The Internship (2013)

geregisseerd door Shawn Levy
met Owen Wilson, Vince Vaughn en Rose Byrne

Billy en Nick zijn twee verkopers van wie de loopbaan gekelderd is door de digitale wereld. In een poging te bewijzen dat ze nog mee kunnen met hun tijd weten ze zich aan te melden voor een felbegeerde stage bij Google, samen met een bataljon briljante studenten. Maar het verkrijgen van toegang tot deze utopie is slechts het begin. Nu moeten ze de strijd aangaan met de grootste genieën van de wereld.

Aardige film waarin twee recentelijk ontslagen verkopers stage gaan lopen bij Google. De zoveelste samenwerking tussen Vince Vaughn en Owen Wilson waarbij vooral de interactie tussen hen (de twee veertigers) en de jeugdige stagelopers leuk is om te zien. Ook leuk om een klein kijkje achter Google te nemen. Het verloop is voorspelbaar, maar de film is zeker vermakelijk genoeg voor een goeie 3.0 sterren.

avatar van AardeWerk
Het soort film waar je vooral niet al te kritisch naar moet kijken (anders blijft er niets van over). Maar wanneer je ervoor gaat zitten met niet al te hoge verwachtingen, dan kun je er best van genieten (op sommige momenten dan). Al met al een vermakelijke film. (3*)

avatar van Lennon
Wat een enorme trage film zeg.

Die 2 uur krijg ik nooit meer terug helaas.

avatar van Spetie
Het viel me allemaal reuze mee moet ik zeggen.

Vooraf waren mijn verwachtingen namelijk niet al te hoog. Vaughn en Wilson is op zich wel een aardige tandem, al zijn ze de laatste jaren wel minder succesvol. Daarnaast is twee uur wat aan de lange kant voor een komedie met een simpel verhaaltje als deze. Toch keek het allemaal wel lekker weg en verveelt het eigenlijk geen moment. Dat komt ook doordat de bijrollen best grappig zijn. Een aantal nerds, die een paar keer erg grappig uit de hoek komen.

Verder is het inhoudelijk best aardig uitgewerkt en wordt het gelukkig nooit te platvloers. De rol van Ferrell was op dat gebied ook perfect en had zeker niet groter gemoeten. Nu was het prima en paste het goed bij de rest. Verder was het ook best leuk om te zien hoe het er bij zo’n bedrijf als Google van binnen uitziet. Alleen de focus tijdens de wedstrijd lag te veel gericht op de twee teams. De andere 18 teams kwamen nooit in beeld en zag je helemaal niets van. Dat had wel wat beter gekund. Dat zwerkbal was trouwens wel echt geweldig.

Best leuk dus. Het is niet continu grappen en grollen, maar over de gehele linie zit het best goed in elkaar, met leuke bijrollen en daarnaast liet de film me toch wel met een positief gevoel achter.

avatar van AFCALS
Goedkope komedie zoals je hem gewend bent. Ik had trouwens nergens het idee dat ik een realistisch beeld kreeg te zien van een bedrijf zoals Google, maar goed, dat zal de insteek wel niet geweest zijn.

Ik zeg trouwens wel goedkope komedie, maar 58 miljoen als budget voor een film als dit...?
Waar laat je het allemaal, vraag ik mij dan af..

Voor mij was de film prima uit te zien, omdat ik Vaughn en Wilson graag zie in een komedie.
Alhoewel dit voor mij geen film is om te onthouden, weten ze toch altijd wel een glimlach eruit te trekken. Echter wel te weinig voor 119 minuten. Daarom net een voldoende. 6/10

avatar van StevenMighty
Mijn eerste berichtje - na een tijdje geen films gezien te hebben - in de nieuwe vormgeving van Moviemeter. Het ziet er hier waardeloos uit moet ik zeggen... Het is allemaal veel te groots en rommelig. Het gezellige van de oude layout is ook helemaal zoek. Er had hier niets hoeven veranderd te worden...

Deze film heb ik na 50 minuten uitgezet. Jammer want ik vind Vince Vaughn en Owen Wilson 2 grappige acteurs, maar door het hele Google gedoe wat ik te debiel voor woorden vond hield ik het niet langer vol. Het leek er wel een kleutertuin vol nerds die zichzelf nogal interessant vinden.. Nee bedankt.

Ik geef geen sterren omdat ik hem niet heb uitgekeken, maar voor mezelf zou ik nog niet 1ster uitdelen aan deze onzin.

He, deze film is ondergewaardeerd zeg! Ik zal hem toch zeker een 7 geven, dus 3,5 ster.

