Hotell (2013)

Zweden

geregisseerd door Lisa Langseth
met Alicia Vikander, David Dencik en Mira Eklund

Erika is een controlfreak. Ze is niet alleen voorbereid voor de komst van haar eerste baby, ze is over-voorbereid. Ze weet precies wanneer en hoe ze zal bevallen doordat ze gekozen heeft voor een keizersnede. Maar als ze op een nacht wakker wordt met hevige pijn, moeten artsen de bevalling opwekken waardoor Erika's zorgvuldig geplande leven uiteen valt en ze in een depressie valt. Met tegenzin begint ze groepstherapie bij te wonen. Na verloop van tijd krijgt ze een band met haar medepatiënten en begint ze na te denken over wat wel eens een nieuwe cursus kan worden.

Aangekocht door Wild Bunch.
Voorlopige releasedatum: 24 juli 2014
EDIT: verplaatst naar 7 augustus

avatar van John Milton
Ik zat te twijfelen om hier vandaag naar toe te gaan, maar de 1,9 stemt niet hoopvol, al is het dan over slechts 5 stemmen. ER is geen tomaroscore maar ook op IMDb is de score niet erg hoog. als ik deze review zo lees, kan ik misschien beter naar de Dardennes film...

avatar van John Milton
Of je blijft thuis en kijkt voor de tiende keer dr. Strangelove, zo bleek

avatar van Martxela
Tijdverspilling. Wat een zinloze film is dit. Het allereerste begin lijkt ie nog wel mee te vallen, maar als grote volwassen mannen in luiers in een zwembad '' mama, mama' gaan roepen en de compleet belachelijke scenes op het bruiloftsfeest dan haak ik af. Niet aan beginnen zou ik zeggen.

avatar van Decec
Een matige drama film...
Saai verhaal...
Matige acteerwerk...
Bekende actrice Alicia Vikander (En kongelig affære)...
Mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Te snel camera beweging (schokkende)...
Perfect achtergrond geluid
(Dolby Digital)...
Niet te moeite waard...

Matige film over een groep mensen met psychische problemen die als vorm van therapie in een hotel overnachten. Het duurt nogal even voordat de film zijn richting heeft gevonden en alhoewel het drama overheerst zijn de scenes met de verschillende therapieën hier en daar wel komisch. Zeker een stuk minder dan de vorige film samenwerking van regisseuse Lisa Langseth en actrice Alicia Vikander.