• 15.735 nieuwsartikelen
  • 177.873 films
  • 12.195 series
  • 33.961 seizoenen
  • 646.802 acteurs
  • 198.935 gebruikers
  • 9.369.455 stemmen

Het grote opmerkingen / feedback topic #3

zoeken in:

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 berichten
  • 5447 stemmen

Montorsi

• 9715 berichten
  • 2374 stemmen

Zo te zien gaat er iets niet goed met de weergave van de scores bij je reacties. Bijvoorbeeld bij Inception (Film, 2010) - MovieMeter.nl, waar ik 2* geef, waar echter bij al mijn reacties 3* staan.

Dat gaf ik in eerste instantie toen, maar zoals te zien bij de huidige score is deze al een tijd aangepast.

brucecampbell

• 3315 berichten
  • 7356 stemmen

Mijn 2 zonen willen ook graag moviemeter gebruiken, maar door de talloze popups en reclames haken ze af....spijtig...

Mac Hammer Fan

• 6014 berichten
  • 7444 stemmen

De site is inderdaad alleen maar bruikbaar als de reclame uitgeschakeld is. Erg jammer.

badfans69

• 3958 berichten
  • 6124 stemmen

Mac Hammer Fan schreef:

De site is inderdaad alleen maar bruikbaar als de reclame uitgeschakeld is. Erg jammer.

Ik geef sowieso filmfans een tip om Filmtotaal.nl te bezoeken

Seriekijker

• 32 berichten
  • 18 stemmen

In De Site > Algemeen > Nieuws op Moviemeter maar gewoon overslaan, ben ik de enige?:

Moviemeter's nieuws is opgeblazen sensatiezucht

De koppen en eerste alinea’s zijn vaak geschreven in een overdrijvende toon, die typisch is voor clickbait:

Veel gebruik van termen als "schokkend", "ongelooflijk", "vreselijk nieuws voor fans", ook wanneer het onderwerp triviaal blijkt.

Een simpele castingkeuze of filmvertraging wordt gebracht alsof het wereldschokkend nieuws is.

Voorbeeld:

"Fans zijn woedend over deze bizarre keuze van Netflix!"

Bij doorlezen blijkt het om een kleinschalige productie te gaan die vrijwel niemand volgt.

Ongenuanceerd en zwart-wit

De toon is vaak ongenuanceerd: iets is ofwel een "gigantisch succes" of een "keiharde flop". Er wordt zelden ruimte gelaten voor twijfel of nuance, zelfs als de cijfers dat rechtvaardigen.

"Het internet staat op ontploffen na deze aankondiging!" — terwijl de reacties in werkelijkheid beperkt of gemengd zijn.

Matige inhoud, veel vulling:

De artikelen rekken simpele feitjes uit tot lange teksten vol herhaling:

Zinnen als "Het is dus niet voor niets dat fans zich hierover druk maken..." worden herhaald of op meerdere manieren omschreven om een artikel kunstmatig langer te maken.

Soms wordt hetzelfde nieuwsfeit drie keer op net iets andere toon herhaald zonder extra informatie toe te voegen.

Amateuristisch taalgebruik:

Overdreven spreektaal, zelfs in nieuwsberichten ("Je raadt het al!", "Je zou het bijna niet geloven, maar toch is het zo!").

Onnodig uitroeptekengebruik.

Zinnen zijn vaak slordig opgebouwd, met veel bijvoeglijke naamwoorden om spanning te forceren ("de bizarre, onbegrijpelijke beslissing van de immens populaire streamingdienst Netflix").

Waarom werkt dit irritant?

Gebrek aan respect voor de lezer: men krijgt het gevoel dat de redactie de lezer dom of makkelijk manipuleerbaar acht.

Verlies van geloofwaardigheid: door te overdrijven voelt elk artikel minder betrouwbaar, zelfs als het feitelijk klopt.

Tijdverspilling: de inflatie van woorden zonder echte inhoud maakt het frustrerend om door te lezen voor mensen die gewoon kort en helder nieuws willen.

Typisch zinnetje uit zo’n artikel:

"Het lijkt haast onwerkelijk, maar Netflix heeft het toch echt gedaan. Fans kunnen hun ogen nauwelijks geloven!"

