And So It Goes (2014)

Komedie / Drama

geregisseerd door Rob Reiner
met Michael Douglas, Diane Keaton en Yaya Alafia

Oren is een egocentrische makelaar die niets om anderen geeft. Maar het leven van Oren wordt op zijn kop gezet wanneer zijn vervreemde zoon plotseling op de stoep staat, met een kleindochter die hij nooit gekend heeft. Met behulp van zijn vastberaden en lieve buurvrouw begint Oren langzaam te leren om zorgzaam te zijn en wordt hij onverwachts ook nog verliefd.

De trailer verklapt praktisch het einde.. soort van Christmas carol in een totaal andere setting.

Luchtig filmpje, zoals er velen zijn. Leuke feel good waarin Michael Douglas erg grappig trouwens.

avatar van Shinobi
"I have sold houses older than you."

Je zou zeggen dat het onderhand eens tijd wordt voor Michael Douglas om met pensioen te gaan, maar met deze film komt hij toch leuk uit de hoek.

Het verhaal is eigenlijk weinig bijzonder en kabbelt maar wat voort zonder grote verrassingen te brengen. Wat dat betreft is 'And So It Goes' erg voorspelbaar te noemen; de verscheidene ontwikkelingen verlopen vrijwel vlekkeloos. Desondanks weet het geheel door de personages en de setting een aangenaam sfeertje te creëren.

Maar de grootste troef van de film is Douglas die in zijn rol helemaal los mag gaan als een hork die de nodige op- en aanmerkingen heeft over elk wissewasje. Dit levert een aantal grappige situaties op. Daarbij krijgt hij prima tegengas van Diane Keaton, ondanks dat ze op de automatische piloot lijkt te spelen. De onderlinge chemie tussen deze twee oude rotten komt dan ook aardig over.

Al met al een redelijke comedy die niet vernieuwend is, maar op een bepaalde manier zijn charme heeft die met name kijkers van middelbare leeftijd wel zal aanspreken, denk ik.

2,5 Sterren.

avatar van VincentL
And So It Goes

Dat Michael Douglas nog steeds speelt is een klein wonder. De man is inmiddels echt heel oud en zou zijn pensioen toch wel eens te gemoed kunnen zien. Toch zijn zijn films van de afgelopen jaren niet heel slecht. Er zit zelfs een continue lijn in die niet heel laag ligt. Hopelijk weet hij dat met And So It Goes die lijn voort te trekken.

De plaatsing van een Romantische filmkomedie is geheel terecht. Een groot deel van de tijd zit je met een glimlach op je gezicht te kijken. Het begin is verrassend vlot. Douglas is erg onsympathiek - exact de bedoeling. Zo is er ook de ruimte voor de nodige, flauwe humor. Naarmate de romantiek erbij komt kijken valt de komedie niet weg. Een paar erg goede sketches zijn het gevolg. Veelal met een paar grove beledigingen van Douglas, die verrassend grappig uit de hoek komen. De ouwe rot kan het nog. Uiteindelijk is het verhaal erg doorzichtig. Erg simpel en cliché, doorvoed van een paar leuke grappen dus.

Douglas speelt dus verrassend fris over het algemeen. Zijn rol staat er ook naar. Vooral zijn chagrijnige zelf geeft mogelijkheden. Die vult hij dan ook goed in. Zijn chemie met zijn dochter en grote liefde is dan wat oppervlakkig van zijn kant. Die moet vooral aangevuld worden door Diane Keaton. Waar zij komisch gezien nogal af laat weten geeft ze wel een fijne dramatische touch aan het geheel. Dat tikkeltje drama is dan wel eens waar bijzonder zwak in het verhaal gevoegd, Keaton doet haar best.
Yaya Alafia heeft dan ook nog een geinig rolletje toegediend gekregen. Ze is niet heel speciaal, maar ach, ze is nog maar een kind.

And so it Goes weet zich visueel nergens te profileren. Met een dikke laag American Dream over de film gegoten zijn het vooral grote tuinen, dure auto's en veel zon.

