Ba Liang Jin (1989)

Alternatieve titels: Eight Taels of Gold | Baat A Gam

Hongkong

geregisseerd door Mabel Cheung
met Sammo Hung Kam-Bo, Sylvia Chang en Lawrence Ah Mon

Na tien jaar geleden, tijdens de culturele revolutie in zijn land, illegaal naar Amerika te zijn geëmigreerd, keert de New Yorkse taxichauffeur 'Slim' Cheng (Sammo Hung Kam-Bo) terug naar China om zijn familie te bezoeken. Om belangrijker over te komen dan hij is, leent hij van een collega een gouden horloge van 6 taels en van een andere collega een gouden ketting van 2 taels. Immers, een man is niets zonder 8 taels goud. Terug in China herkent hij het land nauwelijks. Hij ontmoet zijn nicht 'Odds and Ends' en samen met haar kleine broertje 'Little Buffalo' gaan ze naar het plattelandsdorpje waar hij geboren is, op zoek naar zijn ouders. Een reis die niet zonder problemen verloopt.