Gleaming the Cube (1989)

Alternatieve titels: A Brother's Justice | Skate or Die

Actie

geregisseerd door Graeme Clifford
met Christian Slater, Steven Bauer en Peter Kwong

Brian Kelly houdt van skateboarden en is daar zo goed in dat hij een zekere status heeft bereikt binnen dat milieu. Zijn geadopteerde broer Vinh werkt parttime bij een organisatie die medicijnen naar Vietnam verstuurt. Als Vinh op een dag iets vreemds bemerkt en rapporteert, wordt hij ontslagen en niet veel later dood gevonden. Brian gelooft niet dat hij zelfmoord gepleegd heeft - wat de officiële verklaring is - en gaat op onderzoek uit.

avatar van Dragon
Vond deze vroeger wel leuk omdat ik toen ook een skater was. Enkele pro-skaters van de jaren 80-90 spelen kleine rolletjes o.a. Tony Hawk, Eric Dressen en Tommy Guerrero. Jeugdsentiment dus.

avatar van Bone*Thugs
Ja deze film vond ik ook erg leuk toen.....vond skatebaords altijd erg cool!
Heb die film nog ergens op vhs opgenomen van een tv zender....