Manche Hatten Krokodile (2016)

Alternatieve titel: Some Had Crocodiles

Duitsland
Documentaire

geregisseerd door Christian Hornung

Decennia geleden eindigden ze in St. Pauli, een wijk van de Duitse havenstad Hamburg, hopende aan de 'bekrompen' grenzen van de bourgeoisie te ontsnappen. Op zoek naar werk en een ander soort leven. Ze werkten er als dansers en strippers, barkeepers, matrozen en pooiers. Nu zijn het enkel nog herinneringen. Ze vertellen verhalen over de jacht op goud, zinkende schepen, de nachten in St. Pauli's 'rode lichtjes'-kwartier en natuurlijk de smokkelwaar. Voor deze documentaire is filmmaker Hornung in contact gekomen met de oude bewoners van deze bijzondere buurt, die een inzicht geven in hun leven en de buurt.