The Family (2013)

Verenigde Staten / Frankrijk
Misdaad / Komedie

geregisseerd door Luc Besson
met Robert De Niro, Tommy Lee Jones en Michelle Pfeiffer

De Manzoni-familie, een beruchte maffia-clan uit New York, wordt naar Normandië (Frankrijk) overgeplaatst als onderdeel van het getuigenbeschermingprogramma. De familie past zich echter moeizaam aan in de nieuwe omgeving en oude gewoonten blijken moeilijk af te leren. Al gauw beginnen ze de zaakjes dan ook op hun eigen manier af te handelen.

avatar van missl
Goede film over een mafia baas die in Frankrijk komt te wonen omdat hij gepraat heeft, daar moeten ze het rustig aan doen, low profile maar dat is deze familie helemaal niet gewend en hierdoor komen ze in grappige situaties.

Vrij matig filmpje met weinig inhoud en een walgelijk einde. De film wordt compleet gedragen door De Niro, die een prima rol neerzet. Alle andere personages, en in het bijzonder de dochter, zijn misselijkmakend irritant. Verder voelt alles aan deze film bijzonder geforceerd aan, waardoor het nooit echt grappig of spannend wordt. Pluspuntje is het visuele van de film, maar een film van bijna twee uur kan niet louter rusten op De Niro en wat sfeervolle beelden.

avatar van bawimeko
De cast is puik, de regisseur maakt soms leuke dingen en het gegeven is best aardig. Dat er dan toch nog zo'n beroerde film uitrolt is ietwat verbazingwekkend. Alle personages zijn plat en oninteressant, de grappen niet leuk en de film een half uur te lang.

avatar van arno74
Vermakelijke en luchtige misdaadkomedie die doet wat wat je van zulke films mag verwachten. Het is een mix tussen maffia-, familie- en high schoolfilms. Wie hoopt een The Godfather aan te treffen kan deze maar beter overslaan. Leuk en simpathiek tussendoortje met een prima cast en regie. Richting de 3,5*

Hele leuke en vermakelijke film!

avatar van Toontje G
Best een aardige film. Heb me er in ieder geval niet mee verveeld.

Ik klikte hem nonchalant aan op Netflix......en tot mijn verbazing zie ik nogal wat grote namen De Niro, Jones, Pfeiffer.....Is geen garantie trouwens...Pfeiffer speelt de pannen van het dak, maar wat is het stupide, wat een non-humor, wat een flutverhaal/film ,niet te geloven. Deze bullshit 2 uur lang???OhhhNoooo...uitgezet bij de 34e minuut. Kwam er niet door heen.Het boeit -zoals te vaak-niet. Het bewijs weer dat komedie een heel moeilijk genre is. Waarschijnlijk het moeilijkste genre. Leuk doen is wat anders dan leuk zijn..........Jammer van mijn avond ik ging er echt voor zitten. O...wanneeer was de laats echt goede film van de Niro....Taxi Driver???

avatar van ZenZin
Smakeloze zeikfilm.

jeanleeke
Pipi filmpie.....

avatar van IH88
“Have you ever noticed the number of things dad is capable of expressing just with the word "fuck"?”

Redelijk. Een maffiafamilie wordt naar een rustig stadje in Normandië gestuurd als onderdeel van het getuigenbeschermingsprogramma. De vader (De Niro) heeft namelijk een getuigenis afgelegd tegen een grote maffiabaas, en nu moet hij zich koest houden. Zo voelt Malavita ook aan. Als een rustig voortkabbelend maffiaverhaaltje wat pas op het laatst explodeert met een aantal sterke actiescènes. Jammer genoeg boeit al het voorgaande weinig, en de humor werkte niet echt. De film wil grappig zijn, maar tegelijkertijd ook de spanning opvoeren. Dat werkt duidelijk niet. De acteurs doen het wel goed, maar van Luc Besson had ik toch wat meer verwacht.

avatar van Shadowed
Waarom is dit voor 16+?

avatar van Kondoro0614
Wederom een herziening, ik blijf zo nog wel even doorgaan totdat ik het klaar heb, en dat duurt niet zo héél lang meer en hoop medio einde van dit jaar er klaar mee te zijn. Vandaag was het tijd voor een film die Netflix er laatst op gezet heeft: ‘The Family’. Wederom een misdaad film in het leven van een gangster waar Robert DeNiro de ster in speelt, niet dat het erg is die man doet natuurlijk gewoon wat hij leuk vind en dat moet hij zeker blijven doen. Toch speelt DeNiro wat minder strak dan zijn voorgaande films, hij word natuurlijk ook ouder maar soms zit dat een beetje in de weg.

