• 15.761 nieuwsartikelen
  • 178.096 films
  • 12.215 series
  • 33.986 seizoenen
  • 647.094 acteurs
  • 199.024 gebruikers
  • 9.373.056 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #2

zoeken in:

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

Zolang de echte namen van de users niet meer zichtbaar of herleidbaar zijn is het AVG in orde (op dat stukje i.i.g.).

Had net foutje dat topic leeg was bij openen. Dus die database fout is helaas nog steeds niet opgelost.

Basto

• 11938 berichten
  • 7406 stemmen

kappeuter schreef:

Basto

Beetje flauw. Trailers staan al 10 jaar op MM. Veel filmliefhebbers vinden dat prettig.

Als we die trailers niet linken komen er continu linkjes naar Filmtotaal en YouTube bij de berichtenstroom. Dan zou je klagen dat er zoveel berichten met trailerlinks bij de filmdiscussies staan.

Dat jij het liever zelf op YouTube nakijkt is prima, maar andere users vinden het handig om meteen bij een film te zien.

Er is wel feedback gekomen dat het trailervenster naar de smaak van sommige users wat te groot is.

Voor de meningen van users is er een shortcut knop. Klik bij een film op de link 'x reacties' en je gaat meteen naar de meningen.

Veel filmliefhebbers zijn niet of minder geïnteresseerd in series. Daarom zijn de 2 compartimenten gescheiden.

Dat houdt ook in dat de fora gescheiden zijn. Dat je daar 1 klik verder moet gaan zij dan zo.

Als we het zouden samenvoegen zouden we de klacht krijgen dat het zo groot en onoverzichtelijk is en 'wat doen al die serieberichten in het forum'. Een tip van mij: bookmark het MM-filmforum. Ik heb zelf in Firefox een bookmarks toolbar met het Filmforum en de nieuwste Filmtoevoegingen.

Ik snap dat het wennen is, dat is het voor mij ook.

Trailers is natuurlijk maar een klein puntje (zal best persoonlijk zijn dat ik ze nooit via mm kijk), maar waar het om gaat is de de pagina van een film drie keer zo lang is geworden en de comments (waar het voor de meeste mm-ers om gaat, staan ergens in het midden. En als je zelf wat wil posten, moet je nog veel langer zoeken. Vroeger was dat handzaam onderaan. Kon je snel vinden en ff de laatst geplaatste comments lezen.

Dat was 100% goed, dus waarom zou je dat veranderen?

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Misschien is het al benoemd, maar mijn profielpagina is echt enorm lelijk en verwarrend nu er 2 sites gemixed zijn.

Aantal stemmen: 3348

Stemmen op films: 2870

Stemmen op series: 478 seizoenen, van 169 series

Aantal afleveringen gemarkeerd als gezien: 7219

Aantal berichten: 54067

Aantal berichten als mening gemarkeerd: 3263

Aantal toevoegingen: 33

Hier is gewoon alles bij elkaar opgeteld en dat vind ik wel echt vervelend, want ik ben er juist zo scherp op geweest om mijn statistieken netjes te houden. Zo heb ik op MM net zoveel stemmen als reviews maar dit heb ik op tvmeter niet en dan is bovenstaand dus het gevolg.

Gaat dit nog netjes gescheiden worden, kappeuter

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Basto

Ik snap je punt! Ik probeer met je mee te denken.

Ik klik op de link 'x reacties' (shortcut naar reacties / meningen). Daarna kan ik meteen mijn bericht typen dat ik wil plaatsen.

Maar misschien heeft het te maken met deze optie die mogelijk niet meer (?) actief is:

In je profiel:

Sorteervolgorde discussies

Nieuwste bericht eerst

* Oudste bericht eerst

Ik heb zelf ingesteld Oudste bericht eerst.

De nieuwste berichten staan nu echter bovenaan.

Ik kan hier uiteraard een melding van maken bij de ontwikkelaars of deze optie weer actief kan worden op de nieuwe site.

Ik vermoed dat dit de reden kan zijn (als dit niet meer goed werkt) waardoor de plaats van het berichtenveld is aangepast.

Dat zou wellicht flexibel moeten zijn (afhankelijk van de instelling in je profiel).

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Ajax&Litmanen1

Ik kan je verzoek bij de layout-implementatie indienen, ik kan echter niet garanderen of en wanneer dit wordt opgepikt.

Misschien is het een kleine moeite, maar dat weet ik dus niet.

