menu

Clouds of Sils Maria (2014)

Alternatieve titel: Sils Maria

mijn stem
3,02 (221)
221 stemmen

Frankrijk / Duitsland / Zwitserland
Drama
124 minuten

geregisseerd door Olivier Assayas
met Juliette Binoche, Kristen Stewart en Chloë Grace Moretz

Op het hoogtepunt van haar internationale carrière wordt actrice Maria Enders (Juliette Binoche) gevraagd voor de hoofdrol in het toneelstuk dat haar twintig jaar eerder beroemd maakte. Destijds speelde ze Sigrid, een verleidelijke jonge vrouw die haar oudere baas Helena in een spel van liefde tot zelfmoord drijft. Nu krijgt ze de rol van de oudere, gefrustreerde Helena aangeboden. Voor de repetities reist Maria met haar assistente en vriendin Valentine (Kristen Stewart) naar Sils Maria, een afgelegen plaatsje in de Alpen. Jo-Ann Ellis (Chloë Grace Moretz), een Hollywoodsterretje dat voortdurend in schandalen is verwikkeld, zal de rol van Sigrid spelen. Oog in oog met het gezicht van jeugd en ambitie, ziet Maria zich geconfronteerd met de eindigheid van haar eigen carrière en tast ze de grenzen van vriendschap en liefde af.

Trailer

https://www.youtube.com/watch?v=v7Z5H_X5f6Q

Wanneer je deze, als ook andere ingevoegde media op de site wilt zien, dan moet je hier even toestemming voor geven.

Met het tonen hiervan wordt er mogelijk door een andere partij cookies geplaatst en/of wordt je ip-adres geregistreerd, zonder dat MovieMeter hier invloed op heeft. Lees ons privacybeleid voor meer informatie over hoe MovieMeter met je privacy omgaat.

zoeken in:
avatar van Malick
3,0
Volgens distributeur Filmfreaks al begin september in de Filmhuizen. Heel veel zin in!

avatar van Seam
Een afschuwelijke actrice en een afschuwelijk overschatte actrice in een klein internationaal projectje, ben benieuwd waar dit toe leidt.

avatar van kappeuter
3,0
kappeuter (crew)
Vanaf 11 september in de bioscoop (De Filmfreak)

avatar van sonyjh
3,5
Vandaag gezien in UGC Brussel. Ik vond het een goede film. Acteerprestaties vond ik over het algemeen zeer goed. (al ergerde ik me soms aan de overdreven lach van Juliette Binoche)
Thema was vrij zwaar, maar zeer goed uitgediept vond ik. Ik vreesde voor een cliché wending na het zien van de trailer, maar dat was voor mij alvast, niet het geval.

4,0
Zeer goed acteerwerk van alle actrices, maar vooral Kristen Stewart en natuurlijk Juliette Binoche. Zoals altijd indrukwekkend hoe zij acteert, dat alleen al maakt deze film meer dan de moeite waard!

avatar van sinterklaas
September: Chloé Moretz maand? Deze, The Equalizer en If i Stay...

4,5
. Mooi verhaal met mysterieus tintje. Prachtig geacteerd door, vooral, Juliette Binoche. Visueel ook een juweeltje.

avatar van wibro
3,0
Deze film moest het van mij hebben van de prachtige beelden van de Alpen waarvan vooral de beelden van bewegende wolken bijgenaamd de "Maloja Snake" die zich als een slang door de bergen kronkelde en dit onder de klanken van de prachtige muziek van Pachabel. De film bevatte trouwens nog meer mooie scènes zoals de surrealistische autorit van Kristen Stewart door de Alpen die mij deed denken aan een nare droom.
Met het verhaal kon ik echter niets, vond het totaal oninteressant en ik had ook voortdurend moeite mijn aandacht er bij te houden. Wat de karakters betreft waren Kristin Stewart en Chloë Grace Moretz best wel interessant. Met Juliette Binoche - ik heb ze nog nooit zo lelijk in een film gezien - had ik helemaal niets. Al met al dus vond ik Sils Maria nu niet direct een boeiende film waarbij gezegd moet worden dat films die gaan over het maken van een film mij meestal niet aanspreken. Met een teleurstelling had ik van te voren daarom ook rekening gehouden.

3,0*

avatar van 93.9
2,5
Net als bij The Trip moet deze film het inderdaad van de prachtige landschappen hebben.

