Jeg Er Din (2013)

Alternatieve titel: I Am Yours

Noorwegen

geregisseerd door Iram Haq
met Amrita Acharia, Ola Rapace en Prince Singh

Mina is een jonge alleenstaande moeder die samen met haar 6-jarige zoon Felix in Oslo woont. Ze is een Noorse-Pakistaanse met een lastige relatie met haar familie. Mina is voortdurend op zoek naar liefde en heeft relaties met verschillende mannen. Geen van de relaties bieden echter hoop om langdurig stand te houden. Wanneer ze de Zweedse filmregisseur Jesper ontmoet wordt ze echter hopeloos verliefd.

Ernstig portret van een eenzame, ongelukkige, jonge vrouw van Pakistaanse afkomst. Zij moet aan de verwachtingen van haar ouders voldoen, die ze keer op keer teleurstelt, maar stelt ook zichzelf steeds weer teleur. Je kunt haar gedesoriënteerd noemen. Als enige uitweg gaat ze op zoek naar een nieuwe liefde. De regisseuse geeft haar personage diepgang en ontwikkelt aan de ene kant een authentieke sfeer maar doordat ze een aantal scènes inbouwt die volstrekt onnodig/overbodig zijn wordt de film onevenwichtig en grillig. Amrita Acharia fascineert.

avatar van MH040
gauke schreef:
(...) maar doordat ze een aantal scènes inbouwt die volstrekt onnodig/overbodig zijn wordt de film onevenwichtig en grillig.
welke scenes doel je op?