Ik snap dat die statistieken voor jou nu niet optimaal nut hebben op deze manier.

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

kappeuter schreef:

Ajax&Litmanen1

Ik kan je verzoek bij de layout-implementatie indienen, ik kan echter niet garanderen of en wanneer dit wordt opgepikt.

Misschien is het een kleine moeite, maar dat weet ik dus niet.

Ik snap dat die statistieken voor jou nu niet optimaal nut hebben op deze manier.

Bedankt, zou fijn zijn.

Ik denk dat je hiermee alle leden die op MM en TVM een account hebben helpt.

Net als ik het ook veel fijner zou vinden als beide sites gewoon een eigen tab in mijn profiel worden. Nu moet ik eerst langs mijn MM top 10 en mijn tvmeter top 10 scrollen voor ik mijn recente stemmen zie.

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

Wie gaat verantwoordelijk zijn voor de q&a optie bij films?

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

In overzicht met updates forum zie ik staan dat kappeuter om 18:34 een bericht heeft geplaatst bij Videoland topic maar als ik op laatste bericht klik zie ik daar geen bericht staan. Wel bericht van iemand anders.

Zie jij wel bericht van mij bij Disney+ staan (vraag over star)?

arnodw

• 212 berichten
  • 2651 stemmen

Ben ik de enige bij wie alle TvM-/seriestemmen verdwenen zijn?

edit: Mijn MoMe-account is dus deze: arnodw

TvM-account deze: Arno_mm

Worden die nog samengevoegd, of hoe zal dat juist gaan?

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

arnodw kun je bij Mijn instellingen eens proberen je tvmeter account opnieuw te koppelen?

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

starbright boy schreef:

In principe staat daar mets meer dan wat altijd al de praktijk was. We verwijderen niet op verzoek berichten, dat hebben we nooit gedaan en dat is zelfs ooit eens juridisch uitgezocht. Het zou hele discussies compleet onleesbaar maken. In de praktijk zijn ze na het plaatsen dus niet meer van jou. In uitzonderlijke situaties kunnen op verzoek wel anonimiseringen plaatsvinden. Af en toe vind je op de site (verwijderd) als gebruikersnaam. Dat zijn anonimiseringen. Dat is een paar keer gebeurd.

Dus als een forumlid strafbare teksten plaatst dan is niet het forumlid maar moviemeter aansprakelijk?

arnodw

• 212 berichten
  • 2651 stemmen

John Milton schreef:

arnodw kun je bij Mijn instellingen eens proberen je tvmeter account opnieuw te koppelen?

Dat lukt denk ik, bedankt!

Mijn recente seriestemmen staan niet in de filmlog of op mijn hoofdprofiel, zie ik. Is dat normaal?

John Milton

• 24222 berichten
  • 13387 stemmen

Er zijn nog wat bugs, ik zie op mijn profiel bij hoogste waarderingen mijn filmstemmen niet, terwijl seriestemmen daar wel staan, als ik er op klik. In het filmlog staan bij mij ook niet de recente seriestemmen, maar dat zou nog wel eens bewust kunnen zijn? Geen idee eigenlijk

Basto

• 11938 berichten
  • 7406 stemmen

Dat in het menu de updates helemaal onderaan staan, geeft me ook te denken. Is kennelijk niet iets wat men nog belangrijk lijkt te vinden, terwijl wat andere users vinden, voor mij juist de attractie van mm is.

Vraag me dan ook af wat de uitgangspunten voor de nieuwe lay out zijn geweest.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Splinters schreef:

(quote)

Dus als een forumlid strafbare teksten plaatst dan is niet het forumlid maar moviemeter aansprakelijk?

Dat is niet de zaak van moviemeter maar die van de politie en justitie, die ongetwijfeld ons daar voor een deel verantwoordelijk voor zal houden omdat wij wettelijk moeten zorgen dat zo'n bericht verdwijnt of zelfs niet geplaatst wordt.

Splinters

• 2620 berichten
  • 1391 stemmen

starbright boy schreef:

(quote)

Dat is niet de zaak van moviemeter maar die van de politie, die ongetwijfeld ons daar voor een deel verantwoordelijk voor zal houden omdat wij moeten zorgen dat zo'n bericht verdwijnt.

Als je als internetforum aansprakelijk kunt worden gesteld lijkt mij dat zeker de zaak van moviemeter. Je kunt je gelukkig prijzen dat het hier nauwelijks voorkomt, dat is iets anders.

Je bent, ongeacht de inhoud, juridisch eigenaar van een bericht of je bent het niet.