Waarom nemen mensen als ze Engels praten ook die irritante maniertjes over. Dat aanstellerige, dat Amerikaanse. Zat eigenlijk 2 uur te denken: Binoche waar ging het mis...
Trouwens hemeltergend om 2 uur lang naar mensen te kijken die zo vervuld zijn van zichzelf.

avatar van Naomi Watts
3,0
Sterke rol van Binoche, en een nog betere Stewart. Hele fijne surreële uitstapjes, vooral als de rehersal scenes aan bod komen die toch zorgen voor een mix tussen realiteit en surrealiteit. Sterk gebruik gemaakt van de scenery van de Alpen. Film kent wel zijn dipjes, want de plot weet de aandacht niet altijd vast te houden maar desalniettemin toch wel een aardige film maar had beter gekund.

avatar van The One Ring
4,0
Het uitgangspunt van de film deed mij een soort knipoog vermoeden naar All About Eve. Een verhaal dus over een oudere actrice die over haar piek heen is en die wordt vervangen door haar jongere assistente. Dit bleek echter niet het geval te zijn, Assayas stuurt het verhaal een andere richting op en beweerd overigens dat de inspiratie kwam van Die Bitteren Tränen der Petra von Kant, die ik nooit gezien heb.

Waar het uiteindelijk allemaal voornamelijk om draait is persoonlijke interpretatie van kunst en dan in het bijzonder verhalende kunst. Hier zie je dat voornamelijk terug door de manier waarop de personages ieder hun eigen kijk hebben op de personages in het theaterstuk (om nog maar te zwijgen van de verschillende visies die er op het stuk op zichzelf zijn). Assayas kan het uiteraard niet laten om dit dan weer terug te koppelen aan de kijker van de film, die tegen het einde zelf gevraagd wordt om een interpretatie te geven aan de verdwijning van Stewart, zowel waarom ze verdwijnt en hoe. Is ze zwanger en zo ja, waarom vertrekt ze dan? Is ze het gewoon zat? Pleegt ze zelfmoord zoals ze denkt dat het personage van het theaterstuk dat doet of vertrekt ze gewoon? Zoals gewoonlijk bij metafilms gaat het om het stellen van vragen en doen de antwoorden er eigenlijk niet toe.

Het gevaar van metafilms is dat ze erg bedacht over kunnen komen, als een spelletje soms. Vaak werkt zoiets het beste met een knipoog, als een soort komedie. Applaus voor Assayas dat het hem lukte dit als een overtuigend drama uit te werken, waarbij het constante gefilosofeer over interpretaties van niet alleen theaterstukken, maar ook van het gedrag van personages onderling, niet geforceerd of nep overkomt, maar natuurlijk. Hoewel, tegen het einde aan, na de verdwijning van Stewart, ligt het er allemaal wat dik bovenop. Zeker als het personage van Moretz Binoche de les leest tijdens de repetities.

Het doet niet te veel afbreuk aan dit ijzersterke drama. Ik hou wel van praatfilms als deze, waarin topacteurs zich uitleven op geweldige dialogen. Zo'n scène waarin ze een repetitie mogen naspelen en de grenzen vervagen van wat dialoog is en wat echt is natuurlijk een droom voor iedere acteur of actrice en Binoche en Stewart halen het beste eruit. Ondanks dat dit echter een echte dialoogfilm is zijn er ook nog wat filmisch sterke scènes, zoals die rond de titelwolken of de mysterieuze nachtrit van Stewart, waarin Assayas superimpositie en een rocksoundtrack op verbluffende wijze gebruikt.

Wel jammer van Moretz, die me nog nooit overtuigd heeft en ook hier weer alle zinnen lijkt voor te lezen. Geen idee waarom zij nou juist altijd als een briljante kindsterretje wordt gezien. Het was trouwens wel grappig om die big budget science-fictionfilm van haar te zien, die Stewart en Binoche bezoeken. Het moet een megablockbuster voorstellen, maar je ziet aan alles dat Assayas nauwelijks budget had om het zelfs maar op een tv-film te laten lijken. Je kunt het hem moeilijk kwalijk nemen en het levert een zeer grappige discussie aan de bar op tussen de twee hoofdfiguren.

