Percy Jackson: Sea of Monsters (2013)

Avontuur / Fantasy

geregisseerd door Thor Freudenthal
met Logan Lerman, Nathan Fillion en Jake Abel

Percy en zijn vrienden Grover, Annabeth en Tyson, moeten het Gulden Vlies terug zien te halen van het eiland van de cyclopen. Ze moeten hierin slagen voor het eind van de zomer anders zal het Half-Blood kamp vernietigd worden. Maar eerst ontdekt Percy een verbluffend geheim over zijn familie. Een geheim waardoor hij twijfelt of het een eer of gewoon een wrede grap is om Poseidons zoon te zijn.

avatar van soom
Nou. Percy is weer leuk. Logan Lerman is gewoon onweerstaanbaar. The Perks of being a Wallflower is nog steeds zijn beste. Dat vind ik terzijde ook van Emma Watson, die in Noah meer deed denken aan Hermione dan in die film.
Er gaat iets van Logan uit, dat je raakt. Zoals hij loopt, praat en zijn dingen speelt. Hij laat voor mij weer eens zien hoe mooi dingen kunnen zijn. Daarbij geholpen door een paar onhandige twisten en grollen, klapt Logan's Percy volledig op mijn netvlies. Ik ben de grote lijnen van de vorige niet vergeten, en het gaat verrassend genoeg in dezelfde lijn door. Dezelfde sfeer kon ik van een afstandje voelen. Desondanks net een druppel teveel gewauwel. Maar Logan heb ik nu heel hoog in mijn waardering zitten. Wauw.

avatar van jipt
Rommelig verhaal en zo'n arc kennen we al uit Indiana Jones. 2*

avatar van pierre18
Slap verhaal. De mythen en sagen worden echt geweld aan gedaan en dat stoort me nog het meest, want het o zo zelfingenomen Hollywood moet er weer zijn eigen, commerciële draai aan geven. Een twist waarvan we weten dat elke continuïteit zal verdwijnen, iemand eerst heel boos moet gaan worden om echte klappen uit te delen ('t Grote-Rocky-verhaal), een halfdode jou toch weer een mes op je keel kan zetten en je eerst met heel veel moeite 1 tegenstanders uitschakelt,om vervolgens aan het eind van de film het tegen 100 gelijksoortige tegenstanders op de te nemen, etc....
Het is allemaal zo blasé. En deze film is er op dat gebied een schoolvoorbeeld van.
Daarnaast zijn toch heel veel scenes rechtstreeks (slecht) gekopieerd uit andere films. Foei!

Flauwe film die me nauwelijks kon boeien. Kinderlijk. Naar het einde toe wat leuke CGI, maar nergens echt interessant.

MaartenTuinstra
Deel 1 was nog wel te pruimen, maar dit deel helaas niet.

Als fan van de Rick Riordan boeken en de oude Griekse mythen ben ik erg teleurgesteld in deze verfilming met zowel het boek als de mythen wordt geen rekening gehouden.
Het verhaal is slap en voorspelbaar. Slechts de effecten en het redelijke acteerwerk van Lerman halen deze film nog een beetje omhoog.

Niet meer dan 2,5*

avatar van Antonev
Ondanks de vele slechte recensies toch maar eens gekeken en ik vond 'm best wel meevallen eigenlijk. Het was geen vervelende zit in ieder geval. Verrassend is het allemaal niet, maar er gebeurt genoeg om het boeiend te houden en het tempo ligt redelijk hoog. Gewoon eenvoudig vermaak.

avatar van umbra
Thanks Syfy xD Al bij al best geinig filmpje, maar meer dan 5/10 kan ik deze nu ook niet geven.

avatar van Shadowed
Prima.

Deel 1 moet ik nog eens zien bedenk ik me net. Gelukkig kon ik het allemaal prima volgen, omdat alles wat je moet weten eigenlijk al in het begin wordt gezegd. Hierdoor wist ik eigenlijk gelijk al zo'n beetje wat ik nou precies gemist had.

Lerman doet het best leuk als Percy Jackson. De effecten zijn van houterig naar best ok. Verhaal is wel boeiend om te volgen, en er zit duidelijk genoeg spektakel in om te blijven boeien. Vooral enkele scenes springen eruit, Charybdis bijvoorbeeld, maar ook de reuzedemon in het einde met het pretpark.

Uiteindelijk is de film best vermakelijk, er gebeurd genoeg. Jammer van de vaak wat houterige effecten en niet al te best acteerwerk van de mensen om Lerman heen. Best aangeraden voor een vlot en vermakelijke Fantasyfilm.

avatar van macrobody
Net iets beter dan deel 1. Alleen dat geneuzel op dat kamp morgen ze eruit knippen.