Hyppolit a Lakáj (1931)

Hongarije
Komedie / Romantiek

geregisseerd door Steve Sekely
met Gyula Csortos, Gyula Kabos en Mici Haraszti

Mevrouw Schneider wordt geadviseerd een butler te nemen, in plaats van een kamermeid. Zij gaat ermee akkoord en neemt een butler, genaamd Hyppolit, in huis. Hyppolit heeft 27 jaar bij een graaf gewerkt en vind dat er op zijn nieuwe werkplek dringend het een en ander veranderd moet worden. Het gezin moet voortaan avondkleding aan tijdens het eten en meneer en mevrouw Schneider worden onderworpen aan een streng dieet. Om te overleven vluchten ze 's avonds het huis uit om in een restaurant te eten.

avatar van John Milton
mooi gerestaureerd. Maar inhoudelijk is het ver buiten mijn straatje. reilen en zeilen van huishouding, adel, butlers. Neh. Er zijn spannender dingen gemaakt in die jaren