• 8.524.772 stemmen

Drama | 90 minuten

Genre: Drama

Geregisseerd door: David Greene

Met onder meer: Mark Harmon, Diana Scarwid en Rosemary Dunsmore

IMDb beoordeling: 7,8 (954)

Plot After the Promise

"Based On True Story"

Timmerman Elmer Jackson, probeert na de dood van zijn vrouw, zijn vier zoontjes zo goed mogelijk op te voeden. Hij werkt zich kapot om brood op de planken te krijgen. Maar toch haalt de kinderbescherming de kinderen bij Elmer weg en plaatst hen in verschillende kindertehuizen. Elmer is er kapot van en probeert er achter te komen waar zijn zoontjes zijn. Maar de kinderbescherming weigert hem te vertellen waar ze zijn ondergebracht, en van de rechtbank heeft hij ook weinig hulp te verwachten. Toch gaat Elmer verder met zijn lange en bittere strijd om zijn kinderen terug te vinden.

avatar van SuperSideSwipe

SuperSideSwipe

Een van de 20 films die ik voor alles bij elkaar € 20 heb aangeschaft bij de Blokker. Een hoop van deze films waren erg beroerd. Echter een aantal waren zeker de moeite waard, deze film is daar een voorbeeld van.

Het lijkt erg op zo een waargebeurd verhaal wat elke week langskomt op tv, maar deze is wel vrij goed. Mark Harmon speelde zijn rol als vader goed en overtuigend, alleen jammer dat de script hem een beetje beperkte, als de film een half uur langer had geweest, en wat minder gaten achterliet in het verhaal was het wellicht een meeslependere film geweest.

Minpuntje in deze film was dat het verhaal een hoop vraagtekens achterliet, en elke keer weer een paar jaar opschoof. Daardoor is het niet een echt samenhangend geheel, en vraag ik me ook af waaraan hij die 2 golden globe nominaties die op de hoes staan te pronken heeft verdiend. Wel zorgde dit voor vaart in de film, waardoor de 1,5 uur dat ie duurt erg snel voorbijvliegen. Iets wat opzich ook wel positief is zou je kunnen zeggen, vooral voor mensen die normaal gesproken ditsoort films saai vinden.

Het is niet hoogstaand, maar het is zeker een leuke en in zekere mate meeslepende film om te zien. Niet de beste film in dit genre maar ook zeker niet de slechtste.

avatar van MrCarrey

MrCarrey

Deze film heb ik nu al 2 keer op tv gezien en deze week bestelt. Deze film vind ik geweldig.

avatar van *02

*02

Komt vandaag om 15.00 uur op VTM.. België.. Ik ga er zeker en vast naar kijken.. lijk me een meeslepend verhaal.

avatar van matthijs_013

matthijs_013

Ik heb deze als kind gezien en was er erg onder de indruk van. Ik kan herrineren dat ik geschokt was van de situaties in de kindertehuizen.

avatar van Katharina

Katharina

Wat een rotfilm. Als je je goed kl*te wil voelen voor een paar weken, is deze film absoluut een aanrader!!

avatar van DeCol

DeCol

Verrassend goede en meeslepende film!

In het begin was ik niet echt overtuigd van deze film. Het leek allemaal zo makkelijk en ongeïnspireerd te gaan. De manier waarop de dokter Elmer verteld dat zijn vrouw dood is, het hele gebeuren bij de maatschappelijke dienst en hoe zijn kinderen worden weggehaald. Het was allemaal hard, zonder enige discussie. Achteraf gezien is dit juist wel de kracht van de film. De manier waarop de kinderen worden behandeld in tehuizen en wat er uiteindelijk van hen wordt is een belangrijke speler in deze film.

Dan is er Elmer, de vader die alles probeert om zijn kinderen terug te krijgen. Erg sterke rol van Mark Harmon. Ook de kinderen acteerde op een paar na heel goed. Er waren ook heel wat kinderen nodig, de vier zoons werden door drie verschillende personen gespeeld. Dit in verband met het tijdsverschil in de film wat ik een minpuntje vond. Er wordt soms plotseling twee jaar overgeslagen, het zorgt voor een snel verloop, maar we zien niet hoe de kinderen veranderen in al die tijd en dat vond ik wel jammer.

Het einde is misschien cliché te noemen, maar hier is het gewoon noodzakelijk. Het zorgt in ieder geval voor een hele mooie eindscene die echt meeslepend was. En zo waren er meer momenten. Ik heb aandachtig gekeken naar deze film, ook al was het al half 2 's nachts.

avatar van Phantasm

Phantasm

Onderhoudend drama dat lekker wegkijkt.

avatar van Shaky

Shaky

Prima tv-drama dat, zoals hierboven vermeld door Phantasm, zich lekker wegkijkt.

Het is niets nieuws en niets speciaals, maar de kinderen acteren geloofwaardig en zelfs Harmon doet het prima. Er zit een flink tempo waardoor het nergens gaat vervelen.

avatar van 93.9

93.9

Niet gek deze film. Paar belachelijk zoetsappige scenes. Maar verder zou ik willen zeggen dat dit een goudeerlijke film is.