Waar onderscheid een platform als moviemeter zich van facebook of twitter? Gebruikers daar worden immers wel hoofdelijk aansprakelijk gesteld voor hun teksten.

starbright boy (moderator films)

• 22407 berichten
  • 5072 stemmen

Wat ze voornamelijk onderscheid is geld en ruimte om uitgebreide juridische procedures te voeren. (met John de Mol over juist dit thema over bedenkelijke reclames waarin zijn portret zonder toestemming werd gebruikt onder andere, juridisch behoorlijk interessant) Maar ook Facebook en twitter zijn verplicht om materiaal dat tegen de wet is snel te verwijderen. Bovendien weet jij helemaal niet hoe vaak dat hier voorkomt: Hint: een stuk vaker dan je denkt waarschijnlijk. Je merkt het alleen niet omdat het dan al weg is. Onder meer links naar illegale plekken om films te vinden, maar we hebben heel veel meer gezien in de loop der jaren. Overigens gaat met name facebook nog een stuk verder met het claimen van eigendom dan wij. Ooit hun voorwaarden gelezen?

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Nu na enkele dagen al heel erg gewend aan dit nieuwe normaal.

Twee echte missers blijven:

- De knop om snel naar de bovenkant van de pagina terug te keren.

- De mogelijkheid om bovenaan de pagina snel naar andere pagina's te switchen.

Verder red ik me er prima mee. Wat niet betekent dat ik de problemen van anderen gezeur vind, dus daar moet natuurlijk ook serieus naar gekeken worden.

Esteban

• 3606 berichten
  • 1826 stemmen

Wanneer ik in de nieuwe layout zit, kan ik mijn privéberichten van TVMeter niet meer zien. Enkel conversaties die via MovieMeter gebeurden zijn terug te vinden. Wanneer ik naar TVMeter ga en voor de oude lay-out kies, kan ik de privéberichten van TVMeter wel nog zien. Bug?

Overigens wel verwarrend. Veel TVMeter-users hebben nu een andere naam en ik weet oprecht niet meer wie nu eigenlijk wie is.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Ik merk dat ik soms niet direct kan reageren op een bericht dat nieuw is, maar dan eerst de pagina moet vernieuwen. Dan pas komen de like- en reactiemogelijkheden in beeld. Dat is wel een klein ergernisje.

Ik zie dit nu omdat ik net wilde reageren op Esteban, hierboven.

Graaf Machine

• 9791 berichten
  • 1412 stemmen

Esteban schreef:

Overigens wel verwarrend. Veel TVMeter-users hebben nu een andere naam en ik weet oprecht niet meer wie nu eigenlijk wie is.

Daar had ik nog niet over gedacht, ik had geen TVM-account, maar ik kan me voorstellen dat dat een hele grote verwarring oplevert. Je gaat toch de users, ondanks een pseudoniem, persoonlijk maken.

Simon Smith (crew films)

• 1374 berichten
  • 4512 stemmen

-Het zoekscherm dat in de oude view altijd in beeld bleef, mis ik.

-Daarnaast vind ik het logisch als je op de naam van een regisseur klikt, dat je dan meteen de filmografie ziet. Je krijgt nu veel informatie te zien die leuk is als achtergrond, maar minder belangrijk.

-Ook bovenaan de schermen een overzicht van het aantal pagina's is erg handig

The Oceanic Six

• 60517 berichten
  • 4107 stemmen

Basto schreef:

Dat in het menu de updates helemaal onderaan staan, geeft me ook te denken. Is kennelijk niet iets wat men nog belangrijk lijkt te vinden, terwijl wat andere users vinden, voor mij juist de attractie van mm is.

Vraag me dan ook af wat de uitgangspunten voor de nieuwe lay out zijn geweest.

Ja dit. En ik vind het ook jammer dat je een extra klik moet doen vergeleken met voorheen om de films of forumupdate in beeld te krijgen. Sowieso moet je die updateknop veel prominenter in beeld brengen.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

horizons schreef:

In overzicht met updates forum zie ik staan dat kappeuter om 18:34 een bericht heeft geplaatst bij Videoland topic maar als ik op laatste bericht klik zie ik daar geen bericht staan. Wel bericht van iemand anders.

Zie jij wel bericht van mij bij Disney+ staan (vraag over star)?