Zo, en nu tijd voor meer Assayas. Staat hier op de site niet bijzonder hoog aangeschreven, maar is toch best een gerenommeerde regisseur in andere kringen. Als Clouds of Sils Maria een voorbode is smaakt het naar meer.
4*

avatar van Montorsi
2,5
Ik snap het idee van deze film wel om alles een beetje te laten sluimeren en nauwelijks ergens naar toe te werken, maar echt interessant wil het niet worden helaas. Er worden te opzichtig parallellen opgeworpen waar dan nauwelijks iets mee gedaan wordt. 2.5*

avatar van soom
4,5
De medewerker alias vrijwilliger van het filmhuis, vond het nodig, het publiek te laten weten, dat Juliette niet de enige was, waar we op moesten letten. We moesten ook op Kristen Stewart letten, zei hij. Zelf gaf hij ergens in zijn praatje toe dat hij deze film al 3 keer had ondergaan. Kristen Stewart heeft nog nooit echt in een A-film gefigureerd, sprak hij vervolgens memorabel. En ik dacht later ende achteraf: Duidelijk geen vader met tienerdochters. Anders zou hij nooit zo'n opmerking gemaakt hebben. Denk ik...

Kristen Stewart is een mooie tegenganger voor Juliette's Maria. Chloe is daar weer een klasse apart van, zij zwiert in enkele scenes met haar figuurlijke paardenstaart door het beeld en laat op die manier haar indruk achter. Maar het is vooral het damesachtige paar, wat me zeer verheugde om te zien. De van oorsprong Franse Juliette in samenspel met de Amerikaanse tinten van Kristen, dat werkt zo soepel dat ik werkelijk in vervoering werd gebracht. Ze gooien alle remmen los en verpletteren mij elk op hun eigen manier.
En ugh, ik kan er echt niet tegen dus ik moet er wel een opmerking van maken. Ik ben wellicht hypocriet, hoewel ik gelukkig geen sigaret meer opsteek, en al 2 jaar gestopt ben sigaretten aan te steken.. maar wat kachelen ze verdraaid veel van die gore zooi weg. Dat lijkt me echt niet gezond. Beide dames mogen dan in de verte doen denken aan van die oude generatie films, waar roken nog niet zo gevaarlijk werd bevonden... maar het voegt imho niets toe voor de verloop van de scenes. Dat gezever over die stinkstokken hadden ze eruit moeten filteren. Een beetje rotzooien in de productiekamer had wat mij betreft geen kwaad gekund. Ik ben hypocriet jawel. Want ik ben echt anti-roken (geworden).

kevinverwijst
Had denk ik veel te hoge verwachtingen. Had hier veel meer van verwacht. Gisteren gezien en moet zeggen het acteren van Juliette Binoche en Chloe Grace Moretz super goed was, Kristen Stewart verraste me. Had geen idee dat ze nog echt kon acteren ook, na Still Alice en Camp X-Ray begin ik bijna fan te worden van haar. 2014 was een goed jaar voor haar!

De beelden van de bergen met de wolken en muziek waren ook prachtig maar op een gegeven moment toen het leek of het om de 15 minuten tevoorschijn kwam werd het een beetje vervelend en irritant.

En ligt het aan mij of werd het wel duidelijk gemaakt wat er met het personage van Kristen Stewart gebeurde?! Ineens was ze verdwenen in de Alpen.. en had Maria een nieuwe assistente.
Is ze weg gelopen of dood? Omdat ze van te voren besproken over het einde van Helena, dat ze in de bergen verdween en niet meer terug kwam en Kristen Stewart's personage dacht dat ze verdween om zichzelf terug te vinden maar Juliette Binoche's personage zei dat ze dood was. Dus dacht misschien was dit een hint naar wat er uiteindelijk met haar assistente gebeurde?


3 sterren ***!

avatar van gauke
3,0
Het idyllische berglandschap werd werkelijk prachtig in beeld gebracht (het toeristenbureau had het niet beter kunnen doen), de cast maakte indruk en de film, waarin fictie en realiteit doorelkaar liepen, zat harmonisch en goed in elkaar, maar toch vond ik de productie van een middelmatig niveau. En dat kwam niet enkel door het trage gezapige verteltempo: de regisseur leek er helemaal de handrem te hebben opgezet, waardoor van het psychologische drama dat ik verwacht had, geen sprake was.

avatar van blurp194
3,5
Verhaal in een verhaal, film in een film, praatfilm met een stevige scheut mysterie.

De grote verrassing is Kristen Stewart, die hier - net als in Camp X-ray overigens - stevig afscheid neemt van haar Twilightverleden. Verreweg de overhand op Juliette Binoche - ik had niet gedacht dat ik dat ooit nog eens zou zeggen. Binoche valt erg tegen hier, ze komt mat, uitgeblust en ongeïnteresseerd over - maar dan niet in functie van de rol.

