Saving Silverman (2001)

Alternatieve titel: Evil Woman

geregisseerd door Dennis Dugan
met Steve Zahn, Jason Biggs en Jack Black

Wayne en J.D., twee highschool-vrienden en Neil Diamond fans, verzinnen een plan om er voor te zorgen dat hun vriend Darren niet met de verkeerde vrouw trouwt. Ze ontvoeren Judith, een dominante psychologe, en proberen Darren te koppelen aan zijn oude vriendin Sandy die van plan is een non te worden.

avatar van BlueVelvet
De kans is klein, maar onbekend!, zou je dat kunnen onderbouwen? Vind je niet dat 95% van de grappen al zó vaak gemaakt zijn dat het niet meer leuk is, dat de film ontzettend onorigineel is en érg plat?
Je bent wel fan van het genre zie ik (kijkend naar je top 10)

Vandernagel
De film viel me reuze mee. Ok geacteerd al vond ik Biggs en Peet tegenvallen en natuurlijk was de film voorspelbaar. Het is een simpele komedie met weinig om het lijf maar de grappen vond ik over het algemeen wel redelijk. Zeker niet plat, want dat is de American Pie reeks met hun testosteron humor. Een vermakelijke dertien in een dozijn film.

2,5 sterren

avatar van jumpstylemovie
Op zicht wel een leuke film , vooral jack black acteert hier goed.
Maar die andere ontvoerder was echt slecht.
2.5*** hij is wel best leuk

avatar van tukkerstein
Vrij matige film. Zelfs Jack Black kan de film niet echt redden. Er gebeurt verder niet veel bijzonders. Het verhaal is saai en de grappen zijn bijna nooit leuk.

Wel een leuke cameo van Tenacious D'er Kyle Glass.

avatar van Shawnster
Deze film valt best wel mee, maar ik vond de vrouw dit keer (waarbij ik in dit soort situaties haar had aangemoedigd ) heel irritant zijn, en dat heb ik dus nog nooit meegemaakt, maar omdat sommige grappen erin wel grappig zijn vind ik het 2* waard...

avatar van Arabyus
Had leuker kunnen wezen dan dat tie daadwerkelijk was. ik geeft het een 2,5

avatar van BlueVelvet
Arabyus schreef:
Had leuker kunnen wezen dan dat tie daadwerkelijk was.
Geldt dat niet voor iedere film?

avatar van Ninto
Was wel leuk opzich!

avatar van Verhoeven
Evil Woman is onbedoeld tenenkrommend flauw. Nou kan ik dat best begrijpen want de regisseur heeft pas één komisch meesterwerkje afgeleverd namelijk Happy Gilmore waar Adam Sandler het beste tot zijn recht kwam. Alleen jammer dat hij dat niet kan volhouden en het lijkt wel alsof een komische film het moeilijkste is om te maken. Nu zijn de helden van de film ook al niet echt mijn favoriete acteurs vooral Jack Black vind ik vreselijk om aan te zien. Hij schreeuwt het letterlijk van de daken af ‘’kijk mij, ik ben grappig’’. Verder had het verhaal niets om handen, de grappen werden zoutloos gebracht en duurde de film naar een half uur al veels te lang. Dus een stukje platvermaak dat niet echt grappig was laat staan humor bezat.

avatar van mikey
De te domme grappen blijken stiekem best grappig.

avatar van the new guy
Zit er de topmuziek van ELO in? Evil woman lalala...

avatar van brabusRUS
Ben een fan van Jack Black, dus een film met hem in de rollen vind ik altijd wel vermakkelijk! En Zahn is ook grappig.

avatar van moviemafketel
Lekkere meiden, hele slechte film.
Geen 1 keer moeten lachen. Denk teveel Amerikaanse humorfilms gezien in mijn leven.

Evil Woman (2001 )was wat ik ervan gezien had wel een goeie film in zijn genre wannebe feel good humor movies.

avatar van ILDIB
Met momenten te flauw, maar met nog meer momenten gewoon een vrolijke kwatsfilm. Zahn is echt op dreef en Peet speelt haar rol ook prima. Voor de rest gewoon lekker wegkijken,

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Best aardig.

Zeker geen grandioze komedie, maar kent een aantal behoorlijk lachwekkende dialogen. Met dank aan de 'sterrencast'.

Moet wel toegeven dat Diamond en zijn foute look ook erg meehelpen. Hoe mooi zijn liedjes ook kunnen zijn. Fan van hem zijn blijft komisch.

En nu maar hopen dat mijn grote broer dit laatste zinnetje niet leest.

Ik houd van je jongen..

Redelijk.

avatar van lucdecoster
Gekke actie-komedie maar toch niet zo slecht. Er zat toch een goed verhaal in maar ook wel een aantal flauwe grappen.

Dick2008
Dat krijg je met dit soort films, de ene raakt je totaal niet terwijl dat met de andere wel het geval is. Ik vind dit toch een bijzonder geinige film, vol met flauwe grappen maar met een goed tempo. Gaat aan het eind een beetje achteruit maar in zijn geheel heb ik me toch prima vermaakt. Ook grappig Neil Diamond weer even terug te zien in zo'n film. 4.0

avatar van Goldenskull
Matige vertoning, maar het weet gelukkig niet echt op je zenuwen te werken.

