken of regisseursfoto's nog op wiki/flickr staan, hulpverzoekjes als ze verwijderd worden door een automatisch scriptje?
- alternatieve namen voor regisseurs
Mijn Updates: Optioneel kun je per film/user/topic/regisseur gedetailleerd aangeven in welke acties je geinteresseerd bent (meer acties toevoegen dan nu getoond worden). Beetje zoals je op facebook kunt aangeven welke updates je wil zien van iemand. Ook een mooi opgemaakte "wall" met daarin alle nieuwe info ipv die kale lijsten die je nu kunt raadplegen, in een samengevoegde update
"stuur mij een pm/mail wanneer deze film op tv komt", of wanneer ik een PM krijg, ...
uitgebreid logboek per film/toevoeging, waar je gedetailleerd kunt zien wat er gewijzigd is, wanneer en door wie (logboek is nu erg beperkt)
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.