Samenvatting in één zin:

De schrijfstijl van MovieMeter.nl’s redactie is een vermoeiende mix van overdreven drama, lege ophef en kinderachtig taalgebruik, die vaak niet past bij het kaliber van hun doelgroep: serieuze filmliefhebbers.

Eigenlijk wil ik zeggen: laat het nieuws maar weg....

otherfool

• 18519 berichten
  • 3403 stemmen

Ik denk wel dat je nog de enige bent die op het MoMe 'nieuws' klikt én daarbij iets substantieels verwacht. Serieuze filmliefhebbers hebben daar inderdaad niets meer te zoeken (en dat is jammer).

Captain Pervert

• 4643 berichten
  • 2099 stemmen

Seriekijker schreef:

Eigenlijk wil ik zeggen: laat het nieuws maar weg....

Je snapt denk ik ook wel dat dit i.c.m. links op social is om de site wat schwung te geven, nieuwe bezoekers, google ratings, enzovoorts. Derhalve is er ook nieuws over TV shit op te vinden, tot en met de Meilandjes aan toe.

Uiteindelijk wordt zo'n site in de lucht gehouden door iemand die er wat mee wil verdienen. Het is niet allemaal liefdadigheid. En daar hoort een verdienmodel bij. Banners, prima. Lange opgeklopte teksten: al jaren standaard op alle websites behalve Wikipedia. Ik lees daar omheen en ben vergevingsgezind.

Dat gezegd hebbende, die enorme Spicy McNuggets reclame, rondom de hele content kolom van de website, sorry, dat is echt een brug te ver.

Van Bommel

• 37 berichten
  • 2524 stemmen

Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

In De Site > Algemeen > Trainwreck:

Hoi

Ik weet niet zo goed waar ik het moet plaatsen.

Het is geen klacht maar ben wel benieuwd.

De afleveringen van Trainwreck wat op Netflix staat waar ik best graag naar kijk.

Waarom word dat zeg maar elke aflevering als film mee gerekend ?

jippie2010

• 2612 berichten
  • 8080 stemmen

Ik zie dat de laatste drie forumberichten niet meer links onderaan de home page staan. Blijft dat zo of is dat een bug?

brucecampbell

• 3315 berichten
  • 7356 stemmen

Captain Pervert schreef:

(quote)

Je snapt denk ik ook wel dat dit i.c.m. links op social is om de site wat schwung te geven, nieuwe bezoekers, google ratings, enzovoorts. Derhalve is er ook nieuws over TV shit op te vinden, tot en met de Meilandjes aan toe.

Uiteindelijk wordt zo'n site in de lucht gehouden door iemand die er wat mee wil verdienen. Het is niet allemaal liefdadigheid. En daar hoort een verdienmodel bij. Banners, prima. Lange opgeklopte teksten: al jaren standaard op alle websites .

Wat gebeurt er als het financieel niet meer interessant is voor "de mensen die deze site in de lucht houden"?

Captain Pervert

• 4643 berichten
  • 2099 stemmen

Dan komen ze met een abonnementsvorm, zoals Tweakers en Geenstijl ook doen. Lijkt me lastig dan voor abonnees een meerwaarde te creëren, omdat die ook een bannervrije site verwachten, dus hun abbo moet in elk geval meer opleveren dan het aan banner views zou opleveren, en doordat het abbo bedrag dan een verwaarloosbaar bedrag zou overstijgen, moet je ook meerwaarde bieden in de vorm van exclusieve content o.i.d. Lijkt me allemaal lastig.........

Desaniettemin is dit het enige echt Nederlandse film/serie discussie platform, er is dus markt voor.

origineelhe

• 60 berichten
  • 1291 stemmen

jippie2010 schreef:

Ik zie dat de laatste drie forumberichten niet meer links onderaan de home page staan. Blijft dat zo of is dat een bug?

Dit was ook mijn dagelijkse manier om nog wat mee te krijgen van het forum en bijvoorbeeld de Top 250 deze eeuw. Dat wordt nu wel een stuk moeilijker

Stephan123

• 236 berichten
  • 1223 stemmen

Captain Pervert schreef:

Dan komen ze met een abonnementsvorm, zoals Tweakers en Geenstijl ook doen. Lijkt me lastig dan voor abonnees een meerwaarde te creëren, omdat die ook een bannervrije site verwachten, dus hun abbo moet in elk geval meer opleveren dan het aan banner views zou opleveren, en doordat het abbo bedrag dan een verwaarloosbaar bedrag zou overstijgen, moet je ook meerwaarde bieden in de vorm van exclusieve content o.i.d. Lijkt me allemaal lastig.........