Ik denk dat sommige mensen er gewoon niet bij kunnen dat er ook bedrijven zijn waar op een totaal andere manier gewerkt wordt. Waar de werknemers meer positief geprikkeld worden zodat ze beter in hun energie blijven, meer leven zal je kunnen zeggen. Ipv dat je door je werk geleefd wordt.

Heb de hele film genoten en redelijk wat gelachen. Hij was ook zo om ondanks de 2 uur. Dan is hij voor mij een hele dikke ruime voldoende! Maar goed dat is mijn mening.

Het feit dat in het eerste ca. half uur al meerdere grappen zaten over mensen die er "lelijk" of "anders" uitzien, is een goed signaal van het niveau van de film.
En ben je op zoek naar een reclame van anderhalf uur, dan ben je aan het goede adres.
Wanneer de twee hoofdpersonen hun baan kwijtraken, komt Vaughn's karakter ineens tot de conclusie dat Google op de een of andere manier de oplossing is voor al hun problemen, dus in no-time solliciteren ze via Google Hangouts naar stageplekken.
Eén werknemer verdedigt hun sollicitatie, en zo worden ze aangenomen.
Wanneer ze bij Google aankomen, volgen uiteraard een aantal uitgebreide shots van het Google-gebouw en het idyllisch ogende complex eromheen.
Oh, en dan moeten ze even wachten, want daar komt de Google-auto langs; een auto die zichzelf kan besturen!
Vervolgens wordt Google neergezet als een soort Willy Wonka-achtig bedrijf, waar alle werknemers/stagiares belachelijke hoedjes opkrijgen, terwijl ze allerlei taken moeten volbrengen die niets te maken hebben met het werk wat ze zouden moeten doen.
De andere interns bestaan uit kinderachtige en stereotype karakters.
Laat deze troep links liggen.

Mijn persoonlijke mening is dat films niet te moeilijk moeten zijn, het moet voor mij vermaak zijn. In het leven gebeuren al genoeg slechte en nare dingen en dus wil ik vermaakt worden en dat doet deze film. In het begin stond ik er een beetje twijfelachtig tegenover, maar deze film is een lekkere wegkijkfilm die geen moment verveeld. misschien is 2 uur wat te lang, maar hij is gewoon goed neergezet en goed gemaakt.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Verkapte feelgood.

Zeer geinige film over twee mannen die besluiten stage te gaan lopen bij Google. De film voelt af en toe en beetje aan als een soort van verkapte reclame voor het internetbedrijf, maar biedt tevens een uitstekend decor aan komieken Vaughn en Wilson. De twee hebben een uitstekende chemie, maar zijn vooral ook erg grappig. Je zult als kijker niet van je stoel rollen, maar eerder een continue glimlach hebben. Feelgood en volgens alle geijkte clichés, maar absoluut werkend en leuk.

Zeer goed.

avatar van Gang_Star
Prima komedie waarin twee mannen stage besluiten te lopen bij Google, en ondanks een groot leeftijdsverschil met de andere stagiairs een hechte groep ontstaat. Dat zorgt voor vele leuke grappen en humor die ook daadwerkelijk aanslaan. De heren Wilson en Vaughn spelen na hun eerdere samenwerking in Wedding Crashers, ook in The Internship een geslaagd duo. Ondanks de speelduur van 120 minuten is de film leuk, en blijft het ook tot het einde leuk zonder aan niveau en/of kwaliteit in te leveren.

Een film waarin Vince Vaughn een hoofdrol heeft, vind ik vaak niet te pruimen. Maar deze film is misschien wel één van de uitzonderingen daarop. Hoewel het "Google" verhaal/reclame eigenlijk best flauw is en ook behoorlijk cliché, heb ik me toch aardig vermaakt met deze leuke film en heb ik ook regelmatig moeten lachen (zeker in de eerste 90 minuten).

Met name de geweldige scene in de stripbar met de vele fraaie blote dames was genieten geblazen en ook hilarisch. Behalve de leuke uitvoering vond ik ook Owen Wilson en Vince Vaughn het leuk doen in deze film. De overige cast deed het overigens ook leuk en Rose Byrne mocht er wezen, hetzelfde geldt overigens ook voor Jessica Szohr en in iets mindere mate voor Tiya Sircar. Sowieso zit er veel vrouwelijk schoon in deze film.

De film is eigenlijk wel aan de lange kant, want een komedie moet eigenlijk niet langer duren dan 90-100 minuten want anders wordt het allemaal te flauw (inclusief het einde) en te langdradig. Dat was helaas bij deze film ook het geval want na 90 minuten is het leuke er wel vanaf en dan moet je nog circa 30 minuten uitzitten. Maar al met al heb ik me wel aardig vermaakt met deze leuke komedie.