“You're gonna take that silverware and put it where you found it, nice and easy, or else I'm gonna break both your arms.”

De cast is prima, eigenlijk een best leuke cast al moet ik eerlijk zijn. Hoofd van de familie is uiteraard DeNiro in de rol van Giovanni Manzoni die onder de naam ‘Fred Blake’ onderduikt. Leuke rol, Giovanni Manzoni is de hoofd van een New Yorkse maffia die wat geflikt heeft bij een andere familie maar wat is me nog steeds onduidelijk misschien dat ik dat ergens gemist heb, dat weet ik niet. Michelle Pfeiffer vind ik een mindere actrice persoonlijk, kan nooit echt wennen aan haar acteerprestaties en ook met de rol van Maggie Blake vond ik haar niet altijd even overtuigend. De knappe Dianna Agron was natuurlijk geen ramp om naar te kijken en met haar rol van Belle Blake deed ze het leuk. Ook John D'Leo deed het leuk als de zoon van de familie Warren Blake en Tommy Lee Jones als Robert Stansfield waren zeker geen mindere waarden in de film, en deden het leuk.

Dus qua cast is het echt totaal niet slecht, de setting van de mooie Franse (in Normandië gelegen) dorp was ook leuk. Ik vond dat Luc Besson de film best simpel heeft gemaakt, simpele dialogen, simpele actie en een héél makkelijk en dun verhaal. En dat is ook precies het gene wat deze film nekt, er is soms geen draad aan vast te knopen wat er nou precies gebeurt in de film. Vooral het begin vond ik erg rommelig, waar de moordenaar van de andere familie binnen valt bij een familie en deze allemaal vermoordt om vervolgens de vinger op te sturen naar zijn baas. Ik had geen flauw benul wat er nou precies gebeurde en waarom het gebeurde, het blijft me nog steeds een raadsel.

“Al Capone always said, asking polite with a gun in your hand is always better than just asking polite.”

Qua makkelijkheid komt deze film ook te goed mee weg, er zitten meerdere verhalen in deze film die allemaal één voor één te simpel zijn afgewerkt. Zo volgen we het verhaal dat de familie Manzoni moet vluchten omdat er 20 miljoen (of 2 miljoen) op en reizen af naar een dorp midden in Frankrijk, hier gaan ze verder onder de naam Blake en moeten zich inwijden bij de populatie van het dorp. Dan volgen we drie verhalen los, eentje van Fred Blake die graag groot wil worden in het schrijven van boeken na het vinden van een oud typemachine. Zijn dochter en zoon moesten een reputatie op bouwen op school en laten zien wie ze zijn. Afpersing, mishandeling en een grote mond gaat daar goed gepaard mee en zijn vrouwtje wil de buurt verkennen.

Ook volgen we het verhaal dat Fred het water weer helder moet krijgen wat, blijkbaar een grote uitdaging voor hem is. Ook hier gaan weer wat grappige scénes aan gepaard. Daarna volgt de aanslag op het huis van de Blake’s van de andere familie en
na een mooie actie scene moeten ze wederom vluchten wat niet helemaal het plan was.

Ja, dan was het verhaal toch aardig dun en best cliché op sommige momenten. Ook héél erg cliché is het moment dat Fred samen met Robert richting de cinema gaan waar Fred voor uitgenodigd is. De film is helaas verkeerd geleverd en ze besluiten dan ‘Goodfellas’ op te zetten, aangezien er een Amerikaan in voor kwam, je verzint het niet met DeNiro in de hoofdrol. Ik vond het wel komisch. Voor de rest weet de film goed gebruik te maken van het geweld, en is de film aardig gewelddadig maar, het kon me niet altijd even goed overtuigen en sommige effecten vond ik ook goedkoop weggewerkt.

Martelingen zijn zeker niet weg gelaten in de film en daar moet je een beetje tegen kunnen, je ziet dan wel niet de volle daad maar je ziet bijvoorbeeld wel dat Fred de man van het watermaatschappij achter zijn auto heeft hangen (nota bene wanneer hij stil staat). Echter is het lichaam dusdanig bewerkt dat je zelf de bovenkant mooi bebloed ziet en dat waren zeker wat pluspunten voor deze film: geweld word niet weggehouden, noch kon mij dat niet overtuigen maar, het blijft een prima zit, zeker voor in de ochtend.

avatar van dalma
Zeer leuke film, waarbij je het overdreven "geweld" met een korreltje zout moet nemen. De film boeide van de eerste tot de laatste minuut. Veel humor. Nog van dat !