Desaniettemin is dit het enige echt Nederlandse film/serie discussie platform, er is dus markt voor.

Dat heeft moviemeter al, je kan doneren aan de website en dan heb je geen reclames meer voor een jaar.

12.50 EUR per jaar voor een jaar advertentievrije moviemeter.nl

Lui (crew films)

• 3490 berichten
  • 11853 stemmen

Een mededeling vanuit de crew:

Fisico heeft besloten zijn taken als moderator neer te leggen.

Fisico, bedankt voor je jarenlange inzet en bijdragen als moderator aan de site!

Mac Hammer Fan

• 6014 berichten
  • 7444 stemmen

Bedankt voor je vele werk gedurende al die jaren Fisico.

brucecampbell

• 3315 berichten
  • 7356 stemmen

Is het me eindelijk gelukt om mijn films die ik gezien heb te importeren op letterboxd, blijkt nu dat bijna de helft daar geen rating krijgt....pffff

In Overig > Algemeen > Rakuten:

Ik mis Rakuten op deze website.

Rakuten biedt tegenwoordig een groot aanbod aan leuke films, waarvan een deel zelfs gratis te bekijken is.

Daarom lijkt het mij een waardevolle toevoeging om Rakuten hier op te nemen. Ik ben benieuwd hoe anderen hierover denken.

Ajax&Filmfreak

• 3360 berichten
  • 3729 stemmen

Wanneer ik op mijn smartphone (Flip 5) Moviemeter met de Duckduckgo browser gebruik werkt de site niet zo goed als in bijvoorbeeld Chrome.

Is dat bij andere gebruikers ook zo?

Noud

• 544 berichten
  • 1156 stemmen

In De Site > Algemeen > De heb ik deels gezien film/serie:

Toch weer een balletje opgooien.

Kan er een poll gemaakt worden over het volgende.

Dat je een film/serie die je maar half hebt gezien wel kunt aangeven dat je hem hebt gezien. Zodat je niet later alsnog dezelfde film/serie opnieuw kijkt. Je kunt geen cijfer geven.

Hiermee onderscheid je misschien met andere film websites.

PSV_Supporter

• 111 berichten
  • 156 stemmen

Goedemorgen,

Waar kun je het beste kenbaar maken dat een film of serie beschikbaar is op een streamingdienst?

Neem bijvoorbeeld The Vampire Diaries. Volgens MovieMeter.nlis deze alleen beschikbaar via HBO. Maar de serie is ook te zien op Prime Video.

akira124

• 667 berichten
  • 3615 stemmen

Ik las dat het al meermaals vermeld is, maar die banners, pop-ups en reclame stroken zijn echt een drama. Als je het over ‘over-kill’ hebt.

badfans69

• 3958 berichten
  • 6124 stemmen

akira124 schreef:

Ik las dat het al meermaals vermeld is, maar die banners, pop-ups en reclame stroken zijn echt een drama. Als je het over ‘over-kill’ hebt.

welkom bij bannermeter.

jippie2010

• 2612 berichten
  • 8080 stemmen

1. Zonde dat er op de home-pagina geen verwijzing meer is naar het forum. Het gebruik van het forum liep al stilaan terug, en deze wijziging gaat daar bepaald niet bij helpen.

2. Jammer dat er in deze topic weinig tot niet meer ingegaan wordt op vragen en/of opmerkingen. Ik vond dat altijd een enorme meerwaarde hebben.

3. Er zijn na het bekend worden van het overlijden van de iconische R.R. nog vijf nieuwsartikelen van de lopende band gerold. Is het nou echt teveel moeite om prioriteiten te stellen? Wat blijft er op deze manier inhoudelijk nog over van MM?

schram101

• 16683 berichten
  • 2293 stemmen

https://https://i.imgur.com/9XyHbxk.png

Hier loopt het niet helemaal lekker; onderaan een filmpagina bij de verwante titels

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

Kom op zeg, bazen, CEO, siteleiders, hoe je julliezelf ook wilt noemen, laat dan in elk geval weten waarom het geen enkele waarde voor jullie heeft om een berichtje te spenderen aan het overlijden van één van de grootste filmactrices die er geweest is.

