ad

Genre: Actie / Avontuur

Oorsprong: Canada / Verenigde Staten / Bulgarije

Geregisseerd door: Jeffery Scott Lando

Met onder meer: David Chokachi, Ruth Kearney en Steven Hartley

IMDb beoordeling: 2,6 (350)

Releasedatum: 8 juni 2013

Over Jet Stream

"It brings destruction at 500mph."

De Verenigde Staten worden geteisterd door "jet streams", plaatselijke luchtstromen. Aan boord van een speciaal weer-vliegtuig, met technische middelen om het weer te manipuleren, werkt de aantrekkelijke wetenschapster Debbie Boe. In Spokane, Washington, is Steve "Sunny" Simpson de plaatselijke weerman. In zijn vrije tijd heeft hij onderzoek gedaan naar "jet streams". Zijn theorieën worden door de overheidsinstanties echter niet serieus genomen. Alleen Debbie Boe denkt dat Steve wel eens gelijk zou kunnen hebben. Als het er naar uitziet dat verschillende "jet streams" zich gaan verenigen tot één "Super Stream", wat het einde van de wereld zou betekenen, besluiten Debbie en Steve hun krachten te bundelen.

image

avatar van 606

Ziet er gaaf uit die poster, mijn persoonlijke smaak dan.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Klopt - veel overeenkomsten op het gebied van o.a. lettertype en kleuren met films van The Asylum. Is het dit keer niet, volgens mij.

EDIT: Ai, de vorige films van Jeffrey Scott Lando - Super Tanker en Ghost Quake - waren wel echt om te janken.

avatar van 606

BlueJudaskiss schreef:

Wie weet is het deze keer wel een leuke film

avatar van filmfan1967

filmfan1967

Dit is geen The Asylum film, maar eentje van UFO International Productions. Robocroc is een andere recente film van UFO.

"Jet Stream" is a.s. donderdag overigens te zien op Syfy.

avatar van filmfan1967

filmfan1967

De samenvatting hierboven is gebaseerd op de samenvatting van UFO International Pictures. Het werkelijke verhaal blijkt toch anders te zijn.

Een vriend van de hoofdepersoon is aan de haal gegaan met diens uitvinding om zelf weersverschijnselen op te kunnen wekken. De bedoeling van de hoofdpersoon was om deze uitvinding te gebruiken voor een goed doel (bijv. regen opwekken in droge gebieden), maar de "vriend" heeft de uitvinding aan het leger gegeven, die er een ultiem wapen in ziet. De "vriend"' heeft de hoofdpersoon beschuldigd van plagiaat, waardoor de hoofdpersoon zijn wetenschappelijke carriere zag stranden. Nu werkt hij als weerman op de televisie. Als hij ontdekt dat er vreemde "jet streams" optreden die verband houden met zijn uitvinding, neemt niemand hem serieus.

Ik vond de film niet bijzonder. Er zitten wel een paar grappige momenten in m.b.t. de weerman op tv, maar het hele verhaal over de "jet stream" als wapen en de manier waarop die wordt bestreden is nogal cliché en ongeloofwaardig.

avatar van BlueJudaskiss

BlueJudaskiss

Na een kwartier uitgezet. Ik merkte al heel snel dat dit van dezelfde humorloze onzin werd als Super Tanker en daar pas ik voor. Een paar maanden terug zou ik de film nog hebben uitgekeken, maar eigenlijk is het gewoon zonder van mijn tijd.

avatar van Martxela

Martxela

Wat een domme film zeg, compleet niet ter zake doend begin met een of andere gestoorde tv presentator. Zo enorm ver gezocht allemaal. Weer echt van dat overdreven Amerikaanse gedoe.

Een van de slechtste films die ik in tijden heb gezien