• 8.260.881 stemmen

Met onder meer: Guy Pearce, Cobie Smulders en Kevin Corrigan

• Netflix Bekijk via Netflix

Plot Results

"Fighting fit"

Trevor (Guy Pearce) en Kat (Cobie Smulders) zijn beiden personal trainers bij een fitnessstudio. De twee passen totaal niet bij elkaar. Maar wanneer Danny (Kevin Corrigan), een nieuwe rijke opdrachtgever, in hun leven komt wordt hun liefde aangewakkerd.

imageimage

avatar van Malick

Malick

Helemaal gemist maar Bujalski heeft dus een nieuwe film. Altijd leuk.

avatar van Ziegler

Ziegler

Niet uitgekeken. De trailer beloofde een grappige, onderhoudende film. Niets van dat alles. Slappe dialogen die grappig hadden kunnen zijn, maar dat niet waren.

avatar van assowise

assowise

Laat ik nou net in Amerika zijn de week dat dit uitkomt..

Cobie Smulders kennen we natuurlijk van How I Met Your Mother, en een beetje van wat Marvel spul maar ze mag hier laten zien dat ze meer in haar mars heeft, met succes. Kevin Corrigan is altijd goed. Guy Pearce, fokking afgetraind en eens een keer een ietwat simpele positivo en pseudo fitness guru. Misschien wel zijn luchtigste rol sinds.. Priscilla?

Aangenaam tempo, fijn gefilmd en alhoewel je misschien ziet aankomen wat er gaat gebeuren is de weg erheen verrassend en zeer onderhoudend. Om de film als Komedie weg te zetten is niet goed. Hoewel er zeker humor in zit is het eerder een drama-romantische komedie hybride.

avatar van Inland Rabbit

Inland Rabbit

Ja wel duidelijk een Komedie, waarschijnlijk de meest uitgesproken grappige Bujalski film, al wordt er anderzijds ook duidelijk niet op de lachspieren gemikt. Een (schijnbare) satire op de bizarre bullshit-filosofie van de fitnesswereld (compleet met Rocky-achtige sportmontages en cheesy sportschool-reclamefilmpjes) wordt als schild gebruikt om persoonlijke depressie aan te kaarten. Dat fitness gedeelte is leuk uitgewerkt, maar juist bij die depressie ligt het grootste stuk tragikomische humor.

Bijzondere, vreemd gekozen cast, maar Bujalski weet het menselijke (en ook de loser-instincten) binnen iedereen tevoorschijn te halen.Natuurlijk veel gelaagde diallogen, maar ook juist een stuk onvermogen (vooral met betrekking tot persoonlijke demonen) komt erg sterk uit de film naar voren. Uiteindelijk is dit dan ook nog een simpele romcom, maar op een heel menselijke manier.

EDIT: Je zou nog kunnen zeggen dat het op gebied van plot en verhaalverloop allemaal wat voorspelbaar is (Bujalski's poging tot "toegankelijkheid?), maar daar heb ik me persoonlijk niet aan gestoord. Kan wel snappen dat het iets is wat kijkers als eerste opvalt en dan zul je de film een stuk minder waarderen

avatar van blurp194

blurp194

De eerste film die ik van Bujalski zie, en ik vond het niet beslist een mooie kennismaking. De film ziet er op zich aantrekkelijk uit, en de acteurs zijn goed bezig. Maarrrr. De satire - als die zo bedoeld is - is wat te dun om aan te komen, en een diepere laag heb ik er eigenlijk niet in gezien - misschien vooral omdat ik al wat aan het afhaken was, ik vond de timing vooral naar het einde toe wat moeizaam, waar de film in de eerste helft nog wat doelloos lijkt rond te dobberen wordt in de tweede helft helemaal onduidelijk waar het nou heen wil. Van voorspelbaarheid had ik dan ook weinig last - wellicht vooral omdat ik niet echt de moeite genomen heb, het interesseerde me ook niet zo bijster hoe het aflopen zou.

Niet mijn film, zal ik maar denken.

avatar van Superkuuk

Superkuuk

Niet kijken, zelfs de sterke cast kan deze niet uit het slop trekken...Tenen krommende wazige ongeloofwaardige personages, ieder lekker in de war, en een mooie Cobie Smulders als zeer labiel en instabiel persoon het meest ongeloofwaardig

scorsese

Matige film over twee personal trainers die een rijke en enigszins excentrieke klant krijgen. Het verhaal mist wat structuur en je vraagt je dan ook af waar de film naartoe gaat (ook komen de personages niet even goed uit de verf). Wel een aantal aardige dialogen en een paar leuke momenten.