Drowning Mona (2000)

Komedie / Mystery

geregisseerd door Nick Gomez
met Danny DeVito, Bette Midler en Neve Campbell

De rust in dorpje Verplanck in New York wordt verstoord wanneer Mona Dearly met haar auto in de Hudson terechtkomt en verdrinkt. Eerst wordt gedacht aan een ongeval, maar de plaatselijke politiechef Wyatt komt er al vlug achter dat het om moord gaat. Het blijkt echter niet zo simpel om de moordenaar te vinden, want iedereen in het dorp had een grondige hekel aan het slachtoffer. Bijgevolg zijn er genoeg motieven en verdachten.

2 woorden: WALGELIJK SLECHT!

Zitten wel wat leuke stukjes in maar voor de rest veel te traag en niet echt interessant.

Klein stukje gezien, wat genoeg was om m slecht te vinden..

ooit gezien in de sneak maar compleet uit mijn hoofd verdrongen zo slecht.

Ik vond het eigenlijk wel lachen, beetje flauw idd, maar af en toe nog best wel grappig.

avatar van Sjan
Ik had er veel van verwacht, maar hij was NIT grappig...

Onbegrijpelijk ongeinspireerd en zwak...
Er zitten toch een paar mensen bij die wat kunnen ?
Ik vond het een kwelling.

Heb hem op dvd gekocht vond hem ook iets tegenvallen. Had meer van Bette Midler willen zien, zij is gaaf! Maar ze haalt de eerste 5 minuten van de film niet. En zo slecht als iedereen hem hier beschrijft is hij echt niet! Alleen Casey Affleck is zwaar irrtant!

Waarom zijn jullie zo kort qua analyse? Vertel me meer! Ik wil weten wat er goed/slecht is, waarom, hoe enz.

avatar van Sjan
Ik blijf kort qua analyse. Een komedie, staat als genre bij deze film vermeld. Volgens mij is het dan de bedoeling dat de film grappig is of grappige momenten bevat of dat je er om kunt (glim)lachen: bij deze film lukt geen van die dingen. Komt bij dat het allemaal erg standaard is. Vandaar dat dit een slechte film is.

zakkenvullersfilm

Diesel
corbijn schreef:

zakkenvullersfilm
Leg uit...

Ik neem aan: een film puur voor de centjes....

Diesel
Niet echt van toepassing op deze film.

Meer van toepassing op films als American Pie en How High.

ik vond het best een leuke film, de grappen waren wat lomp, maar na een paar biertjes kan ik daar best om lachen
Verder bleef je toch nieuwsgierig tot het einde naar de echte moordenaar......
ik geef hem 3*

Pfff...wat een flutfilm, het enige leuke was dat ze allemaal in die Yugo's rijden.

Heeel triest deze..

avatar van Purmerend
En dan lekker Rad van Fortuin spelen. 1*

ja hoe kom je er op, yugo's!!!
de film heeft wel iets, het driftig heen en weer gedartel van danny, in en uit zijn yugo, hij toert door verplancken langs alle wacko's om het grote moordmysterie op te lossen...

1/2 film
* yugo's heropstanding
* neve campbell

samen **1/2

avatar van E V
E V
Flut film!

avatar van otherfool
Idee was aardig, uitwerking flut. De autootjes waren leuk maar ook weer niet genoeg om het niveau echt omhoog te trekken. 1,5 sterren.

avatar van Marki_san
Ik vond deze film zo slecht nog niet. Leuke flashbacks, leuke cast, zwarte humor. 3,5*

kArIzMa_TuRk
1 leuke film van Danny..

avatar van sonyjh
Ik heb hem juist gekregen in de mediamarkt: dag van de klant.

Gratis dus.
Maar ja na deze reacties weet ik nog niet of ik hem ga zien.
Ik was wel verwonderd: ik dacht: wat nest zal dat zijn.
Maar toen bleken er heel wat bekenden in te zitten, ik dacht: misschien is dit toch iets.

Toch niet zo lijkt

avatar van BlueJudaskiss
Diesel schreef:
Meer van toepassing op films als American Pie.

Dat is onzin, omdat die film voor relatief weinig geld en onbekende acteurs is gemaakt.
Over Drowning Mona: erg slechte verhalen over gehoord, maar viel me wel mee. Jammer dat het voor een komedie niet grappig is. 2,5*

avatar van nightbreed
Deze film moet het hebben van de Danny DeVito-achtige zwarte humor die we van meer van zijn films gewend zijn.
Leuke momenten worden afgewisseld met wat saaiere momenten.
Al met al vond ik dit wel een leuk filmpje

Cijfer: 3

avatar van Castor Troy
Film die geen moment kon boeien, knap dat ik hem heb kunnen uitzitten, er is geen enkele chemie tussen de acteurs en De vito stelt me ook teleur, maar vooral Neve Campbell. Nee melig wordt je er niet van, wel droevig.

Briljant! Heerlijke zwarte humor in een topper van een B-film, prima acteerwerk hoewel je even moet wennen aan de algehele stijl/feel ervan. Devito en Midler weer lekker op dreef net als in Ruthless People.

avatar van notorious_kim
Vrij onderhoudende film. Tof verhaaltje dat er achterzit, hier en daar zitten er wel enkele grappige stukjes in. Puike acteerprestaties over de hele lijn!
De film vind in een zeer speciale sfeer plaats, ik denk dat het daardoor een film is waar je ofwel voor ofwel tegen bent. Voor mij haalt het maar net een gemiddelde score, omdat ik er iets in ontbrak om mij over de streep te halen.