Den Bästa Sommaren (2000)

Alternatieve titels: De Beste Zomer, A Summer Tale

3,86

Zweden
Familie

geregisseerd door Ulf Malmros
met Kjell Bergqvist, Rebecca Scheja en Stasse Soulis

Het is 1958. Twee wezen arriveren in een klein zweeds dorpje. Ze brengen de zomervakantie door bij meneer Johansson, de begrafenisondernemer. De kinderen delen niet de saaie en overcorrecte levensfilosofie van meneer Johansson en al snel wordt de zomervakantie een groot avontuur.

7 BERICHTEN 1 MENING

kappeuter (moderator)
Verhaal doet erg Bergman-achtig aan.

sydney
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
kappeuter schreef:

Verhaal doet erg Bergman-achtig aan.

Misschien een heel klein beetje te vergelijken met Fanny och Alexander.

Het verhaal van "den Bästa Sommaren" is erg grappig. ,vooral het koppelen van meneer Johanssen met de schooljuffrouw. Ik zie ze nog aan het tafeltje in het restaurant zitten En je krijgt een beetje een nostalgisch gevoel van de vroegere warme zomermaanden.

Dacht ik ff Lilja 4-ever 'gepindakaasd' te hebben... Blijkt t deze te zijn. Maar goed, 4 gemiddeld , dan zal ik em maar eens een keer bekijken.

sydney
Noodles schreef:

Hehe, ik heb vrij gemiddeld gestemd dan aangezien ik de enige ben die gestemd heeft.

sydney schreef:
aangezien ik de enige ben die gestemd heeft.

Dat bedoelde ik dus ook... (ik kijk vantevoren altijd wel hoeveel en wie er op een film gestemd hebben )

Heerlijke familie film met zeer goede acteer prestaties.

avatar van Baggerman
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Iedereen (slechts 5 personen???? Deze film is volgens mij al vrij vaak op gangbare netten uitgezonden?) is wel eendrachtig over deze film, zeg!

Grappige (typisch Zweedse?) film. Het koppelen en de schuchtere toenadering van de juf en Johanssen zijn inderdaad leuk in beeld gebracht.