• 8.251.842 stemmen

Geregisseerd door: George Roy Hill

Met onder meer: Laurence Olivier, Diane Lane en Thelonious Bernard

• Google Play Bekijk via Google Play

Plot A Little Romance

"America is having a love affair with "A Little Romance""

De 13-jarige Lauren woont met haar stiefvader en ontrouwe moeder in Parijs. Moeders heeft momenteel een affaire met een regisseur en op de set van zijn film ontmoet Lauren de Franse filmfanaat Daniel en zij worden verliefd (met een beetje hulp van de oude baas Julius). Om elkaar de liefde te verklaren reizen de jongeren naar Venetië.

image

Alittleromance

Ik vond deze film in 1979 de beste film die ik dat jaar heb gezien.

avatar van veron35

veron35

De eerste rol van Diane Lane en dan al een grote is niet slecht.

avatar van niethie

niethie

Erg sympathieke en jammer genoeg behoorlijk onderschatte coming of age film die me de gehele speelduur prima wist te boeien. De twee jonge hoofdrolspelers (en dan vooral Lane) zijn aandoenlijk en speelde hun rollen beide prima, verder was de sfeer erg gezellig en waren de locaties erg mooi. Zeker een film die meer aandacht verdiend.

3,5 sterren

avatar van Gish

Gish

Zou ik graag nog eens herzien. Was voor mijn gevoel een lieve romantische film. Maar misschien valt ie nu tegen.

BBarbie

veron35 schreef:

De eerste rol van Diane Lane en dan al een grote is niet slecht.

Naar mijn bescheiden mening meteen ook haar beste rol tot op heden.

Ik heb deze film voor het eerst gezien zo'n dertig jaar geleden. Terwijl ik de titels van veel films, die ik destijds en ook later gezien heb, vergeten ben, heb ik deze film en de namen van de twee jeugdige hoofdrolspelers altijd onthouden. Waarom? Ik zou 't niet weten, of het moet zijn dat de film destijds toch veel indruk op mij gemaakt heeft.

De hernieuwde kennismaking viel een klein beetje tegen. Ik vind het nog steeds een charmante (jeugd)film met heel mooie muziek (beloond met een Oscar), maar de casting van Laurence Olivier vind ik nu een misser. Zijn poging om als Fransman Engels met een Frans accent te plaatsen, geeft mij nu te veel een "Allo, Allo"-gevoel, hoewel het Olivier op zich goed afgaat. Maar ik denk dat een Franse acteur (Noiret of Bourvil) beter op z'n plaats zou zijn geweest.

Desalniettemin een aardige en vooral lieve film.

Alittleromance

Ik vond deze film in 1979 de beste film die ik dat jaar heb gezien, zoals ik al schreef. Gelukkig heb ik deze film op Video. Ik heb deze overgezet op dvd, omdat deze film niet te krijgen is op DVD met Nederlandse onderschriften. Nog maar eens een bewijs dat alles niet op DVD verkrijgbaar is. Ik kan er nog veel op noemen, maar dan wordt mijn tekstbestand te groot.

scorsese

Redelijke film over een jongen en meisje die elkaar in Parijs ontmoeten en verliefd worden op elkaar. Een prima eerste helft, voornamelijk omdat die zich concentreert op het jonge koppel. De twee jonge acteurs (waaronder een debuterende Diane Lane) zetten hun rollen vrij naturel neer, dit in tegenstelling tot Laurence Olivier die hierdoor wat irritant overkomt. Mooi locatiewerk en verder wel een charmant filmpje.

Alittleromance

Zie ook de volgende film met Diana Lane op you tube, Touched by Love (1980)

Ook een 4 sterren film.

avatar van Filmkriebel

Filmkriebel

De allereerste Orion Picture : een lieve film over kalverliefde. De Franse jongen Daniel (van het gewone volk, filmfanaat) en een Amerikaans meisje Lauren (die uit een rijk milieu komt, hoog IQ) worden bevriend in Parijs met elkaar en ontwikkelen hun eerste seksuele gevoelens. Hun romantische dromerijen brengen hen naar Italië vergezeld door Santorin, een oude man om een kus te gaan stelen onder de brug der zuchten. Deze episode uit het leven van velen onder ons is gebracht met een tedere vaderlijke glimlach. Vooral de gedrevenheid van die twee tieners om bij elkaar te zijn en te blijven is ontroerend.