La Jalousie (2013)

Alternatieve titel: Jealousy

Frankrijk / Duitsland

geregisseerd door Philippe Garrel
met Louis Garrel, Anna Mouglalis en Emanuela Ponzano

Een 30-jarige man woont samen met een vrouw in een kleine huurflat. Hij heeft een dochtertje met een andere vrouw, die hij verlaten heeft. Hij is een arme theateracteur maar hij is stapel op zijn vriendin. Zij was ooit een rijzende ster als actrice maar ze krijgt nog maar weinig aanbiedingen. Ondanks al zijn inspanningen kan hij voor haar ook geen goede rollen regelen. Dan wordt zij verliefd op een andere man, waarmee zij ook vreemd gaat. Als zij hem vervolgens verlaat, stort zijn wereld in.