Miss Meadows (2014)

2,71

Drama / Thriller

geregisseerd door Karen Leigh Hopkins
met Katie Holmes, James Badge Dale en Callan Mulvey

Onderwijzeres Miss Meadows is niet helemaal wat ze lijkt. Ze is welgemanierd, lief en zorgzaam, jawel, maar onder haar lieflijke uiterlijk schuilt de ziel van een burgerwacht, die het onrecht in deze wrede wereld koste wat het kost probeert recht te zetten. Wanneer Miss Meadows echter in een romance met de sheriff van het dorp verwikkeld raakt, worden de zaken een stuk ingewikkelder.

12 BERICHTEN 4 MENINGEN
geplaatst: 15 november 2014, 16:08 uur [permalink]
Een mix van een zwarte komedie en 'n karakterportret, met elementen van thriller, maar bovenal met een absurde verhaallijn. Het eerste deel kon je luchthartig en komisch noemen en het tweede gedeelte was meer serieus en duister. De hoofdpersoon ('n soort Mary Poppins) van de verfijnd, formeel, stijfjes en onschuldig overkomede (vervangende) lerares basisschool (met een duister verleden), vol met goede manieren, was op zichzelf wel interessant, maar het verhaal kende te weinig structuur, had geen vlees om de botten en was niet uitdagend genoeg.

geplaatst: 17 november 2014, 11:21 uur [permalink]
Klinkt een beetje als een soort Serial Mom (1994)

avatar van SPT
SPT
geplaatst: 22 november 2014, 21:31 uur [permalink]
Erg leuke film, het is eigenlijk meer thriller/zwarte comedie dan drama. Wat mij betreft zeker een aanrader voor de liefhebber van dit genre!

avatar van sean-penn
geplaatst: 25 november 2014, 15:58 uur [permalink]
Alleraardigst begin maar halverwege zakt het weg naar een bedenkelijk niveau.

Waarom Karen Hopkins niet op dezelfde toon en sfeer als het eerste gedeelte doorgaat is een absoluut gemiste kans. Op het moment dat Holmes een relatie aangaat gaat het fout. We komen erachter wat haar motieven zijn om de dingen die ze doet maar door alles te analyseren ontneem je de magie waarmee de film opent. Want dat Miss Meadows het niet op een rijtje heeft is zo klaar als een klontje. Moest het een maatschappelijk kritische film worden? of was het een aanklacht tegen de verharding van de maatschappij? Er zijn betere platforms te bedenken om je grieven te uiten en als je een film maakt doe het dan niet halfslachtig.

Ik ga positief eindigen omdat de eerste 40 minuten van een hoog niveau is waar Katie Holmes sterk speelt. Mysterieus, charmant, ironisch en dodelijk ! Al de kenmerken die een vrouw aantrekkelijk maken

avatar van DjFrankie
geplaatst: 1 december 2014, 22:24 uur [permalink]
In het begin d8 ik juist wat krijgen we nou, maar gaandeweg blijf je toch hangen hoewel het verhaal natuurlijk flinterdun is.

avatar van Leo1954
geplaatst: 16 januari 2015, 22:58 uur [permalink]
Geweldige film, zó origineel, zo gaaf, raak!

avatar van blurp194
geplaatst: 19 maart 2015, 23:00 uur [permalink]
Sterk en grappig begin, maar ergens na de helft is de gimmick wel bekend en komt er te weinig nieuws in het spel - wordt het een beetje zoeken naar de grens tussen komedie en drama. Blijft toch wel een aardig filmpje, de maniertjes en het spel van Holmes zijn daar wel genoeg van, maar de genialiteit waar ik even op hoopte komt er niet echt uit.

geplaatst: 3 april 2015, 00:18 uur [permalink]
Vrij saaie film ze, ik zag hier al die goeie reacties maar ik vond het niet bepaald goed ze. Uiteraard heb ik al veel slechtere films gezien als deze maar ik vond hem niet zo goed. Katie Holmes, ze irriteerde me op de manier waarop ze acteerde, vond er niks aan.
Mooie vrouw dat wel, dat is zowat de reden wrm ik de film nog heb uitgekeken.
Thriller? Ik heb toch nie opt puntje van mijne stoel gezeten hoor.
Het beste stuk was het begin vd film, nadien zakt die weg en werd het toch bij heel wat momenten echt saai zeg.

avatar van umbra
geplaatst: 20 juni 2015, 17:12 uur [permalink]
Kreeg het er niet warm nog koud van, vond het allesbehalve drama/thriller, eerder neigend naar een cynisch plaatje met een wel heel irriante Miss Meadows, normaal hou ik wel van personages met een meervoudige persoonlijkheid en psyco trekken, maar in deze film was het niet mijn ding. Een 5/10 is echt het maximum.

geplaatst: 14 augustus 2015, 21:31 uur [permalink]
Had er meer van verwacht als je de korte inhoud op de hoes in acht neemt.
En ik vond het ook niet echt een thriller, eerder een tragi-komedie.
Maar Katie Holmes kon me wel bekoren. 🙂

geplaatst: 19 december 2015, 22:15 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Deze film staat hier betiteld als een Drama / Thriller film, maar eigenlijk is het meer een Komedie / Thriller, terwijl er wel eigenlijk niets te lachen (alleen wat te glimlachen) valt om de zwarte humor in het verhaal.

Het verhaal zit best leuk in elkaar, maar is aan de andere kant ook best flauw (zeker het einde) omdat het me toch iets te zoetsappig was. Ik had eerlijk gezegd ook gehoopt op een rauwere en hardere uitvoering en zeker omdat de film betiteld staat als een Drama / Thriller (wat dus niet het geval is). De uitvoering (ook visueel zoals o.a. de aankleding) van het verhaal was aardig en het is voornamelijk Katie Holmes in de leuke rol van de overdreven welgemanierde, lieve, zorgzame en tapdansende onderwijzeres Miss Meadows, die deze film vooral genietbaar maakt. En dat vooral vanwege haar overdreven welgemanierde dingen die ze doet en natuurlijk ook vanwege haar duistere, maar eigenlijk wel goedaardige trekjes (zeker m.b.t. de erg stereotype pastoor die zich vergrijpt aan een jongetje. Overigens zit er ook nog een andere persoon in dit verhaal, die het graag doet met kinderen). Hoewel ik haar persoonlijk niet echt grappig vond (ze zag er overigens wel leuk en mooi uit), vond ik het wel geinig dat ze steeds "toedeloe" zei tegen personen als ze vertrok. De overige vrij onbekende cast stelde weinig voor, hoewel James Badge Dale in de rol van sheriff, die ook verliefd wordt op Miss Meadows, het nog wel verdienstelijk deed.

Niet meer dan leuk om eens gezien te hebben deze zwarte Komedie / Thriller, die gelukkig met circa 80 minuten ook niet al te lang duurt.

avatar van soom
geplaatst: 20 mei 2016, 17:02 uur [permalink]
Ik heb een zwak voor Katie. Haar Josephine "Joey" Potter geldt voor mij nog steeds als een absolute heldin. Ik groeide een beetje op in die periode. Hoewel ik het, jaren na dato, iets meer waardeer dan toen het er was.

Katie dus. De belangrijkste pion in dit geheel. Helemaal niet goed. Ze speelt nog steeds achterlijk slecht. Ze komt niet overeind, blijft vlak en mateloos eentonig. Maaar haar totale non-talent werkt lekker door. Vooral omdat de rest van deze b-rotzooi ook niet zo goed doet.

Het is genietbaar. Maar meer ook niet.