The Return of Doctor X (1939)

Horror / Mystery

geregisseerd door Vincent Sherman
met Wayne Morris, Rosemary Lane en Humphrey Bogart

Reporter Walter Barnett wordt ontslagen als hij beweert dat hij actrice Merrova dood heeft gevonden in haar appartement, terwijl ze zelf de volgende dag naar de redactie komt om een aanklacht in te dienen. Vastberaden gaat hij op onderzoek uit en ontdekt haar betrokkenheid bij een vreemde dokter die een expert is op het gebied van mensenbloed.

neo (crew)
Bogart in een horrorfilm als gestoorde doctor x, dat moet ik zien!

avatar van Mac Hammer Fan
Beter dan de originele "Doctor X" van Michael Curtiz, althans in mijn ogen. De spanning zit er goed in vanaf het begin en Humphrey Bogart is creepy. Bij mijn weten de enige keer dat hij in een griezelfilm acteerde.

avatar van IcU
IcU
Spannende, sfeervolle, vakkundige film. Het verhaal steekt prima in elkaar, hoewel er uiteraard goed naar Frankenstein is gekeken. Helaas bevat de toch al korte film niet al te veel Bogart, en wordt dan ook door de wat minder acterende Wayne Morris gedragen.

Mindere film van Bogart in een genre dat echt en gelukkig niet zijn ding was. Verder was de film wel te doen en ja Wayne Morris draagt deze film.

avatar van nognooit
Leuke en vlotte horror film met Bogart die voor de verandering eens een heel ander type neerzet.
Eigenlijk jammer dat Bogart nooit meer heeft gedaan in dit genre, het lijkt hem vreemd genoeg ook te passen naast de stoere film-noir helden.

avatar van bunkerboy
goede film in een genre waarin Bogey niet zo bekend is, wat de film tot iets bijzonder maakt
goede ontspanning en zeer onderhoudende film