Het verhaal bevalt me erg goed, de lagen in het verhaal hadden op zich wel sterker kunnen worden uitgewerkt maar de lichte inkleuring die het zo krijgt geeft fijn veel ruimte voor onduidelijkheid en onbeantwoorde vragen. Een puzzelfilm, in dat opzicht. Erg mooi geplaatst in de schitterende Zwitserse bergen, en mooi omlijst met een goeie klassieke soundtrack.

Fijne film. Jammer van Binoche.

avatar van Martxela
1,5
Nee dit was hiet niet. Heb een aantal sterke films van Binoche gezien, en koesterde verwachtingen, maar wat een oersaaie tempoloze praatprent was dit. Het hield mijn aandacht niet vast en na ruim een uur was er nog niks anders gebeurd dan gepraat en nog meer gepraat. Tijdverspilling.

avatar van Brabants
3,5
Deze film van Olivier Assayas is een sterk melancholisch drama over de worsteling van het ouder worden van een actrice op het hoogtepunt van haar carrière. Een generatiekloof creëert en kenmerkt een andere manier van denken en omgaan met roem. Het is een subtiel filmpje wat qua acteren en dialogen sommigen zeker zal aanspreken en anderen teleur zal stellen, aangezien de invulling soms doelloos kan aanvoelen. Het optreden van met name Juliette Binoche en ook Kristen Stewart is zeer indrukwekkend. Chloë Grace Moretz heeft geluk dat haar oppervlakkige stijl past bij haar rol. De setting is schitterend en de natuurelementen komen door Olivier Assayas keuze voor de 35mm goed tot hun recht.

avatar van BBarbie
3,0
Binoche, Stewart, Moretz, Winkler en Zischler in één film, dan mag je volgens mij toch een topper verwachten. Dat is deze film bepaald niet. Met zoveel ervaring aan boord valt er op het acteren weinig aan te merken en ook de beelden van het Zwitserse Graubünden zijn spectaculair te noemen. Maar desondanks is de film geen hoogvlieger geworden. Dat is vooral te wijten aan het weinig opwindende verhaal, waarin werkelijkheid en fictie een kopie van elkaar lijken te zijn. Teleurstellend.

avatar van Zeriel
1,5
Een film die vanaf het begin verveling oproept. Eindeloos gebabbel, met een hoog waar -gaat -het- eigenlijk- over? gehalte.
Lichtpuntjes zijn als de dames hun kletskoppen dichthouden en naar de bergen/ film kijken, wat de film nog enigszins verteerbaar maakt.
Persoonlijk vond ik Binoche maar zwak, want niet geloofwaardig, beetje overacterend ook.

avatar van Filmkriebel
1,0
Eens met Zeriel. En Stewart die een brilletje moet dragen om te passen bij dit intellectuele geneuzel. Snap niet waarom deze slaapverwekkende film over de professionele en private midlife crisis van een ouder wordende actrice de competitie in Cannes haalde. Ik vond het nergens interessant en niet de moeite waard.

2,0
Zeriel schreef:
Een film die vanaf het begin verveling oproept. Eindeloos gebabbel, met een hoog waar -gaat -het- eigenlijk- over? gehalte.
Lichtpuntjes zijn als de dames hun kletskoppen dichthouden en naar de bergen/ film kijken, wat de film nog enigszins verteerbaar maakt.
Persoonlijk vond ik Binoche maar zwak, want niet geloofwaardig, beetje overacterend ook.


Helemaal mee eens.

soom


hoe kan je deze film een 4,5 geven (komt overeen met een 9)...? ik snap het niet.

avatar van soom
4,5
Nikateen88 schreef:
soom
hoe kan je deze film een 4,5 geven (komt overeen met een 9)...? ik snap het niet.
Okee. Ik vind de tegenstelling van Kristen en Juliette mooi. Er zitten prachtige plaatjes in, die mooi belicht worden, en vanuit een goede hoek rolt de camera met de personages mee. Hierdoor is wat de personages zeggen extra interessant en grijpt dit heel erg bij de strot. Dat is waarom ik deze film mooi vond. Dat kletsen vond ik ook naturel over komen. Daartoe een 4.5*. De camera voering, dialogen en bepaalde beelden uit deze film. Ik houd van zo'n beetje alles uit deze film.

3,0
Pretentieus werkje, waarschijnlijk bedacht en gemaakt door mensen die al te lang te weinig kritiek krijgen.

