Habitación en Roma (2010)

Alternatieve titel: Room in Rome

Spanje
Romantiek / Erotiek

geregisseerd door Julio Medem
met Elena Anaya, Natasha Yarovenko en Enrico Lo Verso

Ergens aan het begin van de zomer ontmoeten Alba (Elena Anaya) en Natasha (Natasha Yarovenko) elkaar in Rome. De twee jonge vrouwen brengen samen een intieme en gepassioneerde nacht door die zowel op fysiek als emotioneel gebied onuitwisbaar is. De volgende ochtend zullen beide weer hun eigen weg vervolgen; Alba naar haar partner in Spanje en Natasha naar Rusland waar haar verloofde wacht.

avatar van leatherhead
Wat een onzinverhalen allemaal, gewoonweg een prachtige film. Veel oprechter en vooral 100 keer gestileerder dan dat schromelijk overschatte Before Sunrise. Daarnaast kwam het ook nogal als een verrassing, aangezien ik tot dusver nou geen hoge pet op had van de heer Medem, na het erbarmelijke Lucia y el Sexo. Bij deze is-ie er dan toch in geslaagd mijn interesse te wekken.

Dat Medem niet vies is van een paar wulpse mokkels, was al eerder duidelijk; dat was namelijk zo'n beetje het enige positieve element aan Lucia y el Sexo. De twee hoofdrolspeelsters vond ik erg sterk spelen, de chemie tussen beide is van meet af aan al zeer perceptibel. En net daar wil het nog weleens aan ontbreken in soortgelijke films, dus chapeau.

Maar bovenal: visueel prachtig. Lumineus lichtspel en fraaie dicht-op-de-huid filmerij, voornamelijk tijdens de seks-scenes, die overigens allesbehalve vulgair of plat zijn. Het labeltje 'soft-porno' wat de film hier door sommige lieden opgeplakt krijgt slaat dan ook als een tang op een varken. Medem trekt veelal aan de suggestiekaart en toont weinig écht expliciets, waardoor het gevoelig en sensueel blijft aandoen. De muziek past hier vaak ook goed bij, wellicht wat sentimenteel af en toe, maar omdat de scenes an sich kostelijk zijn neem je dat op de koop toe.

Verder ervoer ik het kat-en-muis spel gedoe halverwege helemaal niet als verwarrend of storend. Beetje bij de les blijven, meer is niet nodig.

Mooi, prikkelend filmpje dus. Alweer een poosje geleden dat een dikke 1,5 uur zo snel voorbij vloog. Toch wel een kleine 4,0* voor dit werkje, dat hier op MM belachelijk ondergewaardeerd wordt. Het IMDb cijfer is al iets representatiever voor de ware kwaliteit gelukkig.

avatar van blurp194
De dames zijn mooi en weelderig in beeld. Maar het verhaal is te dun, en de film is veel te lang, en de soundtrack irriteert door het teveel herhalen van de theme song 'Loving Strangers'. Dan verliest Medem zich ook nog eens in een surrealistisch gedoetje dat me verkeerd schiet.

Regiemisser, wat mij betreft. Het gegeven belooft meer dan er uit komt, de spanning tussen de dames en de dialogen zijn allebei wat onder de maat, en een richting ontbreekt te veel - wat wou Medem hier nou precies mee vertellen, vraag ik me af.

Teleurstellend, al met al. Voor wat betreft de kracht van het verhaal of de pracht van de beelden, in het ouvre van Tinto Brass zitten een paar werkjes waar dit nog niet in de buurt komt. En die vergelijking maak ik niet licht.

Soft erotische film over twee vrouwen in Rome. De eerste scene is al bepaald niet veelbelovend. Dit gaat een lange saaie film worden. Niet veel later gaan de vrouwen ook nog praten en daarmee wordt de film niet veel boeiender. Al valt het allemaal op zich ook nog wel mee. En het zijn wel mooie vrouwen. Maar vooral de belichting in deze film verdient een compliment.

Gewoon een ontmoeting tussen 2 vrouwen
Dus ik ga niet moeilijk doen over het verhaal.
Mooi gefilmd nennlief verhaal
En de naakte lichamen mooi en teder in beeld gebracht.
De meisjes hebben het naturel en mooi gespeeld.
Leuke bijrol ook van de zingende nachtportier.
Het verveelt niet ,omdat het in 1 ruimte afspeelt
Is het knap gedaan.Gewoon lief en romantisch.
En niet alleen omdat het mooie vrouwen zijn.
Have a nice Day!