Helemaal niets over het overlijden van Claudia Cardinale. Niets. Niemand van die hele bende daar in de top van MM die het de moeite waard vond. Je hoeft er niet eens veel voor te doen, de info heb je in 20 seconden, het artikel is binnen een minuut klaar.

Maar gewoon helemaal niets. NIETS.

eRCee

• 13441 berichten
  • 1978 stemmen

dion.ollie (hoofdredacteur)

• 634 berichten
  • 1247 stemmen

Graaf Machine schreef:

Kom op zeg, bazen, CEO, siteleiders, hoe je julliezelf ook wilt noemen, laat dan in elk geval weten waarom het geen enkele waarde voor jullie heeft om een berichtje te spenderen aan het overlijden van één van de grootste filmactrices die er geweest is.

Helemaal niets over het overlijden van Claudia Cardinale. Niets. Niemand van die hele bende daar in de top van MM die het de moeite waard vond. Je hoeft er niet eens veel voor te doen, de info heb je in 20 seconden, het artikel is binnen een minuut klaar.

Maar gewoon helemaal niets. NIETS.

Hallo! Dat heeft er alles mee te maken dat er in het weekend simpelweg niet gewerkt, maar ingepland wordt, en het nieuws van haar overlijden mij volledig is ontgaan terwijl ik een weekend weg was. Daar komt nog eens bij dat ik momenteel ook geen extra paar ogen heb, aangezien Lise met vakantie is. Was ik er dit weekend op gewezen, dan had ik de laptop erbij kunnen pakken (en gepakt), maar dat is dit weekend niet gebeurd.

Ik begrijp dat een artikel over haar overlijden op zijn plek was geweest, maar je kunt niet van iemand verwachten dat hij áltijd aan staat. Dat gezegd hebbende, zal ik vanmiddag - ookal is het dan enigzins mosterd na de maaltijd - een artikel aan haar wijden.

Graaf Machine

• 9786 berichten
  • 1412 stemmen

dion.ollie schreef:

(quote)

Hallo! Dat heeft er alles mee te maken dat er in het weekend simpelweg niet gewerkt, maar ingepland wordt, en het nieuws van haar overlijden mij volledig is ontgaan terwijl ik een weekend weg was. Daar komt nog eens bij dat ik momenteel ook geen extra paar ogen heb, aangezien Lise met vakantie is. Was ik er dit weekend op gewezen, dan had ik de laptop erbij kunnen pakken (en gepakt), maar dat is dit weekend niet gebeurd.

Ik begrijp dat een artikel over haar overlijden op zijn plek was geweest, maar je kunt niet van iemand verwachten dat hij áltijd aan staat. Dat gezegd hebbende, zal ik vanmiddag - ookal is het dan enigzins mosterd na de maaltijd - een artikel aan haar wijden.

OK. Vier keer het woord weekend. Ik begrijp dat het weekend voor jullie belangrijk is. En dat dat al op woensdagochtend begint.

Ikzelf zou misschien ook wel voorrang geven aan de achtentwintig nieuwsberichten die sinds die tijd wel verschenen zijn.

dion.ollie (hoofdredacteur)

• 634 berichten
  • 1247 stemmen

Graaf Machine schreef:

(quote)

OK. Vier keer het woord weekend. Ik begrijp dat het weekend voor jullie belangrijk is. En dat dat al op woensdagochtend begint.

Ikzelf zou misschien ook wel voorrang geven aan de achtentwintig nieuwsberichten die sinds die tijd wel verschenen zijn.

Excuus, ik was in de veronderstelling dat dit nieuws pas vrijdag verschenen was, maar dit was een achtergrondstuk. In dat geval is er inderdaad genoeg tijd geweest hier aandacht aan te schenken, en is het eerlijk gezegd ook wel heel vreemd dat dit mij volledig is ontgaan. Dat is geheel mijn fout geweest en het is terecht dat daarop kritiek komt.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.