Het concept van metafictie intrigeert mij altijd enorm, maar waar leidt het hier toe? Het roept veel vragen op maar geeft nergens uitsluitsel. Het wordt niet aangewend om een verhaal mee te vertellen, maar om het verhaal interessanter te laten lijken, dat is de cruciale fout van deze film. Rationeel kon ik echt helemaal niks met al die paralellen en spiegelingen.

En dan die beelden van de Alpen met die vreselijke violen eronder? Gewoon campy, sorry hoor.

Ik snap best dat het leuk is om zo'n uit-de-losse-pols-film te schrijven, en om erin te acteren, maar met enige zelfkritiek was de helft van de scènes eruit gewipt.

Ben zo ongeveer een fan van Stewart, maar ze is hier gewoon haar laconieke zelf, of de mediaan van haar vorige rollen. Dat doet ze prima, maar waarom ze hiervoor een prijs mocht ontvangen -- ik zou het niet weten. Ze speelt de assistent van Binoches personage, maar ze acteert daarnaast ook zuiver ondergeschikt aan haar, meekabbelend.

Ergens probeert deze film mij het gevoel te geven dat ik het gewoon niet snap, dat ik niet genoeg arthouseproducties heb bekeken om dit te kunnen waarderen, maar nee. Het is eerder een kliek waar ik niet bij wil horen.

En ergens deed het me ook denken aan een film als Mulholland Drive, waar je ook geen reet van snapt, maar die dan wel weer zo intens is dat je het over je heen moet laten komen en er dan toch van geniet, als een soort trip. Maar Clouds of Sils Maria, met of zonder Tiroler beelden, mist elke kracht en verzuipt in haar eigen nuances.

3,0
Even een rectificatie...

Net als bij Mulholland Drive kan ik de film na een tweede bezichtiging toch (enigszins) waarderen. Het is echt een film OVER films... en ik denk dat ik zelf niet genoeg (arthouse)filmgek ben om e.e.a. helemaal te plaatsen.

Nog steeds vind ik Sils Maria te abstract en gekunsteld... en met te veel foute Franse en Duitse accenten. Ik bedoel, mijn Engels is goed, maar de halve tijd verstond ik de helft niet.

Maar de rollen, de personages zijn erg mooi. Van Binoche, meer nog van Stewart, en Moretz laat in weinig tijd ontzettend veel zien, wat een talent. En puur het feit dat ik het niet begreep, zorgde ervoor dat ik erover na bleef denken, en dat ik de film nog een keer wilde zien, en dat de personages door mijn hoofd bleven spoken... wat ergens natuurlijk een aanbeveling is.

Maar goed, de plot en de dialoog lijken mij nog steeds meer geschikt voor een roman, met die dubbele lagen en fourth wall breaks. Het is te cerebraal, de acteurs worstelen hier ook zichtbaar mee. Desondanks toch genoten van Stewart en Moretz. Eerstgenoemde... ja, toch vernuftig onderkoeld en casual spelend. Al denk ik dat dat vooral met haar natuurlijke allure te maken heeft.

Drie sterren dan maar.

avatar van Dievegge
3,5
In dit drama over een actrice van middelbare leeftijd is er een wisselwerking tussen fictie en realitieit. Soms word je op het verkeerde been gezet en twijfel je enkele seconden of een passage echt is of onderdeel van het toneelstuk dat ze repeteren. Maria (Binoche) is van een generatie die veel belang hecht aan realisme en het psychologisch onderzoeken van een personage. Jo-Ann (Moretz) speelt in een banale superheldenfilm, maar doet dat met overtuiging. De discussie hierover met Valentine (Stewart), waarin Maria de slappe lach krijgt, is kostelijk.

Het was lang wachten op de confrontatie tussen de oudere en de jongere actrice. Mijn sympathie ging uit naar Maria, want zij heeft toch die jarenlange ervaring die ze aan de nieuwe generatie door zou kunnen geven. Jo-Ann snoert haar echter de mond en lijkt haar als verouderd en achterhaald te beschouwen. Dit alles is geplaatst tegen de robuuste achtergrond van de Zwitserse Alpen.

