Knock (2017)

Alternatieve titel: Dr. Knock

Frankrijk / België

geregisseerd door Lorraine Lévy
met Omar Sy, Ana Girardot en Alex Lutz

Knock is een briljante voormalige zwendelaar die nu een arts is. Hij verhuist naar een dorp in de Zwitserse Alpen om de praktijk van een collega over te nemen. Hij staat ervan versteld dat de zuivere berglucht en het verkwikkende klimaat de inwoners in een uitstekende gezondheid houdt. Knock is echter vastberaden om zijn fortuin te maken en overtuigt de bevolking ervan dat een gezond persoon ziek is maar het niet weet. Als meester in de kunst van de verleiding en manipulatie diagnosticeert hij iedereen met een ziekte, zowel echt als denkbeeldig.

kappeuter (moderator)
Vanaf 14 december in de bioscoop (Dutch FilmWorks)

Dit moet een remake zijn van de film uit 1951 met de schitterende vertolking van Louis Jouvet.
Met Omar Sy in die rol lijkt me dat veelbelovend.

avatar van Mads Smikkelsen
Beroerd acteerwerk, hoog theater v d lach gehalte

Saaie film.. Het is geen slechte film, maar gewoon saai. Weinig/geen spanning.. en laaaangdradig.
Acteerwerk is ook aan de slechte kant, behalve de postbode had een leuke rol en kan erg goed acteren.

De rol en acteerwerk van Omar Sy in Intouchables was geweldig/uitstekend en maakte het de film. De makers probeerde dit nog een keer te bereiken met dezelfde acteur + karaktereigenschappen. Maar het verhaal en de rest van de acteurs waren zo saai dat het Omar Sy ten onder deed.

Het hoort een gezellige lach film te zijn, is het ook een KLEIN beetje.. maar van mindere kwaliteit. Helaas.. Misschien is dit een leuke film voor franse oudjes.

avatar van Pollypeachum1
Het is altijd aangenaam om naar Omar Sy te kijken, maar de film was niet veel. Saai, ongeloofwaardig (wie is er als gespierde, grote man nou nog bang voor een alleenstaande clochard) en geen leuke personages. Geen aanrader