Dat de humor van een bedenkelijk niveau is, kun je verwachten. Het is echter jammer dat de 'grappen' vooral déjà vu gevoelens oproepen. Ik begon me halverwege dan ook af te vragen waarom ik deze film ook alweer ooit eens gepindakaasd had. Ongeveer een minuut later kwam het antwoord: R. Lee Ermey. Naar aanleiding van zijn fantastische rol in Full Metal Jacket was ik dit eens op het spoor gekomen.

Dertien in een dozijn ten top. En ik gebruik die uitdrukking eigenlijk nooit. 1.5*

avatar van tommykonijn
Haha Evil Woman is een leuke film in mijn ogen. Leuk acteerwerk en ook leuke grappen. Natuurlijk zijn ze niet allemaal geslaagd en sommige weer vreselijk flauw maar daar probeer ik dan maar overheen te kijken. Die scene bijv. waarin Darren danst met Sandy en al die schockjes krijgt is geweldig, of waar Judith, J.D. en Wayne voor het eerst ontmoet. Verder is de film gewoon standaard en niet buitengewoon geweldig maar het aantal leuke scenes en een goed avondje vermaak zorgen toch nog voor:

Doorgaans ben ik geen liefhebber van platvloerse Amerikaanse komedies, maar tot mijn eigen verbazing vind ik deze klucht best aardig. Film kijkt vlot weg en er zit een aantal geslaagde grappen in. De aanwezigheid van Amanda Peet en Amanda Detmer helpt bij de positieve beoordeling.

Een 'domme', sexy komedie, in de stijl van American Pie. De humor is gedeeltelijk van een laag niveau, echter eerlijk is eerlijk: hij werkt vaker wel dan niet. Omdat de regisseur de basis principes begrijpt waar komedies aan moeten voldoen (entertainment zonder pretenties), is de film beslist niet saai, zelfs heel aardig. De enige kanttekening is de boodschap van deze productie: "onafhankelijke vrouwen zijn krengen".

avatar van MizKriz
Een van m'n all time favorite komedie's ooit.
Geen minuut verveling.
Kei goede humor, kei zalig verhaal.
Ok, de humor is misschien wat aan de "lompe" kant,
maar toch, deze film heeft voor mij toch zijn 5* sterren verdiend.

Doorsnee.

Dat Biggs meteen aan American Pie doet denken zal best, maar daarmee hebben we de grootste overeenkomst tussen die twee films wel weer gehad. Toch een ander type comedy dit.

Beetje verrassend, maar Zahn komt hier als grootste komische talent naar voren. Nooit zo achter hem gezocht, al is het hier misschien ook vooral de stilering die het doet. Enorm fout met dat kapsel en snorretje. Black is een leuke sidekick voor Zahn, met z'n tweetjes maken ze de film.

Jammer dat er in het tweede deel iets teveel aandacht naar het verhaaltje zelf, want dat stelt (uiteraard zou ik bijna zeggen) niet veel voor. De focus had wat meer op de humor mogen liggen, zeker naar het einde toe.

Geen vervelend filmpje, al is het maar door de pure idioterie van Zahn en Black. De rest hinkt wat achterop.

avatar van Honey Blossom
Wat is Amanda Peet toch een enorme bitch in deze film! I loved it!

Ik vond de chemie tussen de drie vrienden erg leuk. Alhoewel Jason Biggs nogal een éénling leek, maar dat was zijn rol. Een van zijn eerste films na American Pie. He did wel, being the same loser guy as in American Pie.

Jack Black was, Jack Black zoals we hem al vaker gewend zijn.

Ik kreeg wel de kriebels van Steve Zahn. He freaked me out.

Leuk verhaal, leuke humor, lekker luchtige grappige film. Leuk om een keer gezien te hebben.

3*.

Dick2008
Dick2008 schreef:

Eigenlijk erg flauwe film. Zit op het niveau van de American Pie-humor. Met veel banale grappen en grof taal gebruik. Het is leuk dat ze de film gesitueerd hebben rond Neil Diamond, hoewel ik daar geen fan van ben. De film deed me ook wel wat denken aan Be kind rewind, die dan Fats Waller in het middelpunt heeft. Kortom films lijken vaak erg op elkaar. Deze film blijft dan wel beter, al laat men ook wel veel steekjes vallen, en ga hem dan ook geen maximale stem geven.

Ik heb van de hoofdrolspelers eigenlijk ook maar weinig "goeds" gezien wat andere films betreft. En Amanda Peet is ook helemaal niet knap. Later komt in de film Amanda Detmer (Sandy), die veel leuker is, maar die zou veel te lief zijn voor de rol die Peet moet uitbeelden.
Hoewel erg onevenwichtig, zitten er ook wel veel geestige momenten in en de slapstick die hier en daar voorbij komt is ook geslaagd. Het leuke aan deze film is toch meer het verhaal, en hoe dit wordt neergezet dan degenen die dit doen. 4.0

avatar van Daan258
Leuke cast, maar verder was de film erg matig.
Saai verhaal, niet grappig en ik heb ook nergens kunnen lachen.

Net aan een 2,0*

avatar van Kliko_Green
Gister toevallig gekeken op hbo. Erg flauw maar soms best grappig. Ik heb best een paar keer moeten lachen. Geen topper maar om even dom de avond mee af te sluiten voldeed hij aan mijn verwachtingen.