Hidden in the Woods (2014)

Thriller

geregisseerd door Patricio Valladares
met Michael Biehn, Jeannine Kaspar en Electra Avellan

Twee zussen en hun misvormde broer zijn opgevoed in afzondering. Hun vader is een gestoorde drugsdealer die hen mishandelt. Wanneer ze eindelijk besluiten hem aan te geven, wordt hij in de gevangenis opgesloten. Even ziet het er naar uit dat de zaken ten goede zijn gekeerd voor de kinderen, maar dan komt de psychotische oom Costello langs. Remake van 'En las Afueras de la Ciudad'.

avatar van Mac Hammer Fan
Derderangshorror die blijkbaar een remake is. Het origineel heb ik nog niet gezien maar het amateuristische script hier belooft weinig goeds. De fotografie lijkt wel afkomstig van een smartphone en de montage is klungelig. De vertolkingen zijn ook al niet denderend. Er is veel blood and gore maar toch ontbreekt het aan spanning. Het feit dat het origineel van dezelfde regisseur is zet mij er in elk geval toe aan om dit links te laten liggen. Het enige lichtpuntje was dat op het einde alle nietsnutten gelikwideerd worden. Opgeruimd staat netjes. Voor de rest is het een rauw en vunzig werkje met veel antipathieke personages.