Ook hier begrijp ik die zure reacties niet, net zoals bij de film Patsers. Jongens come on, als je deze trailer bekijkt weet je toch dat het een film is die je vooral niet serieus moet nemen? Zo'n film moet je kijken als je echt geen flikker te doen hebt. Je weet wel, zo'n avond waarbij je half zappend op stuit, dát is deze film. Die je gewoon kijkt op tv, omdat er verder niks anders op is. Je gaat hiervoor toch niet speciaal huren of downloaden? Al deze serieuze en ellendig lange analyses hierboven vind ik dan ook lachwekkend en kansloos. Voor een ik-ga-maar-even-wat-zappen avondje vond ik het een vermakelijke film.

frans123 schreef:
Ik klikte hem nonchalant aan op Netflix.....Jammer van mijn avond ik ging er echt voor zitten

Je bent toch niet serieus mag ik hopen? Je ging er speciaal voor zitten???? Hahahaha gast heb jij de trailer überhaupt wel gezien? Daaruit kon je toch al opmaken dat dit een film is die je met een korreltje zout moet nemen? Sorry maar ik vind het echt hilarisch als mensen serieus voor deze film gaan zitten en achteraf janken dat ie tegenviel of niet goed was

jordorientje schreef:

En daarom geef je de film een onvoldoende...Of je bent Belg want in Vlaanderen is 5 een voldoende.

jordorientje schreef:

je bent slecht in lezen...Ik ging er niet ""serieus voor zitten."" Ik had zin in flauwe kul....Nou het was ""erg flauwe kul""Een smakeloos gedrocht....Lees reacties van Bawimeko, Zenzin, IH88...Zij verwoorden exact wat ik er van vind...O...einde discussie over dit wanprodukt.

avatar van Shadowed
Niet echt goed.

Topcast, en een aantal verwijzingen naar de oude misdaadfilms van Scorsese. Veel meer heeft de film eigenlijk ook niet te bieden. Komedie is eigenlijk vrij zwak uitgewerkt hierin en de film is in het algemeen eigenlijk ook vrij saai.

De Niro speelt ook niet top, Pfeiffer zat wat beter in haar element. De kinderen waren misschien wel het leukst om te volgen, vooral omdat ze allemaal wel vrij interessant waren. Helaas krijgen we hun streken minimaal in beeld.

Vrij saai verhaal eigenlijk, weet nergens erbovenuit te steken en verveelt in het algemeen een beetje. Gelukkig zijn de stukken in de school wel leuk en enkele scenes met de familie wel komisch gedaan, meer heeft de film eigenlijk niet echt.

avatar van jippie2010
Een film die niet de juiste toon weet te vinden.
Te flauw voor een komedie, te kinderachtig voor een misdaadfilm,
te Amerikaans in een Europese setting, misplaatste arrogantie.
Film zonder smaak. *2.0

avatar van Filmkriebel
Zoals de meeste Besson films : matigheid troef voor deze zwarte misdaadkomedie. De Niro en Pfeiffer zijn hun hoogdagen voorbij. En het is vooral niet grappig en vreselijk flauw allemaal

avatar van f2sputnik
Je zou zeggen dat zoals de beschrijving van het verhaal is het een leuke actiefilm zou worden.
Helaas niets is minder waar.
het valt allemaal een beetje tegen.
De actie is er wel, maar die is niet zoals je in veel andere maffia films ziet.
Misdaad/Komedie, inderdaad het is misdaad, maar ik zou eerder zeggen Misdaad/Actie.
Waar de komedie precies zit, heb ik niet kunnen ontdekken.
Verder kijkt de film goed weg, houdt je wel bezig, en blijft de spanning er wel in.
Het wordt niet saai, maar ook niet spannend of diepgaand.
Het verhaal wordt niet echt uitgewerkt, over hoe en wat, soms wat flashbacks, maar dat is dan ook dat.
Wil je een goede film kijken, sla deze dan maar over, er zijn veel betere films met Robert de Niro en Michelle Pfeiffer.
Tommy Lee Jones doet zijn best, maar hij is niet zoals in MIB.

Wat een lage stemmen hier! Dat had ik echt niet verwacht.... Ik vond het een verrassende en vermakelijke humoristische thriller. Met een flink lading zwarte humor en een dikke knipoog zonder dat het flauw wordt. Goed gespeeld ook. Ik heb er gisteravond (op SBS9) een leuke avond mee gehad;)

avatar van ILDIB
Louis de funes viert hoogtij. Alleen dan met geweld en op Amerikaans. Vermakelijk maar meer niet. Al zijn sommige scènes met de dialoog de moeite waard dankzij de niro. Tl Jones is echt te oud.