• 8.604.058 stemmen

Met onder meer: Harold Lloyd, Adolphe Menjou en Verree Teasdale

• Claim tot 100 euro bonus bij Jacks.nl

• Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+

Plot The Milky Way

"A fighting milkman who outfights and outsmarts everyone-including himself!"

Harold speelt de timide melkman Burleigh Sullivan die wanneer zijn zuster wordt lastiggevallen op straat haar belagers tegen de grond werkt. Het blijkt dat één van de belagers de bokskampioen van dat moment is en Burleigh wordt pardoes beroemd. De manager van de kampioen is van plan de naam van Burleigh nog meer te vergroten via enkele doorgestoken wedstrijden om hem uiteindelijk weer van de kampioen te laten verliezen.

image

Spider Schultz

Mrs. E. Winthrop LeMoyne

avatar van The One Ring

The One Ring

Deze talkie met Harold Lloyd is oké, maar veel valt er niet over te zeggen. Het is vrij standaard allemaal, zonder echt geniale scènes of momenten waarop ik enorm moest lachen, maar toch blijft het weer lekker wegkijken. Ik geef drie milde sterren, maar vraag me over een maand niet wat hier ook allemaal weer in gebeurde. Ik zal het me namelijk waarschijnlijk nauwelijks meer herinneren.

avatar van Baggerman

Baggerman

Best leuk deze 'talkie' met Harold Lloyd. Hij is hier in ieder geval beter in als Buster Keaton, die ik helemaal niet leuk vind in de films met geluid. Maar de film is inderdaad nergens memorabel.

avatar van mister blonde

mister blonde

Opnieuw kan ik me aansluiten bij de voorgaande sprekers. Dit is trouwens wel de minste die ik tot nu nog toe zag van Lloyd. Dit brengt meteen de vraag omhoog (ik me dit al eerder afgevraagd), hoe belangrijk de regisseur is in het geheel. De films die hij met Sam Taylor en Fred Newmeyer maakte zijn veel beter en vaak superieur. Een befaamde naam als McCarey kan blijkbaar niet voorkomen dat het allemaal wat minder vlot is. Ik ben geneigd om geheel tegen mijn gewoontes in, Lloyd veel meer credits voor eigenlijk alles in zijn films toe te dichten, dan de regisseur, maar misschien is dat niet (helemaal) terecht?

Maar ook dit is best leuk, hoor. Vooral het laatste half uur als Lloyd de nodige kapsones krijgt, is het weer erg vermakelijk. Vind het alleen jammer dat dit de eerste film van hem is die niet (uiteindelijk net niet) 3,5 sterren verdient.