Detour (2013)

Thriller

geregisseerd door William Dickerson
met Neil Hopkins, Brea Grant en John Forest

Opgesloten in zijn auto na een modderstroom, komt de gladde praatjesmaker Jackson Alder (Neil Hopkins) plotseling in een situatie terecht waar hij zich niet uit kan praten. Zonder hoop op enige redding, moet hij de elementen van de natuur zien te trotseren om te overleven.

avatar van schram101
Hele, hele slechte trailer

avatar van Shinobi
Buried in een auto dus, ziet er nou niet echt bijzonder uit.

avatar van Shinobi
Buried in een auto...

Zoals ik al verwachtte dus, met als enige uitzondering dat we Jackson gelukkig niet alleen in zijn auto zien.
Voor de rest kabbelt het wel redelijk weg en moet je niet al te grote verrassingen verwachten. Ik moet wel zeggen dat Jackson zich gedurende de film vanuit het niets ontpopt als een ware uitvinder, met al de dingen waarmee hij op de proppen komt om te kunnen overleven.

De film ziet er overigens wel iets beter uit dan wat er in de trailer vertoond wordt, dat hield me in eerste instantie ook wel tegen. Maar ik heb gewoon iets met films waarin iemand is opgesloten in een ruimte, vandaar ook mijn motivatie om alsnog deze film te kijken.

Al met al een redelijke thriller die helaas nergens al te spannend wordt, maar toch redelijk wegkijkt.

Kleine 2,5 sterren.

Lekkere claustrofobische film waar je op momenten het Spaans benauwd krijgt . Zo zie je maar weer dat een film niet veel hoeft te kosten om onderhoudend te zijn . Ik heb me vermaakt met deze simpele en meer dan geslaagde drama/ thriller.

Op zich vind ik dit altijd wel leuke films alleen die vent was irritant dus ik vond het einde jammer.