Madman (1981)

Horror

geregisseerd door Joe Giannone
met Gaylen Ross, Tony Fish en Jan Claire

Tijdens een vakantiekamp voor jongeren laat één van de tieners de naam vallen van de beruchte seriemoordenaar Madman Marz. Niet veel later herrijst de Madman en slacht zowel de begeleiders als de tieners één voor één af.

avatar van Insignificance
Dat niemand de hot tub scène noemt. Toch tekenend voor hoe Giannone zijn slachtvee presenteert. Een stel gelukzalig, begripvolle oppassers wie ik om die reden best aan een haak wil zie hangen. Verder een kampvuur, eng verhaaltje en voordat je het weet, ligt de keel van de alcoholist open. Lastig doorslikken zo, maar dat komt er toch niet meer van. De Kerstman blijkt een broer te hebben waar hij het liever niet over heeft. In de schaduwen een formidabele verschijning, dichter in beeld een lompe bosjesboer met veel te grote poten en klauwen, die graag met een bijl tekeer gaat. Goed is het allerminst, maar alles bij elkaar (dat is inclusief kwaliteitsbier om de tijd tussen de moorden door te komen) is dit wel te doen. Lollig, onnozel en wat bloederig. Eens kijken of ik ook in de koelkast pas.

avatar van clubsport
Ik sluit me aan bij ramon k wat betreft de goede scenes , de openingscene aan het kampvuur en de ophanging waren de hoogtepunten , verder is dit gewoon een matige friday the 13th kloon die enkele ietswat spannende momenten weet te creeren maar het is allemaal te karig om de film te redden .

avatar van alexspyforever
Deze slasher lijkt wel een voorloper van Hatchet alleen zijn de kills op de ophanging na saai nogal bloedeloos en vaak buiten beeld. Dat het allemaal nogal donker is gefilmd helpt ook niet echt mee. Nu goed de hele film speelt zich ook af op de laatste nacht van een zomerkamp (al leek het mij eerder oktober-november te zijn).
Grootste probleem zijn misschien niet de clichés maar het tempo, het loopt gewoon niet lekker. Tussen de kills zitten er gewoon te veel saaie stukken die niets bijdragen (de usual saaie dialogen en vrijpartijtjes). De film 15-20 minuten inkorten had zeker geholpen. Heel even wat gratuit naakt van Dawn of the Dead actrice Gaylen Ross die voor een andere naam koos, dat verbaast me niets. Zij was de enige die nog een behoorlijk acteerniveau haalde.
Ook vooral een herhaling van zetten, persoon zoekt naar een verdwenen persoon, de laatste keert ook niet terug. Vervolgens gaat weer een persoon in zijn eentje zoeken met weer hetzelfde gevolg.
Killer was indrukwekkend in silhouet maar eens echt in beeld lachwekkend.

avatar van GrobbekuikenXL
Niet veel soeps inderdaad maar wel grappig. Lang geleden vhs gehuurd, vorige week kwam ik m tegen in kringloopwinkel op dvd voor 0,50 !

avatar van VanRippestein
Best wel ok. Het vermaakt, houdt de spanning erin (of, probeert dat tenminste), en is best ok geacteerd. Niet zo slecht als sommigen hier aangeven, hoewel het geen hoogvlieger is. Dat de film een eigen geschreven song met lyrics op het einde heeft is te gek. Zouden meer films moeten doen.

avatar van Angelo2
Sfeerloze, knullige horrorfilm zonder verhaal met irritante personages die de meest domme acties begaan. Het acteerwerk is van een bedroevend niveau en begint na een tijd zelfs te irriteren. De scene dat iemand een koelkast leeg trekt en zich er in verstopt terwijl de killer een paar meter achter je loopt is te stom voor woorden. Hoe verzin je het. Je had gedurende de film nergens een zomerkamp gevoel. De zogenaamd spannende scenes werden ook nog is onnodig langzaam in beeld gebracht. Een krappe 3

avatar van Ducoz
Campy, onorgineel. Niet écht eng... maar toch. Maar toch blijf ik geboeid kijken.

De setting van een zomerkamp bij een meer waar een moordende gek ronddwaalt is bekend. De setting dat de kampleiders het moeten ontzien ook. Toch onderhoudt deze film zich redelijk.

80s cult.