Hateship Loveship (2013)

geregisseerd door Liza Johnson
met Kristen Wiig, Hailee Steinfeld en Guy Pearce

Johanna Parry, een rustige verzorgster, begint aan een nieuwe baan. Ze gaat de oudere heer McCauley en zijn tiener kleindochter Sabitha verzorgen. Door een wrede truc van Sabitha belandt Johanna in een lastige relatie met Ken, Sabitha's vervreemde vader. Haar ambitie en verlangen geven haar echter moed om het lastige parket waar ze in zit om te zetten in tevredenheid.

De productie schijnt gebaseerd te zijn op een kort liefdesverhaal en dat merk je vrijwel onmiddellijk: er was simpel gezegd niet genoeg stof voor handen om een interessant filmdrama te maken, zodat je zit te kijken naar nodeloos opgerekte en daardoor eindeloos durende scenes die niets om de hakken hebben. Vooral jammer voor Kristen Wiig, want ze speelde hartstikke goed.

avatar van Flat Eric
Deze kleine indie film heeft me echt verrast. Er wordt rustig de tijd genomen om het verhaal te vertellen maar toch blijft de spanning aanwezig omdat je geen idee hebt welke kant het verhaal opgaat.
In het begin deed het me denken aan de film Disconnected.
Prima geacteerd door de hele cast. Niemand die uit de toon valt behalve misschien de rol van de bankmedewerkster. Had geen toegevoegd waarde.

avatar van möök
Tragikomische Americana van een bovengemiddelde plank.

Redelijke film waarin een verzorgster een nieuwe baan krijgt als de vrouw overlijdt waarvoor ze zorgde. Een aardig verhaal dat in alle rust verteld wordt en niet al te veel om het lijf heeft, maar toch kijkt het wel gemakkelijk weg. Mede dankzij de fijne cast, alhoewel het hoofdpersonage wat naïef overkomt. Een kleine 3.0 sterren.

Onschuldig tussendoortje met een tamelijk neerslachtig verhaal, dat aan diverse kanten rammelt. Het lijkt erop dat de protagonisten daar last van hebben. Leuke bijrolletjes voor Nick Nolte, Christine Lahti en Jennifer Jason Leigh. Niet goed, maar ook niet slecht.