Cheap Thrills (2013)

Thriller

geregisseerd door E.L. Katz
met Pat Healey, Sara Paxton en David Koechner

Onlangs ontslagen en met uitzicht om binnenkort uit zijn woning gezet te worden, staat het leven van de nieuwe vader Craig (Pat Healey) behoorlijk op zijn kop. Dan ontmoet hij een rijk echtpaar (Sara Paxton en David Koechner) die hem financiële zekerheid willen bieden. Maar daar moet hij wel een prijs voor betalen.

avatar van Seam
Lekker domme pulp lijkt me.

avatar van Macmanus
Vlot debuut.

Katz zijn eerste poging als regisseur na toch vooral de handlanger van Wingard te zijn geweest. Ben te onbekend met Wingard om ze naast elkaar te leggen (op basis van You're Next ontlopen ze elkaar niet veel), maar deze poging is alleraardigst. Scenario is wellicht ietsjes achterhaalt. Fear Factor programma's zijn alweer een poosje van de tv. Maar hij weet een leuke sfeer neer te zetten. Ook Healey is wel een goede loser. Kwam soms vrij geestig uit de hoek. Vooral door het snel te laten verlopen geeft het een goed tempo waarbij je als kijker goed mee kan gaan met de gasten. Paxton als Paris Hilton achtige bored persoon kon ik ook wel om lachen.

Geen fantastische film maar een film die slim omgaat met het beperkte budget en die genoeg ruimte bied voor een volgende poging van Katz.

3.5 sterren.

avatar van Fortune
Cheap Thrills is een donkere film met grappige en redelijke smerige kanten. Het verhaal is wel redelijk origineel maar verder niet geweldig. Deze film moet het vooral hebben van de decadentie die het uitstraalt en hoever mensen gaan en hun eigen normen en waarden aan de kant schuiven voor geld en dat brengt een zekere spanning in de hele film.

David Koechner speelt in tal van (flauwe) komediefilms en speelt altijd dezelfde onbezonnen karakter en hierin laat hij zich toch wel van een andere kant zien en dat hij wel meerdere rollen aankan. Behoorlijk grappig om hem in deze rol te zien en behalve dat doet hij het ook behoorlijk goed.

Een film die mij de hele speelduur heeft vermaakt maar uiteindelijk miste ik nog iets speciaal dat de film écht goed en beklijvend maakt. Vooral een aanrader als je houdt van donkere films met zwarte humor of van psychologische films die zich in een ruimte afspelen.

avatar van Leo1954
Een aardig gegeven, het zakt alleen als een pudding in elkaar. Een triller is het al helemaal niet, humoristisch van geen kant. Poging om een een beetje een donkere film te maken denk ik. Mislukt imo.

avatar van Shinobi
"You will never forget us."

Aardig debuut van E.L. Katz.

'Cheap Thrills' is min of meer een take op het welbekende 'truth or dare' concept, al blijft het in dit geval uitsluitend bij 'dares'. Het creëert zo wat leuke situaties; in het begin is het allemaal nog voor de lol, maar zodra de uitdagingen listiger worden, neemt het een intrigerende wending aan.

Wat dat betreft is het mooi om te zien hoe de normen en waarden langzaamaan vervagen. Deze psychologische aanpak i.c.m. het verval tussen de twee vrienden zorgt ervoor dat je er als kijker helemaal in zit. Het resulteert zich dan ook in een aantal gestoorde scènes die doordrenkt zijn met de nodige zwarte humor. Jammer genoeg wordt er nooit echt uitleg gegeven voor het hele gebeuren, maar aan de andere kant heeft dat zo weer zijn charme.

Al met al een vermakelijke thriller, maar er had net iets meer mee gedaan kunnen worden.

3,0 Sterren.

avatar van Hollywood007
Leuk filmpje. Het plot is simpel maar werkt o zo goed. De grappige momenten zorgen ervoor dat het niet langdradig wordt.

avatar van Cellulord
Shinobi schreef:

juist!

avatar van jipt
Lekker gestoord in concept en uitvoering. Dikke 3,5*

avatar van as
as
Fijne low budget zwarte komedie van debutant Katz, die het uiterste weet te halen uit het script, de acteurs en sfeer. Leuke acteurs ook. Die Healey kende ik al uit Ti West's The Inkeepers. Speelt Sarah Paxton ook in trouwens.

