Drowning Mona (2000)

Komedie / Mystery

geregisseerd door Nick Gomez
met Danny DeVito, Bette Midler en Neve Campbell

De rust in dorpje Verplanck in New York wordt verstoord wanneer Mona Dearly met haar auto in de Hudson terechtkomt en verdrinkt. Eerst wordt gedacht aan een ongeval, maar de plaatselijke politiechef Wyatt komt er al vlug achter dat het om moord gaat. Het blijkt echter niet zo simpel om de moordenaar te vinden, want iedereen in het dorp had een grondige hekel aan het slachtoffer. Bijgevolg zijn er genoeg motieven en verdachten.

avatar van tommykonijn
Ik werd zwaar teleurgesteld. Met een sterrencast als Danny DeVito en Jamie Lee Curtis kon dit eigenlijk toch niet fout gaan.. Wel dus! Die flash-backs waren zo irritant en vervelend. Ook eigenlijk nooit moeten lachen. DeVito en Curtis zijn de enige reden waarom ik hier nog 1* aan geef. Wel ben ik bereid om de film nog één kansje te geven aangezien ik gisteren wel wat hoofdpijn had, maar ik heb genoeg komedie's waar ik me niet lekker onder voelde die toch een redelijke voldoende kunnen geven, dus toch vaag dan dat deze dat niet krijgt... Erg zonde!

avatar van Norma
Het concept was nog wel aardig, met het idee dat gaandeweg blijkt dat iedereen wel een motief leek te hebben om Mona om zeep te helpen, maar de futloze uitstraling die zowel de hoogst irritante personages als de film in zijn totaal hebben laten van het aardige gegeven ook niet veel heel.

Het is dat ik ergens toch wilde weten hoe het af zou lopen...helaas nog bijzonder flauw ook.

avatar van Boenga
Marki_san schreef:
Ik vond deze film zo slecht nog niet. Leuke flashbacks, leuke cast, zwarte humor. 3,5*

De enige commentaar waar ik me kan in terugvinden.
De humor heeft bij momenten een Brits kantje - best okee. En bij DeVito erger ik me in zowat al zijn rollen aan de overacting; maar hier is dat voor een keer niet het geval.
Plus: meer dan uitstekende soundtrack !
Eveneens 3,5*.

avatar van Alexander1900
Aparte film en redelijk vermakelijk. Het kijkt in ieder geval goed weg. Er zit komedie, mystery en een beetje drama in...

avatar van Mr. Chiel
Flink ondergewaardeerde film dit. Het is geen hilarische film, maar ik heb vrijwel de hele film met een glimlach kijken: knap! Mona is vermoord, en iedereen heeft een motief omdat het een klerewijf is. Enorm droog en absurd. Meer van 'dit' moet ik zien! Aanrader!