Rio 2 (2014)

Animatie / Avontuur

geregisseerd door Carlos Saldanha
met de stemmen van Jesse Eisenberg, Anne Hathaway en Andy Garcia

Blu, Jewel en hun drie kinderen hebben een perfect leven in de magische stad Rio de Janeiro. Wanneer Jewel besluit dat de kinderen moeten leren leven als echte vogels staat ze erop dat de familie naar het Amazonegebied gaat. Terwijl Blu zich probeert in te passen bij zijn nieuwe buren vreest hij dat hij Jewel en zijn kinderen verliest aan de wilde dieren.

avatar van dvdfreak123
Vermakelijke film wel minder dan het eerste deel die ik erg leuk vond. Vind dat de liedjes in dit deel beetje irriteren terwijl ik dit bij deel 1 niet had. Maar terug mooie animatie en grappen . Toch nog goed vermaakt.

avatar van ambrosini
Leuke film, vond het verhaal heel leuk.. de kinderen blijven hiernaar kijken

avatar van mnrk
I am going to the Amazon. Yay.....Like the website?

Deze 2e Rio film is wederom een leuke film geworden...

Het verhaal is leuk uitgewerkt en natuurlijk met een boodschap erin verwerkt, dit trouwens is een uitstekende boodschap...

De animatie ziet er goed uit en het gebruik van de kleuren in dit deel is zeker top, alleen hadden er van mij wel wat minder liedjes in mogen zitten...

avatar van Brabants
Deze film is een vrij smakeloos vervolg geworden met een script wat qua uitwerking zwaar tekort schiet. Op zich is het plot vrij aardig bedacht, maar is het te dun om een succesvol vervolg te creëren. Het eerste uur is zo tergend en oninteressant dat de lege ruimte noodzakelijk gevuld worden met een hoop theatrale nietszeggende musicalachtige optredens van de personages. Grappen zijn er nergens en het beoogde avontuur is qua opbouw slaapverwekkend.

avatar van Rodger
Leuk.. maar veel minder als deel 1
animatie met een boodschap.. ok..

2.5**

avatar van Kondoro0614
Rio 2

Viel in vele opzichten erg tegen dan deel 1. Het thema is wel weer leuk, de vogels.. Maar het verhaal kon opzich iets beter.. Grappig dat je die beroemde sterren zoals Will.i.am en Bruno Mars zo eruit kan halen haha..

Rio 2 speelt zich af in de amazone... Maar hoe alles zo in elkaar zit vond ik vrij wel beetje tegen vallen! Vooral dat ze de boomkap problemen naar boven gingen halen vond ik niet echt belangrijk.. Het is erg maar, ik denk niet dat het hier door meteen stopt.. (Mocht dat hun idee zijn..)

Ik heb over de film niet echt heel veel te zeggen want er komen veel dingen terug vanuit deel 1.. Blu is een kluns en ga zo maar door... Ik vind dat deze film een 3.0* verdient... En dat is een prima standaard cijfer voor een film als deze!

avatar van Willy Wartaal
Kon mijn aandacht er moeilijk tot niet bijhouden. Vervelende animatiefilm door de toevoeging van muziek en zonder enige toevoeging van originele plotwendingen. Misschien leuk voor de kleinsten door de kleurrijke beesten en omgeving maar verder weinig nieuws, ook op animatiegebied, braaf en saai. Stemmen en personages inwisselbaar tot irritant, nog iets minder dan de eerste al met al.

Goede middag,

Zojuist deel twee gezien. Wij vonden hem zeker niet onder doen aan 1.
De grafische weergave is wederom subliem en heeft een goede dosis vol met humor.

Een hele leuke familie film die je gewoon moet zien!

avatar van cantforgetyou
Zeer goede en grappige animatie film. Prachtig in 3D. De vogels, planten, het water. Het leek allemaal net echt. We hebben er van genoten. Even leuk als deel 1.

avatar van Decec
Een goede animatie /avontuur/komedie/familie film...
Uitstekend gemaakte animatie...
Leuk verhaal...
Super mooi HD kwaliteit breedbeeld...
Perfect achtergrond geluid/muziek
(Dolby Digital)...

avatar van LOTR-lover
Ik heb me met het eerste deel prima vermaakt, gaf daar ook 3,5* voor. Dat niveau haalt Rio 2 helaas niet. Er zitten te weinig geslaagde grappen in, teveel overdreven liedjes, te weinig vertederende characters. Hierdoor komt het geheel nooit op een voldoende uit. Jammer, want het ziet er allemaal wel prachtig uit met alle kleuren.

5/10 (IMDB)

avatar van Rico120
ik vond deze film briljant de humor die er is zit geweldig

en dan de death scene tussen de kakatoe en de (gif) kikker was geniaal
net als Romeo en Juliet en verder was alles top

avatar van K. V.
Een leuke film, maar toch minder dat het eerste deel. 'k vond het verhaal ietsje minder. Visueel zag het er weer prima uit, maar de liedjes vond 'k toch ook iets minder.
Een leuke animatiefilm die geschikt is voor de hele familie en bevat nog een mooie boodschap.

Dick2008
Het kan eigenlijk niet gezien mijn mening, dat dit tweede deel beter gaat worden dan de eerste film, al kan je nooit weten, dus ook nog eens opgezet. Maar het is gewoon een voortzetting van deel 1. Eigenlijk nog slechter. Animatie is wel mooi gedaan maar waar je nou zo'n anderhalf uur naar zit te kijken.... Vogels die vrolijk met elkaar omgaan en dansjes maken op carnavalmuziek, weer het vervelende hondje en pats boem-scènes om mensen aan het lachen te krijgen en dat anderhalf uur lang. Die schildpadden zijn wel heel slecht getekend vergeleken met die vogels.
Er zijn echt leukere kinderanimatiefilms. Dit is gewoon mee-cashen met de trend die zich al enige jaren voordoet. (Maar niet dat ik ze ongelijk geef). 2.0

avatar van ILDIB
tsja. leuke stukken maar helaas ook veel te blij gedoe. het is net genoeg voor een voldoende. de omslag van roberto sloeg wel helemaal nergens op.

avatar van RnRzombie
Dit 2e deel was echt helemaal goed. Goede animatie, grove humor, echte salsa muziek wat natuuurlijk bij Rio de Janeiro hoort. Niets op aan te merken. Veeeeeele malen beter dan deel 1.

Pff, jammer dat ze zich verlagen door die vreselijke musical liedjes erin te verwerken. Zelfs mijn mijn kinderen vinden het irritant belachelijke liedjes. Kun je nagaan. Vreselijk vervolg helaas. Ik hoop dat er niet nog zo’n vreselijk wanabe Walt Disney animatie komt. Die mogen ze lekker achterwege laten

avatar van jahid
hoe kan ik rio2 op deze site kijken of kan dat niet?

avatar van Antonev
Het onvermijdelijke vervolg op het goede en vermakelijke eerste deel. Voor mijn gevoel was dit toch net wat meer puur op kinderen gericht dan z'n voorganger. Minimaal net zo mooi geanimeerd, maar wel een stuk minder grappig.

Al met al net genoeg voor een voldoende, maar ik hoop toch echt niet dat er plannen zijn voor een derde deel.