Over de gehele linie is And so it Goes zeker vermakelijk. Het flinterdunne verhaal stelt natuurlijk niets voor. De afloop staat in den beginne al vast, het is de invulling van de minuten tussen de eerste en de laatste die het echter leuk maken.

avatar van jarno1975
VincentL schreef:
And So It Goes

70 jaar. Dat is nog niet heel oud voor een acteur toch.

avatar van John Lee Hooker
'And So It Goes'? Hoe inspiratieloos kan een titel zijn? En zo gaat het... tja... het moet maar. Ik denk dat ik al weet waarom. Dit is een komedie slash drama dus willen ze niet teveel gewicht leggen op het naamplaatje. Maar zó nietszeggend had het naar mijn idee ook niet hoeven te zijn; het plaatst zich meteen naast infantiele werkjes als 'Just Go With It' uit 2011 die ik toendertijd niet echt kon waarderen. Ik vond dat Douglas en Keaton mooi op elkaar in speelden; samen met enkele bijrollen wisten ze zich in dit kleinschalige plot redelijk goed te manoeuvreren. Wel vond ik het wanhopige gedrag van deze buurvrouw een beetje overdreven. Zogenaamd is ze de draad kwijt door een overleden echtgenoot maar dit vond ik niet helemaal duidelijk gepresenteerd. En wat is dat ook voor blik van haar op die poster? Wellicht is de casting hier voor verantwoordelijk. Over het algemeen zijn er leuke situaties gecreëerd; van te voren verwachtte ik veel typische momenten uit komedieseries waarbij er dan geklapt wordt door een neppubliek, maar dit beperkte zich gelukkig tot het uitglijden over een plastic mat in de tuin met water erin. Dat was, voor zover ik me het kan herinneren, de enige totaal-mislukte grap van een verder gemoedelijk pakket. Die oma in het kantoor was trouwens ook niet echt mijn stijl maar verder viel het best mee. Prachtig om de reactie van het meisje te zien wanneer ze bij haar moeder aankomen en ze eigenlijk niet echt weet wat ze nu moet voelen (er staat immers een smerige junk voor haar neus). Ik blijf het jammer vinden van die titel; nu ik Rob Reiner's oeuvre onder de loep neem zie ik dat hij daar sowieso niet echt veel kaas van heeft gegeten. De prent an sich is het aanzien wel waard.

Kijkt lekker weg,verhaal is niet zo ijzersterk maar de film is wel kijkbaar voor op saaie zondagmiddag

De romantiek was opgewonden noch beloftevol in deze komedie die gedurende de volledige speelduur leed aan nietszeggendheid. De regisseur heeft zijn uiterste best gedaan om in te spelen op de emoties van de kijker, maar dan had het verhaal niet zo voorspelbaar, slaapverwekkend en tenenkrommend moeten zijn; werkelijk iedere vorm van pit ontbrak. De ene grap was nog flauwer dan de andere en ik zat te kijken naar personen zonder diepgang. Medicijn: snel vergeten!

avatar van orko82
Ik kon lekker wegkabbelen op de bank. Op zich wel goed, want heb dag daarvoor het overdonderende interstellar in bioscoop die nogal behoorlijk nagalmd in mijn hoofd.

Douglas en Keaton doen als ervaren acteurs hun ding leuk en goed in deze film.

avatar van hannes64
Gewoon een lekkere, leuke feelgood van Reiner.
Met 2 top-acteurs, (Vind Keaton soms wel heel veel hebben van Candice Bergen) en
een leuk makkelijk verhaal.
Tsja, een leuke wegkijker waar Reiner altijd goed in is.

avatar van Brabants
Deze romantische komedie drama met filmsterren Michael Douglas en Diane Keaton is een verrassende en zeer aangename film. Ondanks dat het verhaal generiek en voorspelbaar is wordt het leuk gebracht. In dit soort komedies hebben Douglas en Keaton ruime ervaring opgedaan en ze matchen enorm goed. Natuurlijk is het verhaal op sommige momenten wat sappig, cliché of zelfs afgezaagd, maar de twee weten het persuasief goed te brengen. Ook de setting met het appartementencomplex en de zijlingse personages maken het tot een leuke feelgood movie.

Heerlijke warm romantisch drama met vleugje humor.
Vooral genietbaar dankzij uitstekende chemie en solide ( of is het gewoon geroutineerd) acteerwerk van zowel Douglas als Keaton. Film laat je achter met overdonderen feelgood gevoel.

Prima warme romantische feelgood film met een uitmuntende cast namelijk Michael Douglas en Diane Keaton twee toppers die er duidelijk zin in hadden. Het verhaal hebben we al vaker gezien maar dat doet niks aan het feit dat de film heerlijk wegkijkt en je met een vertederend en warm gevoel achterlaat. Ook een kleine cameo van Frankie Valli als club eigenaar en ook een mooie rol van oud gediende Frances Sternhagen als Claire .

avatar van schumacher
Geen hoogvlieger maar wel een aangename en vermakelijke film in z'n genre.
Het verhaal was ok en ja dat hebbe we nog al gezien maar dat kon de pret niet drukken en de acteurs maakten ook veel goed.
Michael Douglas blijft een topacteur, de chemie zat idd goed.

avatar van handelaar
VincentL schreef:
And So It Goes Dat Michael Douglas nog steeds speelt is een klein wonder. De man is inmiddels echt heel oud en zou zijn pensioen toch wel eens te gemoed kunnen zien.
Hoezo een klein wonder? Robert de Niro, Al Pacino, Morgan Freeman, Robert Redford om er maar eens een paar te noemen zijn alle ouder en daar heb ik net als bij Douglas echt nog steeds geen gevoel bij dat ze moeten stoppen zolang ze maar geen 'actieheld' rollen krijgen toebedeeld.