Het plezier van de film zit hem vooral in het satanisch genoegen waarmee het truth or dare (hoewel het vooral dare is) voor geld concept wordt uitgespeeld. Veel vet is weggesneden waardoor film ook geen minuut te lang is. Fijn. Had al snel veel te lang kunnen duren. Maar dankzij strakke hand van Katz lekker "Lean and Mean"

4*en

nickrandom
Film met thematiek die doet denken aan de Belgische film "Suite 16" van Dominique Deruddere met Antonie Kamerlinck en Peter Postlewaite. Ook een beetje in de lijn van "Funny games", maar dan een pak minder sterk. De bedoeling lijkt gewoon een shockfilm te willen maken, wat overigens niet echt geslaagd is. Op dat vlak bestaat er namelijk al veel ergere stuff. Bovendien is het allemaal ook erg voorspelbaar. Voor wie geen films zoals "A Serbian Film" heeft gezien zal dit nog best shockerend zijn, maar mij deed het allemaal weinig. Het was ook moeilijk om met één van de personages te sympathiseren. Enkel het gegeven "hoever zou een mens gaan voor geld" is ook een beetje mager om een ganse film rond te bouwen. Nog net voldoende, omwille van de aardige acteerprestaties.

Film met twee gezichten.

Staat ook vaak te boek als horror, het eerste uur is niet meteen duidelijk waarom. Thriller met een duisterkomisch randje is dan een betere omschrijving, al vond ik de aanloop wel duidelijk het minste deel van de film.

Misschien omdat het psychologische aspect van deze Cheap Thrills niet meteen goed uit de verf komt. Katz doet wel een poging om er een klein beetje diepgang en motivatie in te steken, maar echt overtuigen doet het nooit. Daarvoor escaleert het misschien net iets te snel en zit het komische aspect ook iets teveel in de weg.

Daarom is het ook zo fijn wanneer het laatste half uur eindelijk de gaspedaal induwt. Gedaan met tegen iemand's broek zeiken of in een ander z'n huis gaan kakken, eindelijk vliegen er wat ledematen in het rond en wordt de humor wat zwarter. De ontspoorde versie van deze film is een stuk leuker.

Het is niet zo dat het laatste half uur de film echt moet redden, het eerste uur is ook wel oké, maar het zorgt er wel voor dat de film een stuk memorabeler is (en die horror aanduiding toch ook wel verdient, al blijft het wel redelijk braaf). Lollig tussendoortje.

avatar van Lord Flashheart
Slap sadisme.

Wie van deze thematiek houdt, komt vast wel aan z'n trekken, al zijn er genoeg voorbeelden van films te bedenken waar dit al eens eerder (en beter) is gedaan. Als psychologisch kat-en-muis spel valt de film dan ook behoorlijk tegen. Daarvoor is de karakter uitdieping veel te gering en zijn de dialogen te knullig. Beter lukt waarschijnlijk niet met deze vrij gebrekkige acteurs. Gelukkig is er later in de film nog wat gore en valt de finale niet tegen.

Cheap Thrills is typisch zo'n film die het wel probeert, maar er niet echt in slaagt. 2,5*

avatar van Shadowed
Cheap Shit.

Dat lijkt me eigenlijk een betere titel voor deze film die me maar zelden wist te overtuigen of te verrassen. Gekeken toen ik hem eens uit een lijstje had meegepikt en Koechner bevalt me altijd wel. Jammer dat hij eigenlijk altijd dit soort films uitpikt want zo kan hij nooit volledig doorbreken. Hij is een beetje de Kees Boot van Amerika.

Deze film begint vooral saai met een aantal doodse personages. Ik vreesde er al voor toen bleek dat Healy en Embry de hoofdpersonages gingen spelen, het zijn allebei niet de meest boeiende personages ondanks hun aparte look. Hier en daar korte gave uitspattingen, maar toch komt de meeste magie vanuit het personage van Koechner die ik wel weer erg leuk vind.

Visueel is het in ieder geval niet bijzonder. Een paar nasty vormen van gore-effecten die indruk maken, maar verder is het niet al te bijzonder. Misschien de beelden van de nachtelijke straten, maar verder valt er niet bijzonder veel te prijzen. Verhaaltje zelf is dan wel weer iets leuker en voornamelijk de reden dat ik deze film keek.

Jammer alleen dat het verhaaltje iets te groots is voor het budget, want het is duidelijk dat de budgettaire beperkingen de film belemmeren wat een hoop fun uit de film haalt. In de finale wil de film namelijk hard uithalen, maar dit lukt eigenlijk niet zo zeer. Een paar grove beelden, maar toch vooral veilige horror, en daar blijft het bij.

Verder vooral een verhaal dat pas na 45 minuten weet te boeien, de overige 40 minuten konden me gestolen worden. Saaie opbouw en weinig verheffende komedie. Zelfs Koechner kan dit niet meer dragen, maar goed, het is niet anders. Uiteindelijk wordt het iets boeiender, maar komt vervolgens niet echt meer verder dan wat banale humor en horror die aan een iets te tamme en beperkte kant blijft. Ik mis toch wat eigenzinnigheid en fun in deze film. Verder een matig dingetje, wist me niet echt te pakken ondanks het interessante verhaal.