Les Chansons d'Amour (2007)

Alternatieve titel: Love Songs

Frankrijk
Muziek / Romantiek

geregisseerd door Christophe Honoré
met Louis Garrel, Ludivine Sagnier en Chiara Mastroianni

Ismaël werkt als journalist voor een klein tijdschrift. Hij beleeft een bewogen avontuur met Julie. En samen met Alice vormen ze een geweldig trio. Maar in het leven scheiden de wegen af en toe... en kruisen onverwacht andere....

avatar van Mac Hammer Fan
Deze film won één Award: De Prijs voor de beste regisseur op het Cabourg Romantic Film Festival in 2007. Hij werd in dit jaar ook genomineerd voor de Gouden Palm van Cannes.

avatar van Psyché et Amor
Ik wil deze echt graag zien! Ik heb alle muziek al gedownload en die liedjes zijn prachtig.. ik ben echt benieuwd naar de film.

avatar van Knisper
Een heel aardig concept dat door een matige uitwerking enigszins in het water valt. Zo'n moderne musical waardoor de liedjes gewoon realistisch gepresenteerd worden, zou op zich wel mijn ding kunnen zijn, maar na het eerste half uur wordt het allemaal nogal stuurloos (dat is het idee van de film ook wel, maar ik kon niet zoveel met het thema) Dit wordt nog eens versterkt doordat Ludivine Sagnier na een half uur (bijna) uit de film verdwijnt en van hoofdrolspeler Garrel was ik sowieso niet onder de indruk. Hij heeft het absoluut niet in zich om deze film te dragen.

Vandaar dat ik zoiets nog wel een keer zou willen zien, maar dan met een interessanter verhaal, betere acteurs en toch ook een iets betere integratie van de liedjes en de beelden. Nu was het wel aardig om een keer te zien, maar meer ook niet.

Kort geleden ook een dergelijke film (drama/musical/romance) gezien en dan is deze film een verademing. Prachtige oprechte relatiefilm over liefde, dood, verdriet en rouw. Sterke personages, klasse acteurs, degelijke regie. Jammer dat deze film hier niet uitgebracht is. Amerikaanse dvd gezien onder de titel 'Love Songs' (frans met engelse ondertiteling).

Helemaal vergeten te vermelden: de film die ik kort geleden zag was Saawariya.

Heel mooie film over liefde en verlies. De liedjes zijn allemaal de moeite en de acteurs slagen er behoorlijk in om de aandacht af te leiden van het feit dat ze op de meest vreemde momenten begingen te zingen.

avatar van jikamajoja
De liedjes zijn romantisch en leuk. De film was niet slecht, maar een beetje amateuristisch. Heb er al bij al toch van genoten.

avatar van Pistons
Leuke, zorgvuldig gemaakte romkommusical met goede acteerprestaties, een aantal leuke liedjes en een prachtige score.