• 8.349.597 stemmen

Releasedatum: 14 oktober 2015

• Google Play Bekijk via Google Play
  • Lumière Bekijk via Lumière

Plot Phantom Boy

"My name is Leo and I have a secret"

De 11-jarige Leo uit New York is een Phantom Boy: hij kan onzichtbaar worden en door muren vliegen. Hij raakt bevriend met Alex, een politieagent die in een rolstoel zit. Alex raakte gewond door een mysterieuze bandiet die de stad bedreigt met een gevaarlijk computervirus. Samen vormen ze een buitengewoon superduo, met Leo in de lucht en Alex op de grond. Ze ontfermen zich over Marie, een moedige journaliste die op zoek gaat naar de schurk, en op wie Alex een oogje heeft.

imageimageimageimage

Social Media

Alex Tanguy (stemrol)

The Mole (stemrol)

Mary Delauney (stemrol)

The Man with the Broken Face (stemrol)

Léo (stemrol)

The Nervous Little Man / The Safecracker / The Exterminator (stemrol)

The Giant (stemrol)

Police Commissioner Simon (stemrol)

The Mayor / Dino (stemrol)

kappeuter (crew films)

Van de makers van Une Vie de Chat (2010)

Vanaf 14 oktober in de bioscoop (Lumière)

avatar van Prudh

Prudh

Niet erg origineel, maar door de prachtige tekenstijl (kleurrijk, lekker schots en scheef allemaal; Picasso meets expressionisme) en de warme manier waarop het verhaal verteld wordt toch een zeer aimabele animatiefilm weer, net als Une Vie de Chat. En wat een mooie soundtrack.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20375 berichten

Ik kon er niet veel mee aanvangen. De toon van de film is erg uitleggerig, het verhaal nogal voorspelbaar en ik voelde als volwassene de magie niet bepaald. Een aardige tekenstijl, dat wel, maar dat was te weinig om me echt te overtuigen. Wat ook niet hielp is de erg, erg zwakke Nederlandstalige dub. Die stemregie (met Vlaamse en Nederlandse acteurs) was erg stijf waardoor de film behoorlijk doodsloeg. Kan best een halfje gescheeld hebben.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator films)

• 20375 berichten

Ik ontdek net iets geks. Ik zag tot dit jaar nooit een film die met het woord Phantom begint. Dit jaar zag ik er drie en die kregen alledrie 2 sterren. Deze, Phantom of the Opera (1943) en Phantom of the Paradise (1974). Ze brengen me geen geluk.

avatar van Malick

Malick

starbright boy schreef:

Ze brengen me geen geluk.

Verwacht hier wel wat van. Wellicht ook iets voor jou?

stinissen (crew films & series)

Vreselijke productie.

avatar van K. V.

K. V.

Deze eens geprobeerd en vond het wel een goeie film. Een redelijk origineel verhaal met ook wel een originele uitwerking en de animatiefilm zag er ook wel goed uit.

De speelduur was ook goed, niet te lang en niet te kort.

'k vond hem wel het bekijken waard.