Histoire d'O (1975)

Frankrijk / West-Duitsland / Canada
Drama / Erotiek

geregisseerd door Just Jaeckin
met Corinne Clery, Udo Kier en Anthony Steel

De mooie O wordt door haar vriend Rene meegenomen naar een bizar buitenverblijf, waar zij ingewijd wordt in de wereld van bondage en sexuele perversie. Daarna doet hij afstand van O om daarmee een persoonlijke schuld in te lossen bij zijn stiefbroer, Sir Stephen...

Als deze mag, wordt het tijd dat ik alle Emanuelles toe ga voegen. En niet te vergeten de Russ Meyers.

avatar van narva77
He bah...

Zou niet weten waaom die hier niet zouden mogen.

avatar van Jordy
Jordy (admin)
ja hoor al die soft erotische rtl+ shit mag hier best op

ja hoor al die soft erotische rtl+ shit mag hier best op

Je doet de genoemde cultkoning Meyer (vaste bijnaam: de Fellini van de sex-industrie) tekort.

gimli f
Jongens, ik ben gelijk geinteresserd .

FisherKing

Het boek van ene Pauline Réage was wel goed (in het genre chique porno), maar de film was veel minder.

Voor de echte liefhebbers: komende donderdag-Emmanuelle!

Met Krista Allen(busty woman in the elevator in Liar,Liar)

[/quote] En de befaamde Duitse Walter Boos en niet te vergeten alle Schulmädchen Reports 1 tm 13 + Hausfrauen Reports. [/quote]
...en de kwaliteitserotiek van Radley Metzger!

Jongens, ik ben gelijk geinteresserd .

Da' geen Meyer, hoor!

avatar van speedy23
Ik heb deze film gezien in Oostende in 1977, maar had een stuk in mijn kraag en kan hem bijna niet meer herinneren. Weet iemand waar ik deze prent kan vinden in België???

Nou ik vond Histoire d'O toch wel net iets meer klasse hebben asl meyer en zeker als die tiroler duitse schoolmeisjes.
in die zin hoort hte hier enigszins wel thuis.
Ook Zlaman King was voor zijn tijd wel baanbrekend, ik weet eigenlijk niet of daar iets van op staat...

Volgens mij heb ik hiervan het boek gelezen, serieus.

FisherKing
Ik ook, en dat is stukken intrigerender.

Ik vond er geen zak aan. Saai.

FisherKing
Deze film is 0,5 maar ben in de war met een ander boek denk ik.

Na 2003 heeft dus niemand deze film meer gezien. Kan ik inkomen. Niet om aan te zien. Was destijds wel opzienbarend gezien het vele bloot. Nu kijk je daar niet meer van op. Film is zo braaf dat ik het niet eens softporno zou willen noemen.
Het is een rare mannenfantasie over de onvoorwaardelijke onderwerping van de vrouw aan de man. Over seksuele horigheid. De vrouw als bezit, Die je zelfs mag brandmerken als een koe en die je mag overdoen aan een ander. Allemaal ten gerieve van de liefde en de lust. Als ik het goed begrepen heb. Dus veel zweepslagen, martelingen en libertijnse prietpraat. Boeken en films over De Sade waren ook nogal populair in die tijd.
Maar Corinne Clery is mooi, de kapsels lekker ouderwets en de sets oogstrelend. Wat niet helemaal duidelijk is, is in welke tijd het zich schijnt af te spelen. Het begint in de jaren twintig, maar zit al snel in de jaren zeventig. Maar ach, in sprookjes kan veel....

avatar van Insignificance
Fransman schreef:
Na 2003 heeft dus niemand deze film meer gezien.

Dat klopt niet helemaal.

Moeilijk te bevatten dat het extreem vrouwonvriendelijke verhaal, waarop deze film gebaseerd is, geschreven is door een vrouw. Ik heb het boek nooit gelezen en voel ik ook niet de behoefte daartoe na het zien van deze nagenoeg onafgebroken parade van blote borsten, mannelijk chauvinisme en zwepen, die op wonderbaarlijke wijze geen sporen achterlaten.
De allesbehalve prikkelende film neemt zichzelf veel te serieus. Maar… Corinne Cléry ziet er goed uit, ook op de schaarse momenten dat ze kleren aan heeft.

avatar van Hendrick99
Grappig om een film te zien over bondage en SM, waar zo weinig bondage en SM in voorkomt. Meer dan een '2' kan ik er na al die jaren nog steeds niet van maken...