Leuke, deugddoende film. Is het verhaal voorspelbaar, dan wil dat nog niet zeggen dat het maar flauwekul is! Neen, dit is een 'goed-gevoel-film met klasse.
Diane Keaton, Michael Douglas en de kleine Stirling geven er allure aan.
En ... je krijgt er een aantal mooie oneliners beven op ... 'Liefde heeft altijd een prijs.' 'Spelen met de wonderen van het leven.' 'Soms overleeft het leven de liefde.' 'Iedere ontmoeting is een potentieel afscheid.'
Oud worden is niet steeds een drama en hoeft niet altijd op een catastrofe te eindigen. Troostende gedachten.

avatar van cantforgetyou
Altijd prettig om naar te kijken. Diana Keaton en Michalel Douglas. Twee oude rotten in het vak. Die echt wel een simpel verhaal wat sterker maken. Dat is hier ook het geval. Het is allemaal vrij simpel en vrij cliché. Maar het stoort mij niet. Soms een paar leuke one liners. Soms wat flauwe grapjes. Maar over het algemeen gewoon een goede romantische film.

avatar van Fryce
Lekker filmpje met een heerlijke rol van Douglas.

Redelijke film waarin een oude brompot plots op zijn kleindochter moet passen als haar vader naar de gevangenis moet. Het verhaal komt wat rommelig over. De film heeft zeker wel zijn momenten, maar er zitten ook wat missers tussen (zoals de bevallingsscene die nergens op sloeg). Vervelend wordt het niet en Michael Douglas en Diane Keaton doen het verder prima. Een kleine 3.0 sterren.

avatar van Decec
Een goede komedie/drama/romantiek film...
Prima/leuk verhaal...
Prima acteerwerk...
Bekende acteur Michael Douglas en ook een bekende
actrice Diane Keaton...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Prima achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van Pazmaster
Best een leuke film. Het verhaal is niet bijzonder maar de humor is toch wel grappig en er hangt een fijne sfeer. Er wordt prettig gespeeld door de gehele cast. Douglas doet het prima, zoals vanouds eigenlijk. Keaton vond ik iets minder maar zeker niet slecht. Al met al een klein maar fijn feelgood filmpje. ☆☆☆

Nee, deze kon me niet zo bekoren. Het is werkelijk te voorspelbaar, en alhoewel romcom's dat vaak zijn, werkt het deze keer bij mij niet. Douglas en Keaton doen het prima, al werd ik er wel gek van dat ze elke keer in huilen uitbarstte. Dan nog de wonderbaarlijke verandering in gedrag van Douglas. Van onuitstaanbare man, naar iemand die ineens gewaardeerd wordt. Er wordt zelfs een kind naar hem vernoemd. Sure.
Verhaal heeft verder niet veel om handen.
Toch blijft het nog leuk om naar Douglas te kijken, ook al is hij nu een heuse oude rot.

keimpeS
Wel een luchtige Reiner film, die voor m'n gevoel meer een tv-film was. Zekers een film voor op een zondagmiddag..

avatar van Robertdeniro
Niks bijzonders, Douglas als veteraan. Gewoon goede acteur, anderhalf uur pretentieloos vermaak

avatar van sunshine760510
Heerlijke feelgood film. Goede acteurs. Het verhaal was prima. Niet te diepzinnig maar ook niet te oppervlakkig. Precies goed.

Ik heb lekker even kunnen lachen met deze film!
Een feel-good movie met een uitmuntende Douglas. Flauwe humor, klopt, maar daar houd ik dan ook van.

Waarom vind ik een film, waarin de clichés allerminst gemeden worden, toch zo leuk? Normaliter komt een film in deze klasse bij mij niet op hoger dan 2,5* uit. Hoogstens is het strak geregisseerd, zijn de grappen niet té flauw, en wordt het matige plot opgevangen door acteurs met uitstraling. Deze film weet deze limiet, ondanks dat het plot niet bijster ingenieus is, te overstijgen, en om wel de volgende redenen.