Juliette Binoche bewijst weer wat een uitstekende actrice ze is. Kristen Stewart speelt een moeilijk te doorgronden personage dat slechts half bij het theatermilieu hoort. Chloé Grace Moretz heeft de beste wenkbrauwen sinds Bette Davis.

avatar van scorsese
3,5
Goeie film waarin een gerenommeerd actrice na 20 jaar opnieuw invulling geeft aan de rol die haar doorbraak betekende. Het verhaal kan soms een beetje stuurloos overkomen, maar er wordt leuk gespeeld met de scheidingslijn tussen 'in character' en 'out of character'. Prima dialogen en een fijne wisselwerking tussen Juliette Binoche en Kristen Stewart in een niet voor de hand liggende casting. Met gemak 3.5 sterren.

avatar van Roger Thornhill
4,0
Ik was in het begin even bang dat het allemaal te arty zou worden, met die schokkerige hand-held-camera en dat gezeur met die mobieltjes in de trein, maar op het moment dat er meerdere personages in beeld komen (eerst Maria's vroegere minnaar, daarna de regisseur die haar verleidt met de tegenrol van vroeger, tenslotte de jongere actrice die haar uitdaagt) wordt het steeds interessanter en krijgt de centrale wrijving tussen Maria en Valentine steeds meer reliëf. De scènes waarin ze passages uit het toneelstuk oefenen zijn behoorlijk spannend, en Kristen Stewart houdt zich tegenover Juliette Binoche uitstekend staande. Nee, zeker niet alle losse draadjes worden samengeknoopt (waarom staat Valentine te braken? wat doet Maria met Valentine's verdwijning?), maar daar zijn de makers ook duidelijk niet in geïnteresseerd, net zoals de (hoge) verwachtingen die ik had omtrent de repetities met Maria en Jo-Ann en de bibehorende vonken totaal niet worden ingelost doordat de film vrijwel meteen naar de première springt. Lang niet altijd kan ik vrede hebben met zulk opzettelijk elliptische vertelvormen, maar hier stoort het me niet: er blijft genoeg over om op te kauwen, het spel is over de hele linie uitstekend (geen problemen met Binoche's vermeende maniertjes) en bij het aan Maria opgedrongen zelfonderzoek kan ik me meer dan genoeg voorstellen: na zich jarenlang geïdentificeerd te hebben met de vrije en onafhankelijke Sigrid moet ze nu opeens ervaren hoe het is om aan de ándere kant van de spiegel te staan.
        Aardig IMDb-trivia-feitje: "Juliette Binochte went to writer/director Olivier Assayas and pitched the idea of the film to him. He liked it and wrote the script."

avatar van Vinokourov
3,5
Clouds of Sils Maria is wel een film waar je enige 'moeite' moet doen. Je moet de parallellen opmerken, de dunne scheidslijn tussen fictie en het 'echte' leven en ook hoe Juliette Binoche omgaat met ouder worden. Ze zit in een fase, waarbij ze zich afvraagt of ze eigenlijk nog volop in het leven staat en (dus) jong is, of juist oud wordt en daardoor niet altijd begrepen wordt door de jongere garde. Mooi is vooral de scene waar Kristen Stewart en zij een net geziene superheldenfilm bespreken. De generatiekloof is nogal gapend daar .

Aan de andere kant heeft ze met Stewart wel weer diepgaande discussies (soms iets te hoogdravend) en weten ze elkaar te vinden. Dat leidt weer allerlei tot speculaties en op het eind van deel 2 een verhaaltechnische ontwikkeling waar ik niet zo tevreden over ben . Hoe dan ook Clouds of SIls Maria heeft genoeg interessante momenten en Binoche is zoals zo vaak weer top.

3,5
La Binoche in de voetsporen van Bette Davis ? Eigenlijk toch wel, want ook in deze "Clouds..." komen de frustraties van een ouder wordende filmberoemdheid zelfs nog sterker aan bod. Het onbegrip, de vooringenomenheid tegenover haar jonge vervangster en de moeilijker omgang met haar naaste omgeving.
Fictie en realiteit dwarrelen in meerdere scènes door elkaar wat volle aandacht noodzakelijk maakt en af en toe niet zo helder om volgen overkomt, maar wat, hoe dan ook, goed in deze film is de keurige - meen ik - weergave van de sfeer rond beroemdheden. Dit is voortdurend aanwezig, vanaf de openingsscène op de trein tot het eindshot.
Schiiterende beelden van het Zwitserse landschap en Malojawolken.
Binoche, in alle eenvoud, vind ik uitstekend acteren en ook Kristen Stewart en Chloë Grace Moretz overtuigen en al laat de film je met enkele vragen achter, een degelijk gebracht product is het zeker.

Gast
geplaatst: vandaag om 19:01 uur

geplaatst: vandaag om 19:01 uur

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.