Dat is een bij ons bekende bug. De VOD-discussies die nu verplaatst zijn naar de pagina's van de VOD-overzichten worden niet meer getoonde in de updates. Dat zou uiteraard nog wel moeten gebeuren, anders kun je nergens zien of en wanneer er ergens iets gepost is.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

horizons schreef:

Wie gaat verantwoordelijk zijn voor de q&a optie bij films?

Wat bedoel je precies?

horizons

• 5688 berichten
  • 2406 stemmen

kappeuter schreef:

(quote)

Wat bedoel je precies?

Wie is verantwoordelijk voor de juistheid van de antwoorden. Of zoiets.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Oh bedoel je de polls die staan bij nieuwsartikelen?

Die worden opgesteld door de betreffende redacteurs.

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

Esteban schreef:

Wanneer ik in de nieuwe layout zit, kan ik mijn privéberichten van TVMeter niet meer zien. Enkel conversaties die via MovieMeter gebeurden zijn terug te vinden. Wanneer ik naar TVMeter ga en voor de oude lay-out kies, kan ik de privéberichten van TVMeter wel nog zien. Bug?

Ja dat heb ik zelf ook ondervonden.

Dat werkt dus inderdaad nog niet op de nieuwe site. Is op de todo-list gezet!

Ja dat is wel een nadeel. Misschien kan er een optie komen om de oude username er bij te tonen in het profiel, al zullen sommige users juist blij zijn dat ze de oude username niet meer gebruiken.

dualcia

• 953 berichten
  • 2311 stemmen

Na nu een paar dagen de beta te hebben gebruikt ben ik al redelijk gewend. Overall ben ik het er zeker met veel van de overige users mee eens dat de overload aan informatie op veel plekken te veel is geworden. Dingen waar ik in gebruik de afgelopen dagen tegenaan loop (de meeste punten zullen ongetwijfeld al eens benoemd zijn, maar ook het overzicht in dit topic/aangedragen punten is inmiddels nog moeilijk te behouden):

- Ik mis de pagina nummering bovenaan de pagina

- De avatars van users zijn te klein en zorgen toch vaak voor herkenbaarheid

- Meer onderscheid in statistieken op profielpagina (tabblad 'informatie') tussen films/series en gemiddelde cijfer. Voelt nu als één brei ook al staat het los van elkaar voor stemmen. (fijn dat er wel zoveel mogelijk rekening is gehouden met de scheiding tussen statistieken voor films/series hoor!)

Overigens zou ik de pagina's voor acteurs wel een mooie toevoeging vinden als het makkelijk terug te zien is welke films je wel al hebt gezien van deze acteur. Het volgende zou daar een goede uitbreiding op zijn wat mij betreft:

- Film/series kunnen scheiden in de 'filmografie'

- In de grafiek bij 'filmografie' kunnen filteren op bijvoorbeeld film/series of dat de desbetreffende persoon acteur/producent/regisseur etc. was. Mogelijk in de grafiek ook met een kleurtje zichtbaar of je al gestemd hebt op deze film of niet

- Zichtbaarheid of je al gestemd hebt op een film of niet, door bijvoorbeeld de stemtabel terug te brengen of een andere achtergrondkleur, zoals eerst bij de zoekfunctie was

Waar ik overigens ook tegenaan loop is het volgende: ik maak gebruik van drie verschillende on demand platforms. Voorheen kon ik in de zoekfunctie die drie platforms aanvinken en vervolgens uitgebreid zoeken in het aanbod van die drie aanbieders tegelijkertijd. Ik kan nu enkel nog terugvinden dat ik op deze manier kan zoeken op één aanbieder. Mis ik ergens een pagina op de site of is dit inderdaad komen te vervallen?

kappeuter (crew films)

• 74672 berichten
  • 5981 stemmen

dualcia schreef:

Waar ik overigens ook tegenaan loop is het volgende: ik maak gebruik van drie verschillende on demand platforms. Voorheen kon ik in de zoekfunctie drie drie platforms aanvinken en vervolgens uitgebreid zoeken in het aanbod van die drie aanbieders tegelijkertijd. Ik kan nu enkel nog terugvinden dat ik op deze manier kan zoeken op één aanbieder. Mis ik ergens een pagina op de site of is dit inderdaad komen te vervallen?

Bedoel je het zogenaamde 'filmoverzicht' dat op de vorige site geïntroduceerd was vorig jaar?

Dat is er volgens mij inderdaad niet meer in die vorm. Zou wel leuk zijn als dat weer terug zou komen, bijvoorbeeld onder On Demand als menuoptie: 'zoeken in alle aanbieders'.

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.