Ten eerste zet de film een bepaalde toonhoogte in; die zowaar Allenesque (Woody, red.) aandoet. Dat wil zeggen, het nodige cynisme en ironie opgediend met een uitermate zoete bijsmaak. Hoewel we, vooral aan het begin van de film, een verbitterde eind zestiger te zien krijgen, verliest de film nergens zijn relativeringsvermogen. De doorsnee filmkomedie, waar ik het over had, durft zulke diepcynische personages niet aan, of ze moeten wel heel erg karikaturaal worden neergezet (zie Alan Arkin in Going in Style). Of ze brengen wel zo'n personage te berde, maar doen dat zonder luchtigheid, waardoor het welhaast een dramaturgisch film wordt, die graag een verpletterende indruk wil maken en echte, diepgaande emoties wil overbrengen.

De tweede reden is dat het geheel niet al te georkestreerd aandoet. Reiner lijkt volledig op het acteerwerk van zijn cinemamastodonten, Douglas en Keaton, te vertrouwen en ook de cameraman lijkt vrij spel te hebben om wat te flierefluiten. Dat is een goede keuze geweest, want juist door niet al te hoog in te zetten, haalt Reiner het hoogst mogelijke uit een scenario dat verder weinig verrassends omhanden heeft.

Als derde, en dit is wellicht wat voorspelbaar maar mag toch niet onvermeld blijven, het acteerwerk van oudgedienden Douglas en Keaton. Waar Keaton nog wat op de automatische piloot lijkt te spelen, doet Douglas hier verrassende dingen. Niks is meer terug te zien van de rol die hij tot in den treure vertolkt heeft, die van de gladde bankier/high society figure die zich laat voorstaan op goudstukken en gladde praatjes. Al in Behind the Candelabra deed hij iets geheel nieuws, en deze lijn weet hij in deze prent door te trekken; nu weer in een geheel andere rol. Hij zet nergens dik aan om de zo botte cynicus op het scherm te toveren, hij heeft juist een soort gelatenheid over zich, hetgeen zijn character juist kracht bijzet.

Minpunt, en ik gebruik hier bewust geen verkleinwoord, is het einde. Woody had er een origineel einde aan gebreid, maar dit is totaal ongeïnspireerd. Tuurlijk, ze konden in dit type film niets anders dan op het eind bij elkaar komen, maar dat had wel op een andere wijze gebracht mogen worden. De tranentrekker van Douglas aan het einde maakt dan ook geen onuitwisbare indruk. Het past in zijn geheel ook niet in de luchtige indruk die film voorts maakt.

avatar van rep_robert
Reiner heeft een aantal films gemaakt die ik makkelijk tot mijn favoriet kan rekenen. And so it Goes zal hier niet onder vallen.

Is de film dan slecht? Nee hoor, het is gewoon een fijn niemandalletje. Michael Douglas kan in de film schitteren als een nukkige, oude man, na de dood van zijn vrouw. Hij hoeft alleen nog even zijn huis in een dromerig stranddorpje te verkopen, zodat hij naar Vermont kan gaan. Dan staat opeens zijn zoon voor de deur. Die moet de gevangenis is en zodoende moet Douglas op zijn kleindochter (die passen in deze maanden. Het levert gewoon een vermakelijke film op die netjes binnen de lijntjes wordt gekleurd en waar je nergens aanstoot aan zou kunnen nemen. De transitie van de nukkige man, naar een zorgzame opa gebeurt op een geleidelijke en geloofwaardige manier, zonder dat de boel te klef wordt.

Er gebeurt net te weinig om echt top te kunnen zijn, maar ik kan me ook nergens aan ergeren in deze Reiner flick.

avatar van Baboesjka
In het begin was ik niet enthousiast, ik was bang dat het een flauwe familiefilm was, maar toen veranderde het voor mij toch in een fijne, warme film die prettig weg keek. De humor vond ik vaak wel grappig en het verhaal vond ik vermakelijk. Goed acteerwerk. 3,5*

Best matig toch.

Het is zo'n beetje wat je verwacht van een recentere Rob Reiner film, die aan de slag gaat met acteurs als Douglas en Keaton. Niet bepaald frisse cinema die verrast of verbaast, eerder een film die braafjes binnen de lijntjes kleurt, maar dat op een zo gezellig mogelijk manier poogt te doen.

Douglas' personage start als een typische kranky oude vent die gemeen doet tegen iedereen. Of dat op het einde van de film nog zo is ... tja Hij krijgt vanuit het niets de zorg van zijn kleindochter op zich, iets wat zijn leven stevig op z'n kop zet. En vandaar uit kan je eigenlijk de rest wel invullen.

Gelukkig is het een zonnig filmpje met een aardig niets-aan-de-hand sfeertje. Zo blijft het in ieder geval luchtig en kijkt het ook best makkelijk weg. Zelfs een bevalling op de zetel is maar een frivoliteitje tussendoor. Jammer genoeg weet de film in z'n geheel veel te weinig indruk te maken en is het toch echt té degelijk allemaal, maar echt slecht is het nu ook weer niet.