Ride Along (2014)

Actie / Komedie

geregisseerd door Tim Story
met Kevin Hart, Ice Cube en Tika Sumpter

Beveiligingsagent Ben (Kevin Hart) wil graag trouwen met zijn geliefde Angela (Tika Sumpter). Er is echter één probleem: Angela's broer James (Ice Cube). James is een politieagent en hij is niet blij met Ben. Hij geeft Ben een kans om zichzelf te bewijzen door hem te vragen mee te draaien tijdens een politiedienst van een hele dag. Ben gaat op het aanbod in, maar hij heeft al snel spijt van zijn keuze.

avatar van JoeCabot
Vermakelijk tussendoortje. Alle ingrediënten voor een geslaagde buddy movie zijn aanwezig: coole actie, een cast die er zin in heeft en een paar leuke grappen. Al zou ik niet meteen kunnen zeggen wat deze Ride Along nu precies bijzonder maakt. De film voegt weinig toe aan het genre, behalve dan Ice Cube die voor een keer aan de goede kant van de wet staat. Today was a good day (en hij had zelfs niet eens zijn AK nodig). 3*

avatar van panax
niet zo geweldig !!

Best een leuke humoristische actiefilm, een soort mengsel van Beverly Hills Cop en Lethal Weapon, met dien te verstande dat hij nergens echt zo goed word als één van die twee. Jammer dat het sterke kolderieke uitgangspunt(de praatzieke Ben die een combinatie moet vormen met de no nonsense cop James) gaandeweg losgelaten wordt en de nadruk komt te liggen op de standaard actiescènes. Had qua humor dus meer uitgehaald kunnen worden vooral omdat Hart hier behoorlijk goed op dreef is en het zelfs even lijkt alsof Ice Cube kan acteren(wat niet zo is). Mevrouw Sumpter is het aanzien ook meer dan waard, minpunt is dan dat iemand van het kaliber Laurence Fishburne wordt weggezet in een ondankbare rol. Ga het vervolg zeker kijken als die een keer op mijn pad komt, het derde deel welk thans in de maak is lijkt me dan weer iets te veel van het goede.

avatar van Shadowed
Mwa.

Wel een ok actie/komedie filmpje dat eigenlijk nergens op uitblinkt en qua komedie ook wat te flauw is. Maar deze elementen kan je zo langzamerhand wel verwachtten met een naam als Kevin Hart in de cast, en zijn humor zie je dan ook vaak terug.

Vaak te vervelende schreeuwerige humor op een aantal behoorlijk misplaatste momenten. Ice Cube zat prima in zijn rol en steekt boven de meeste andere uit. De humor is hier en daar wat komischer maar in het algemeen heb ik niet veel moeten lachen.

Het is niet altijd even vlot, maar vooral de stukken waarop Hart probeert een echte agent te zijn in het eerste deel van de film zijn wel leuk. Daarna is de film iets te standaard en wordt het simpelweg wel vrij voorspelbaar. Wel ok om een keertje gezien te hebben.

avatar van Left4Dead
Een budy-film. Kevin Hart doet zo hard zijn best om leuk te zijn dat het om te janken is. Het format is zo oud als Methusalem, maar hoeft helemaal niet verkeerd te zijn. Genoeg voorbeelden waar het wel werkt.

Ben er nu echt wel achter dat de films van Tim Story niet mijn humor bevatten. Het is te plat, simpel dus zonder diepgang. Laten we het samenvatten tot puberaal. Die tijd heb ik al een tijdje achter mij gelaten.
Een lolbroek en een te serieuze politieagent die wel heel stoer wil zijn. Dan ben ik niet geweldig blij met de cast, Cube is de enige in mij ogen die nog iets van zijn karakter maakt.

Het verhaal is natuurlijk voorspelbaar, maar dat hoeft geen probleem te zijn. Ik had juist de film opgezet omdat ik simpelweg een comedy wilde zien en dat gebeurt al niet vaak. Dus met een niet al te groot verwachtingspatroon de prent gestart, maar helaas irriteerde ik me al heel snel aan Kevin Hart.

Ach zo nu en dan een glimlach opgelopen, meer kon ik er niet uithalen. Het is voor mij allemaal te weinig om voor een voldoende te gaan. 2,5** en dan ben ik goedgezind.