Kajaki (2014)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Oorlog

geregisseerd door Paul Katis
met Mark Stanley, David Elliot en Malachi Kirby

In september 2006 verlaat een groepje jonge Britse soldaten hun post om de Taliban vast te zetten. Wanneer ze door een opgedroogde rivierbedding trekken, stapt een van hen op een landmijn. Zijn collega's spoeden zich om hem te hulp te schieten, maar komen er al snel achter dat ze omringd zijn door mijnen. Iedere beweging kan een zware verwonding of zelfs hun dood betekenen.

38 BERICHTEN 10 MENINGEN
avatar van De wind
geplaatst: 1 januari 2016, 19:23 uur [permalink]
Zeker geen slechte film. Slechts 2,5 ster omdat het meer om de gruwel lijkt te gaan dan om het verhaal zelf. Waarbij de beginscènes zeer ongeloofwaardig aandoen en dan met name het decor moet ik mijn complimenten echter geven aan de grimeurs(als ik dat zo kan noemen). Wát een klasse.

avatar van Gang_Star
geplaatst: 1 november 2016, 17:45 uur [permalink]bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Het is even doorbijten voordat deze film enigszins interessant wordt, mocht je dat al in deze situatie mogen noemen, want tot het moment dat de soldaten in het mijnenveld belanden gebeurd er maar vrij weinig. Daarna wordt het een film die de impact van mijnen expliciet in beeld brengt en de missende ledematen worden wel behoorlijk heftig in beeld gebracht . Het is dat de film eigenlijk geen afwisseling heeft verder, want daardoor voelt de speelduur toch wel wat aan de lange kant aan.

avatar van mixmaster
geplaatst: 20 januari, 15:26 uur [permalink]
Mooi waargebeurd Oorlogs/Drama met goed acteerwerk.
Wat een mijnenveld kan aanrichten wordt in deze film uitstekend getoond.
Ook hoe de soldaten met de situatie omgaan, is prima verfilmd.

avatar van @quikfit
geplaatst: 21 januari, 18:32 uur [permalink]
adriaantje schreef:
Veel te lang. Vervelend. Eindeloos gezaag en gezever.

Mijn idee.

geplaatst: 24 januari, 14:56 uur [permalink]
Saaie boel toch wel ze amaai.
Joepie ene met een been af , leuk maar is dat het?

Veel blablabla.

avatar van knusse stoel
geplaatst: 9 februari, 16:20 uur [permalink]
De meeste meningen zijn nogal terughoudend en laag beoordelend. Vergeet een ding niet, in deze oorlog was er eigenlijk geen echt front. Men zat in een vorm van guerrilla en dat is soms dagenlang rust maar soms ook behoorlijk heftig. Vooral in bebouwing van bv de steden.
En het is natuurlijk in een oorlog niet constant actie. Je ziet hier bv dat men post ontvangt, een gesprek probeert te voeren en taken verdeeld. En ja, dan gebeurd er iets wat een behoorlijke impact zal hebben op verschillende personen. Dat is voor de meeste soldaten en (ook de kijker(s)) pas interessant.
De film heeft behoorlijk indruk op mij gemaakt en weer bewust laten worden van het feit dat het voor sommigen een hel is en dan te beseffen dat in veel landen nog miljoenen mijnen in de grond zitten!!!

geplaatst: 3 mei, 11:53 uur [permalink]
Op zondag 7 mei a.s. op TV BBC 2 om 23.00 u.

geplaatst: vandaag om 09:22 uur [permalink]
Verrassend goede film! Spannend uitgevoerd. toch wel een realistisch beeld van de gevaren/gevolgen van een mijnenveld.