P.S. het rolletje van Will Ferrell in het begin van de film en bij de aftiteling was wel geinig.

avatar van Daniël44
Een aardige film met grappig acteerwerk van Owen Wilson en Vince Vaughn. Meestal was de film wel grappig, maar af en toe was het een beetje saai.

Leuke feelgood movie over kameraadschap, vriendschap, team bealding en een hoop reclame voor Google.

avatar van cantforgetyou
Best een leuke film. Totaal niet grappig, maar het kijkt wel 'aardig' weg. Super cliché, eigenlijk, maar zoals ik vaker wel eens zeg .Cliché films kunnen best leuk zijn.

avatar van Pelagatti
Standaard acteerwerk en samenspel van het duo Vince Vaughn en Owen Wilson. Iets wat in elke film waarin zij samenspelen een beetje hetzelfde is. Je moet er van houden en in principe ben ik een liefhebber hiervan. Deze film vond ik wel een van de mindere. Voornamelijk de rol van Vince Vaughn irriteerde mij hier en daar een beetje. Verder natuurlijk verschrikkelijk cliché allemaal en een hoog feelgood gehalte. Het hele nerdy google IT gedeelte kon mij niet boeien, misschien word ik hier te oud voor? Andere generatie laten we maar zeggen. Aantal personages waren erg irritant, voornamelijk Lyle (de teamcaptain) zorgde bij mij voor kromme tenen. Dieptepunt van de film was toch wel het Harry Potter Zwerkbal gedeelte... waarom zou je in godsnaam hiermee een baan bij Google kunnen verdienen? Will Ferrel ging wel weer goed tekeer, had meer van hem in gemogen!

avatar van K. V.
'k had weinig verwachtingen bij deze film, maar hij viel eigenlijk reuze mee. 'k heb toch een aantal keren moeten lachen, maar er was ook ruimte voor een mooie boodschap.
'k vond dat de cast ook goed op dreef was en zelf de lange speelduur kon me niet deren.
'k vond het een prima film die 'k toch zeker de moeite vond om gezien te hebben.

Acht jaar na Wedding Crashers worden Owen Wilson en Vince Vaughn opnieuw gekoppeld voor wat eigenlijk niet veel meer is dan één grote reclamespot voor Google. Zag er vooraf niet erg veelbelovend uit, maar het viel uiteindelijk toch niet tegen. Zeker het tweede deel vond ik best vermakelijk. En natuurlijk: San Francisco —naar mijn bescheiden mening een van de mooiste steden ter wereld— is altijd goed voor een paar mooie beelden.

avatar van Flat Eric
Grote reclamespot voor allmighty google maar desondanks mij prima vermaakt bij deze komedie over teambuilding, vriendschap, competitie en nerds.
Geen dijenkletser maar een aardige feelgood komedie.

HALVE TAMME.
Erg vermakelijke film, de chemie tussen Wilson & Vaughn vind ik zeer goed te noemen.

Verder beschikt deze comedy over leuk acteerwerk en een grappig verhaal gekoppeld
aan hilarische scenes.

Ik ben tevreden, meer dan.

Drieënhalve ster van mijn kant voor The Internship (2013).

avatar van Zeriel
Zag er vooraf en het begin van de film uit alsof het een draak van een film zou worden. Maar het werd gewoon een leuke vermakelijke film vooral omdat Wilson en Vaughn beide op dreef komen.

avatar van Glennekeeeee
matige komedie die ik al met lage verwachtingen aanving. het blijft allemaal wel kijkbaar en op zich verveelt de film ook niet, maar van deze hoofdrolspelers verwacht je toch wel veel. spijtig genoeg vervalt de film snel in een tiener-wedstrijdfilmpje die wel enkele leuke scènes oplevert maar nooit een hoog niveau kan handhaven.

avatar van LauraArsenal
Matige komedie, standaard film met een voorspelbaar einde. Op bepaalde momenten redelijk grappig. Maar op een bepaald moment had ik het gevoel dat de film iets te lang duurde. Zou ik eigenlijk niet aanraden.

avatar van fatshark
Feel good movie! En blijf vooral in jezelf geloven!

Wilson en Vaughn zijn niet uit te staan in deze slappe en voorspelbare komedie. Een inkijkje bij Google is op zich wel leuk, maar de heren weten het, samen met de scriptschrijvers, aardig is verknoeien.
De karakterontwikkeling van de stuk voor stuk zielige karakters is tenenkrommend. De humor werkt niet, tot soms aan plaatsvervangende schaamte aan toe (bijvoorbeeld in de stripclub), en de film duurt ook nog veel te lang.